مستمری متوفی به فرزندان ذکور دانشجویان دانشگاه پرداخت می شود


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917119

نمایندگان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی با طرح بررسی بند (3) ماده (48) قانون حمایت از خانواده موافقت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان شورای اسلامی شهر در جلسه علنی امروز (یکشنبه 29 آذرماه) با طرح استفساریه بند (3) بند (48) قانون حمایت از خانواده موافقت کردند.

رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح این طرح گفت: در این استفساریه آمده است آیا منظور قانونگذار از عبارت تحصیلات دانشگاهی در بند (3) بند (48) قانون کمک به خانواده مصوب 12. /1/1392 شامل دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی دارای مجوز یکی از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در یکی از وزارتخانه‌های خارجی. دانشگاه‌های مورد تایید یکی از وزارتخانه‌ها، علوم، تحقیقات و فناوری یا بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طلاب حوزه‌های علمیه که به تحصیل معادل مدارک دانشگاهی اشتغال دارند نیز شامل می‌شوند که پاسخ مجلس به این سوال مثبت است.

نماینده مردم آمل در شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس این طرح فرزندان ذکور متوفی پس از 20 سالگی دیگر مستمری والدین ندارند اما در صورت اشتغال به تحصیلات دانشگاهی می توانند مستمری والدین دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید