شرایط پرداخت تسهیلات مستمری بگیران و معلمان صندوق فرهنگیان

شرایط پرداخت تسهیلات مستمری بگیران و معلمان صندوق فرهنگیان

مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور اعضای هیات امنا و هیات مدیره موسسه و مدیران اجرایی هلدینگ های تابعه موسسه برگزار شد.

در این مجمع وزیر آموزش و پرورش به عنوان رئیس مجلس، غلامرضا حیدری کردی زنگنه و لیلی نظرپور به عنوان ناظران مجلس و حمیدرضا نجف پور کردی به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان ضمن ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره به مجمع اظهار داشت: هر آنچه در مجموعه صندوق پس انداز فرهنگیان وجود دارد متعلق به اعضاست و بر اساس وظیفه ای که هیات مدیره متولیان مؤسسه به هیئت مدیره محول می شوند ما نسبت به تقویم، توزیع و انتقال ارزش اموال به اعطا کنندگان اقدام خواهیم کرد. لذا از اعضای موسسه تقاضا داریم کد مبادله ای را دریافت کنند تا در سریع ترین زمان ممکن این روند پیگیری شود.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بورس هلدینگ ها و شرکت های تابعه برای تامین نیازها و انتظارات ذینفعان یکی از برنامه های اصلی موسسه است که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

نجف پور کردی یکی دیگر از مطالبات معلمان را که یکی از دغدغه های اصلی هیئت مدیره این نهاد به ویژه وزیر آموزش و پرورش است، بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت عظیم فرهنگیان گفت: از ظرفیت معلمان و فرزندان آنها در جمع آوری صندوق ذخیره معلمان استفاده خواهیم کرد و در شرایط مساوی با اولویت استخدام با این بستگان خواهد بود. اما در موارد معدودی اقداماتی صورت گرفته است.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از چالش های اصلی این موسسه در سال مالی گذشته را مشکل پتروشیمی ها برای تولید متانول عنوان و خاطرنشان کرد: البته بسیاری از مشکلات ناشی از عوامل خارجی است که مهمترین آنها که افزایش سرعت خوراک به حدود دو برابر در سال گذشته کاهش به دلیل توسعه بین المللی و قیمت جهانی متانول، افزایش سه برابری هزینه آب و برق و لغو معافیت مالیاتی و اضافه شدن 15 درصد نرخ خوراک و 9 درصد سود به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به هزینه های تولید، درآمد صادرات متانول قوی بود.

مدیرعامل موسسه افزود: عدم اصلاح سبد پترو فرهنگ پس از خرید هلدینگ سپهر انرژی به دلیل درصد بالای محصول متانول نیز یکی از چالش های اصلی بود که ریسک بالایی را در سبد محصولات این شرکت ایجاد کرد. همچنین بی توجهی به مصرف و تامین اکسیژن این شرکت ها باعث شد که نتوانند با تمام ظرفیت تولید کنند.

نجف پور با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تاثیر عوامل خارجی و داخلی بر پترو فرهنگ گفت: مهمترین اقدام اصلاح پرتفوی پترو فرهنگ با واگذاری و تولید سهام شرکت سپهر انرژی و همچنین اصلاح پرتفوی این موسسه است. با کاهش پتروشیمی ها و افزایش معدن و صنعت در این مجموعه دارایی ها می باشد.

وی بر افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام ارکان موسسه، هلدینگ ها و شرکت های تابعه تاکید کرد و اظهار داشت: احیاء و ساماندهی بانک سرمایه، تکمیل زنجیره ارزش، ساماندهی شرکت های تابعه، پیگیری دعاوی تا حصول نتیجه برای بهره مندی اعضای موسسه، تعیین تکلیف، احیا و تولید دارایی های راکد و… از مهمترین برنامه های قابل پیگیری در سال مالی 1402 می باشد.

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز معلمان در خصوص اقدامات انجام شده در ارتباط با گسترش تعاملات راهبردی با اعضای صندوق پس انداز معلمان و تمایز عملی معلمان، اظهار داشت: افزایش ضریب نفوذ اعضا، تضمین اقتصادی و خدمات رقابتی به اعضای صندوق، ادامه پرداخت به موقع و کامل حق الزحمه شرکت به مستمری بگیران و دریافت. ایفای تعهدات دولت در اولویت برنامه ها و هلدینگ های این نهاد است.

نجف پور همچنین به تصویب صورت های مالی موسسه توسط مجمع اشاره کرد و در رابطه با سایر مصوبات گفت: مجمع محترم موسسه با تقسیم سود انباشته به مبلغ 16 هزار میلیارد ریال موافقت کردند که به حساب ها واریز شد. اعضای شاغل و به حساب مستمری بگیران در تاریخ 1 مهر 1400 لغایت 31 شهریور 1401 نیز واریز می شود.

مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان همچنین از اعطای مجوز واگذاری سهام شرکت های بورسی و سایر شرکت ها در مرحله ورود به بورس به بازنشستگان عضو صندوق خبر داد.

همچنین موسسه حسابرسی آرمان آروین پارس به عنوان حسابرس کل و حسابرس و بازرس علی البدل و روزنامه ایران به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی های رسمی منصوب شدند.

دیدگاهتان را بنویسید