جزئیات فروش مجدد ربع سکه در بورس

جزئیات فروش مجدد ربع سکه در بورس

فروش مجدد ربع سکه در بورس از روز سه شنبه آغاز می شود. در این مرحله 450000 ربع سکه عرضه می شود.

450000 قطعه سکه طلای بهار آزادی از روز سه شنبه 4 بهمن 1401 به مدت 10 روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می شود.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، عرضه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده مستمر و فرآیند کشف قیمت جدید در تحویل مربوطه نیز به صورت ثبت نام است. سفارش کتاب با قیمت های مختلف

بانک مرکزی هفته گذشته ربع سکه را از طریق بورس کالا در سه روز فروخت. این اقدام بانک مرکزی همزمان با افزایش چشمگیر حباب ربع سکه در بازار طلا و سکه بود. در آخرین روز از فروش ربع سکه در بورس، قیمت ربع سکه در بورس نسبت به روزهای گذشته ارزان شد، اما در بازار آزاد شاهد افزایش قیمت ها بودیم.

در سه روز پس از عرضه ربع سکه در بورس اوراق بهادار در هفته گذشته، حدود 50 هزار قطعه ربع سکه بهار آزادی به قیمت های موجود در مرحله ثبت سفارش به روش حراج تک قیمتی معامله شد. بنابراین قیمت روز اول 7 میلیون و 200 هزار تومان، روز دوم 7 میلیون و 90 هزار تومان و روز سوم 7 میلیون و 50 هزار تومان بود.

براساس شرایط عرضه سه ماهه در بورس کالا، تمامی افراد بالای 18 سال با کد ملی می توانند حداقل یک و حداکثر پنج سکه طلای بهار آزادی خریداری کنند.

خریداران می توانند پنج روز کاری پس از خرید سکه در بورس کالا به صندوق بانک رفاه مراجعه و با ارائه مدارک مربوط به بورس نسبت به دریافت فیزیکی معادل سکه های خریداری شده اقدام کنند.

بانک مرکزی همچنین در نامه ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد: مبلغ 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت آزاد معاملات سپرده سکه طلای رباح بهار آزادی از خزانه بانک رفاه محاسبه شده است. بنابراین مبلغ دیگری به عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نخواهد شد.

لازم به ذکر است عرضه ربع سکه طلا به بورس کالا توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران برای رفع حباب سکه و اصلاح انتظارات تورمی غیرواقعی انجام می شود.

جزئیات بیشتر تحویل 450 هزار قطعه سکه طلای بهار آزادی از روز سه شنبه 4 بهمن 1401 در 10 روز کاری توسط شرکت بورس کالای ایران اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید