علی لاریجانی: برخی از اعضای ستاد انتخاباتی به طور گسترده درگیر پرونده های قضایی شدند و در نتیجه پرونده ها کمتر مشخص و قطور شد.

علی لاریجانی: برخی از اعضای ستاد انتخاباتی به طور گسترده درگیر پرونده های قضایی شدند و در نتیجه پرونده ها کمتر مشخص و قطور شد.

علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به مرور زمان ما این تصور غلط داریم که این دستگاه قضایی مافیایی و فلانی است و آن را به مجوزی برای اعضای ستاد تبلیغاتی تبدیل کردند. در سطح وسیعی به پرونده های قضایی بپردازند.

علی لاریجانی رئیس سابق شورای اسلامی در نشست بزرگداشت فیلسوف ایرانی کریم مجتهدی گفت: بوروکراسی قبل از انقلاب بیمار در کشور ما متولد شد.

لاریجانی اضافه کرد: به ویژه در دهه 50 که درآمدهای نفتی کشور افزایش یافت، بیشتر مشاغل دولتی به جای پویایی در تولید سیاست ها و تصمیمات مهم در کشور به محل زندگی کم تحرک تبدیل شد.

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بعد از انقلاب تعدادی از افراد تحصیلکرده از سر ناچاری وارد دستگاه قضایی کشور شدند و تغییراتی را به وجود آوردند.

وی افزود: اما به مرور زمان این تصور اشتباهی در کشور ما شکل گرفت که این دستگاه قضایی مافیایی و یکتا است و این را مجوزی برای خود قرار دادند تا با اعضای ستاد انتخاباتی خود در پرونده های قضایی دخالت کنند. در سطح وسیع و نتیجه این شد که موارد دیوانی کمتر خاص و قطور خواهد بود.

لاریجانی اضافه کرد: بنابراین از توان تصمیم گیری دور بود و نتیجه این شد که وقتی نخبگان در تصمیم گیری حضور نداشتند، تصمیم گیران در مشاغل خود ماندند.

دیدگاهتان را بنویسید