شرایط پرداخت مستمری به همسران و دختران بازماندگان متوفی

شرایط پرداخت مستمری به همسران و دختران بازماندگان متوفی

روز جدید : رئیس اداره کل “مستمری” تامین اجتماعی شرایط ادامه پرداخت مستمری به همسران و دختران بازماندگان بیمه شدگان متوفی را اعلام کرد.

مجتبی طهماسبی رئیس اداره اصلی مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: با توسعه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی تمامی مراحل برای درخواست تامین اجتماعی مستمری بازماندگان غیبت در es.tamin .ir می تواند انجام شود.

طهماسبی افزود: بازماندگان بیمه شدگان و مستمری بگیران متوفی برای دریافت مستمری بازماندگان باید به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان مراجعه و در این سامانه ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه همسران بیمه شدگان و مستمری بگیران متوفی پس از ثبت درخواست، دیگر نیازی به مراجعه به شعب بیمه ندارند و مستمری آنها به صورت ماهانه پرداخت می شود، گفت: برای ادامه پرداخت مستمری باید به شعب بیمه مراجعه کنند. باید به جای مراجعه به شعب برای بررسی ادامه شرایط بازنشستگی دریافتی، سالانه فرم استخدام فرزندان دختر در سیستم خدمات بیمه شخصی را پر کنید.

رئیس اداره کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه دختران بازمانده تا زمانی که همسر و شغل نداشته باشند می توانند مستمری تامین شده یا مستمری بگیر فوت شده دریافت کنند، افزود: بیمه اشخاص مشخصات و آدرس آنها را ارائه می دهد. در این صورت و متعهد می شوند که به دلیل نداشتن همسر و شغل مستمری مستمری دریافت کنند تا مستمری آنها ادامه یابد.

طهماسبی گفت: سازمان تامین اجتماعی اطلاعات ازدواج و طلاق مستمری بگیران را از سازمان ثبت احوال دریافت می کند، اما به دلیل شرایط و ضوابط سازمان ثبت احوال و ضوابط سازمان ثبت احوال، ارتباط تامین اجتماعی و سامانه اطلاعات ثبت احوال آنلاین نیست. گزارش های مربوطه دریافت ماهانه بنابراین شعب بیمه به طور منظم و ماهانه فهرست بازماندگان زن را برای پرداخت مستمری و تمدید شرایط دریافت مستمری بررسی می کنند. همچنین این دسته از بازنشستگان محترم از سال گذشته برای تکمیل فرم تعهد نامه به موقع از سوی سازمان تامین اجتماعی پیامک دریافت کرده اند و از آنان درخواست می شود جهت تکمیل فرم تعهد به سامانه خدمات غیرحضوری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تنها در صورتی که فرزند بازمانده تعهدنامه مربوطه را در سازمان تامین اجتماعی تکمیل نکند و یا برای ارائه مدارک لازم جهت اطمینان از ادامه شرایط مستمری به شعب مراجعه نکند، شعب موظف به پرداخت مبلغی هستند. مستمری برای تعیین وضعیت این مستمری بگیران به حالت تعلیق درآمده است.

رئیس اداره کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی درباره وضعیت پرداخت مستمری به همسران بازماندگان پس از ازدواج مجدد نیز گفت: مستمری مستمری ندارد و از سال 1394 که سازمان ثبت احوال وقایع مربوط به زندگی و فوت را به صورت آنلاین در اختیار سازمان قرار می دهد. برای تامین اجتماعی عملا نیازی به مراجعه همسر بازماندگان به واحدهای اجرایی این سازمان برای اطمینان از ثبات شرایط ادامه پرداخت مستمری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید