ثبت نام سفرهای نوروزی به عتبات و سوریه از پایان بهمن ماه

ساعت: 09:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806343

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام سفرهای نوروزی در عراق و سوریه از اواخر بهمن ماه آغاز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان حج و عترت؛ علی رضا رشیدیان در خصوص سفرهای زیارتی گفت: اعزام زائران ایرانی به سوریه را از حدود یک ماه پیش به صورت محدود آغاز کردیم که با استقبال نامزدها مواجه شد و در این مدت بیش از 500 نفر از هموطنان عازم این سفر معنوی شدند.

وی با اشاره به حمایت وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک ایران و سوریه در سفر اخیر خود به سوریه، گفت: موضوع اصلاح و کاهش قیمت‌ها در این سفر مورد توجه قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و عترت تصریح کرد: در قراردادهای جدید; اقامت 3 شبه به حدود 7 میلیون و 900 هزار تومان و اقامت 4 شبه به 8 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است که برای اقامت 3 شب 998 هزار تومان و برای 4 شب بیش از 1 میلیون تومان کاهش می یابد.

وی افزود: این برنامه ریزی و اقدام با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب در خور شأن نمازگزاران و در خور شأن آنان است.

رشیدیان ادامه داد: این تعدیل قیمت در دور بعدی اعزام ها اجرا می شود و زائران با حفظ کیفیت و ارائه خدمات مطلوب و آبرومندانه و در امنیت، عزت، عزت و سلامت کامل عازم این سفر می شوند.

وی با اشاره به پیش ثبت نام سفرها به سوریه گفت: تاکنون بیش از 5 هزار نفر در این مرحله برای اعزام تا 25 اسفند ثبت نام کرده اند و این افراد به نزدیکترین دفتر زیارتی محل سکونت خود معرفی خواهند شد. برای ثبت نام نهایی.

رئیس سازمان حج و عبادت گفت: قدم بعدی؛ پیش ثبت نام و ثبت نام در سفرهای نوروزی سفر زیارتی سوریه و عتبات است که قرار است از 30 بهمن ماه آغاز شود و اطلاعات لازم از شرایط پیش ثبت نام و اعزام به نوروز اعلام می شود.

رشیدیان در خصوص تعداد زائران پذیرفته شده برای سفرهای نوروزی به عتبات عالیات و سوریه افزود: پیش ثبت نام تعداد داوطلبان مورد نیاز و ظرفیت سنجی های لازم انجام می شود و پس از تعیین ظرفیت انجام می شود. نحوه ارسال و هزینه ها اعلام خواهد شد.

وی گفت: تلاش می کنیم در این مدت با تدبیر مدبرانه قیمت ها را مدیریت کنیم نه افزایش قیمت.

وی افزود: بر اساس توافقات انجام شده با دولت های عراق و سوریه و ذینفعان ذیربط برای اعزام زائران، تامین امنیت و حرمت زائران بر عهده کشور و در بحث های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت و هلال است. پروتکل های مربوط به عبادت و اعزام زائران به کشورهای مقصد.

وی گفت: این پروتکل ها در همه زمینه ها اعم از اعزام، زیارت، حمل و نقل، خوراک، تدارکات، اسکان، بازگشت و … است و امیدواریم با این تمهیدات مشکل خاصی ایجاد نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره کارت واکسیناسیون تاج‌دار نیز گفت: همه زائران موظفند کارت واکسیناسیون خود را از سامانه وزارت بهداشت دریافت و ارائه کنند که آزمایش تاج تاج منفی هم در زمان عزیمت و هم در زمان خروج از کشور باشد. زمانی که بازگشت اجباری است.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان با تاکید بر رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی توسط داوطلبان گفت: تمامی این افراد برای پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی از سامانه های اعلام شده اقدام کنند و از مراجعه حضوری به طور جدی خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید