بهره برداری از ظرفیت بسیج در دومین پیک سفرهای نوروزی / ماندگاری ۱۳ هزار مسافر نوروزی در استان مرکزی


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817095

وی در ستاد اجرایی خدمات گردشگری استان مرکزی بزرگ شد.

محسلمه گفت: برای پیک دوم سفر نوروزی باید از ظرفیت بسیج برای استقرار در جاده ها و محل استراحت رانندگان استفاده شود، بنابراین با هماهنگی با بررسی های غیرایمنی تعداد کمی از مسافران در جاده توقف خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; فرزاد محصول الائمه استاندار مرکزی روز سه شنبه 11 فروردین در نشست مدیران گردشگری استان مرکزی گفت: مشکل حل می شود.

استاندار مرکزی گفت: برای دومین پیک سفر در نوروز باید از ظرفیت بسیج برای استقرار در جاده ها و محل استراحت راننده استفاده شود، بنابراین با هماهنگی با بازرسی های ناایمن مسافران معدودی مسیر را متوقف خواهند کرد.

حلقه امام با اشاره به تقویت کنترل جاده ها همزمان با افزایش سفرها تاکید کرد: توقیف روزانه و ساعتی خودروهای متخلف باید در دستور کار جدی پلیس قرار گیرد و خودروهای متخلف در معرض دید سایر رانندگان قرار گیرد. در جاده ها.


خستگی راننده عامل اصلی تصادفات است

مهدی زندی وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: سه محور ساوه – تهران، ساوه – سلفچگان و اراک – سلفچگان از جاده های این استان است که به دلیل عبور و مرور مسافران سایر استان ها به دلیل خستگی راننده بیشتر از سایر جاده های روستایی است.

زندی وکیلی گفت: ایجاد محل استراحت برای رانندگان در این جاده ها برای جلوگیری از تصادف ضروری است.


13 هزار مسافر نوروزی در استان مرکزی باقی مانده اند

مرزبان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 13 هزار مسافر در استان اسکان داشته اند که از این تعداد تقریبا 25 درصد در هتل ها و 30 درصد در بوم گردی بوده است. و مجتمع های گردشگری و 25 درصد در اماکن عمومی قرار دارند.»

مرزبان افزود: در 24 ساعت گذشته 126 هزار بازدید از اماکن عمومی و 12 هزار بازدید از موزه های استان انجام شده که نسبت به دو سال قبل 20 درصد افزایش داشته است. بررسی تابلوها در سطح استان و استقبال از نوروز از دیگر اقدامات 24 ساعت گذشته بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید