شروع فروش ربع سکه در بورس از امروز + شرایط خرید

شروع فروش ربع سکه در بورس از امروز + شرایط خرید

بورس از امروز عرضه انبوه 500 هزار ربع سکه را آغاز کرده است که به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

همزمان با افزایش شدید حباب ربع سکه در بازار، بانک مرکزی پیشنهاد بزرگی را برای این سکه در بورس کالا ارائه کرد.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که فروش ربع سکه در بازار سهام نیز می‌تواند به تخلیه حباب ربع سکه در بازار آزاد کمک کند.

از امروز شنبه 24 دی ماه 500 هزار ربع سکه به مدت سه روز در بورس کالا عرضه می شود. خریداران می توانند پنج روز کاری پس از خرید سکه در بورس به خزانه بانک های عامل مراجعه و با ارائه مدارک مربوط به بورس، معادل سکه خریداری شده را به صورت فیزیکی دریافت کنند.

کلیه افراد بالای 18 سال با کد ملی می توانند حداقل یک و حداکثر پنج سکه طلای ربع بهار آزادی خریداری کنند.

کلیه متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج قطع شده شرکت می کنند و بر اساس آن قیمت سکه عرضه شده کشف می شود.

حداقل 1 و حداکثر 5 تا قابل خرید است خریداران ربع سکه در صرافی باید آن را به صورت فیزیکی دریافت کنند و نمی توانند بعداً در بورس بفروشند.

سفارش های ارسالی باید مضرب 100 باشند (هر 100 سفارش برابر با یک ربع سکه است) و ربع سکه های تحویل شده به مشتریان بدون خلاء هستند.

برای خرید ربع سکه و استفاده از همان کد بورسی در سایت tsetmc.com یا سامانه کارگزاری نیازی به کد معاملاتی بورس کالا ندارید.

این سکه دارای هزینه نگهداری و مالیات است. هزینه انبار به ازای هر سکه طلای ربع بهار آزادی روزی هزار ریال می باشد که به عهده خریدار می باشد و زمان تحویل کالای خزانه باید با انبارداری هماهنگ شود. مالیات بر ارزش افزوده نیز 9 درصد هزینه انبارداری محاسبه و به انبار واریز می شود.

برای دریافت ربع سکه از خزانه، مالک یا نماینده قانونی وی باید پس از هماهنگی با صندوق و دریافت سفارش دریافت کالا، همراه با مدارک شناسایی در محل اعلام شده از سوی بانک به محل مشخص شده مراجعه کند. اعمال خواهد شد

حداکثر زمان نگهداری کالا در خزانه تا تاریخ 29 اسفند 1301 می باشد و پس از آن معاملات رمز جهت تحویل و فرآیند تسویه با انبار متوقف می شود.

همچنین روند عرضه بعدی سکه تمام، نیم و ربع طلای بهار آزادی از سوی بانک مرکزی به صورت منظم و مستمر اعلام می شود./ تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید