شروع 25 پرونده قضایی علیه متجاوزان در امتداد رودخانه هالوز


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808429

محمدصادق اکبری از دستور تخریب 13 ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس خبر داد و گفت: 25 پرونده برای متجاوزان به رودخانه هالوس تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حجت الاسلام محمدصادق اکبری امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از وقوع سیل در استان مشخص شد که بخش عمده ای از این خسارات ناشی از احداث بناهای غیرمجاز و تعرض به رودخانه ها و مسیل ها است که بارها مسئولان دادگستری استان انجام داده اند. در سال های اخیر بر اصلاح آن تاکید داشتند و از سوی برخی نهادهای مسئول مورد غفلت قرار گرفت.

وی با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای برخورد با ساخت و سازها و ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه، گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه ممنوع است و زمانی که بستر رودخانه ساخته می شود، مانعی برای مدیریت سیلاب می شود؛ در حالی که این امر موجب شده است تا در صورت نیاز به ساخت و ساز در حریم رودخانه ها اقدام شود. «بنابراین همه باید تابع قانون باشند و عمل خلاف قانون باید خط قرمز همه باشد.

رئیس دادگستری منطقه همچنین خاطرنشان می کند: با ورود دادستانی شهرستان به هالوس، 25 پرونده قضایی برای متجاوزان به حریم رودخانه هالوس تشکیل شده است.

وی نسبت به مزاحمان رودخانه ها هشدار داد و گفت: رودخانه هالوس یکی از منابع مهم منطقه است و در گذشته محل پرورش گونه های مختلف ماهی بوده است، اما احداث تفرجگاه ها در حاشیه رودخانه و ورود فاضلاب باعث آلودگی این رودخانه شده است. رودخانه مهم؛ به کلیه رستوران داران و افرادی که دارای مراکز تفریحی و گردشگری در حاشیه رودخانه چالوس هستند، اعلام می کنیم علاوه بر احترام به رودخانه، از تخلیه فاضلاب و پساب به بستر رودخانه خودداری کنند، در غیر این صورت این مراکز با تشکیل پرونده در دادگاه تخریب می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید