اسکان بیش از 600 هزار مسافر در نوروز در اولین پیک سفر در یزد


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818309

این خبر را مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد گفت: در نخستین پیک سفر نوروزی بیش از 600 هزار مسافر در استان یزد اسکان داده شدند.

به گزارش راه دانا به نقل از یزدرسا ، احمد آهوندی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد صبح امروز در حاشیه مراسم روز شهرستان تفت در این شهرستان با اشاره به اینکه ما در استان یزد دارای ظرفیت اقامت رسمی 11000 نفر. وی گفت: ما توانستیم روزانه 80 هزار نفر و همچنین حسینه و عتبات عالیات استان را اسکان دهیم.

کشیش با تشکر از تمامی اعضای تیم خدمات گردشگری استان افزود: در اولین سفر پیک نوروزی استان در مجموع 600 هزار نفر داشتیم که برای پیک دوم یزد به عنوان استان مقصد معرفی شد. “

کشیش با اشاره به اینکه شرایط جوی در بسیاری از استان های جنوبی نامساعد است، افزود: یزد شرایط آب و هوایی خوبی دارد و در دومین پیک سفر به نوروز، استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

وی بابیان اینکه در سه روز گذشته فوتی در تصادفات جاده ای در استان نداشته ایم ادامه داد: با کمک دستگاه های متصل و هلال احمر، راهور و بسیج تلاش کرده ایم ایمنی راه های استان را افزایش دهیم. “

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد رویکرد گردشگری یزد را مبتنی بر فرهنگ دارالعباده دانست و افزود: همچنان با رویکرد فرهنگ یزد ادامه می دهیم و مسافرانی که به یزد سفر می کنند باید به این فرهنگ توجه کنند.

وی همچنین به تلاش برای ادامه گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: برنامه های خوبی برای ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر داریم و امیدواریم گردشگری در استان به همین منوال ادامه یابد.

کشیش بیان کرد: استان یزد به عنوان استانی مسئول و امن برای سفر معرفی شده و تمامی پروتکل های بهداشتی در تمامی اقامتگاه ها و گردشگری استان رعایت می شود که ما نیز بر آن نظارت داریم.

وی افزود: امسال برای اولین بار ظرفیت تمامی بوم گردی ها و اقامتگاه های استان به صورت مساوی تکمیل و توزیع فضایی سفر در استان محقق شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد و دبیر خدمات گردشگری استان از همکاری آموزش و پرورش تفت و دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برای اسکان مسافران نوروزی قدردانی کرد و افزود: تفت ممکن است به دلیل مجاورت با مسافران، سرریز گردشگری را بپذیرد. مرکز ولسوالی

وی همچنین به بحث طبیعت گردی در تفت اشاره کرد و افزود: شهرستان تفت و روستاهای ییلاقی آن مقصد طبیعت گردی استان بوده و همواره مورد توجه گردشگران بوده است.

کشیش بابیان اینکه در سال 1401 تنوع گردشگری را در برنامه داریم، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های گردشگری را آماده کنیم، مسیری را برای گردشگران طراحی کنیم و محتواسازی کنیم تا گردشگران برنامه سفر مشخصی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد تاکید کرد: با برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری در شهرستان تفت در طول سال نیازمند جذب گردشگر به این منطقه هستیم و از این طریق توسعه و رونق گردشگری این شهرستان را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید