شروع سفر به عتبات از نیمه دوم بهمن ماه / هزینه های سفر اعلام می شود

ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۹
کد خبر: 1799124

رئیس سازمان زیارت و زیارت با اشاره به احتمال از سرگیری سفر زمینی به عتبات از نیمه بهمن ماه گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و عبادت در گفت‌وگویی با اشاره به تلاش برای ایجاد سفر زمینی به عتبات گفت: در حال حاضر با توجه به لغو روادید سفر هوایی عراق، تنها سفر هوایی به عتبات انجام می‌شود. با مذاکرات و تلاش های سفیر کشورمان در عراق، طرف عراقی قول مساعدی به عتبات برای بازگشایی مسیر زمینی داد.

وی از احتمال انجام سفر زمینی به عتبات از ابتدای ماه رجب خبر داد و گفت: ماه رجب و شعبان ماه زیارت اهل بیت علیهم السلام است. بر این اساس قصد داریم از نیمه دوم بهمن ماه سفر زمینی به عتبات را به صورت محدود و جدید از سر بگیریم.

رشیدیان با بیان اینکه طرف عراقی هنوز روادید زیارتی صادر نکرده است، خاطرنشان کرد: در روش جدید زائران باید پس از موافقت سفارت عراق و تایید اسامی، در قالب اعلامیه و فهرست از کشور خارج شوند.

رئیس سازمان حج و عبادت همچنین درباره هزینه سفر زمینی به عتبات تصریح کرد: هزینه این سفر حدود چهار میلیون تن کمتر از سفر هوایی به عتبات خواهد بود. بنابراین انتظار داریم این سفر با کمتر از پنج میلیون تن بسته به استان های مختلف آغاز شود.

سفر عتبات پس از ناآرامی های سال 1377 در عراق با فراز و نشیب هایی همراه بود تا اینکه در اسفند 1377 به دلیل فوران تاج، تمامی سفرهای زیارتی عراق بسته شد. از ابتدای آذرماه امسال پس از گذشت حدود 2 سال از اتمام سفر عتبات، سفرهای هوایی به کربلا از سر گرفته شد. اما سفر زمینی به عتبات همچنان امکان پذیر نیست و زائران زیادی منتظر بازگشایی مرزها و سفر به کربلا هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید