انتشار دعوتنامه مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای افراد واجد شرایط شرکت در تبلیغات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ در راستای اجرای مفاد اساسنامه، ضوابط و دستورالعمل های انتخاباتی مجمع عمومی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و پس از تصمیم مجمع عمومی مورخ 10.03.1401 نسبت به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون برای پست های هیئت که در روز شنبه 8 خرداد 1401 برگزار می شود.

بر این اساس کلیه علاقمندان به شرکت در این انتخابات که مطابق اساسنامه و ضوابط انتخابات واجد شرایط می باشند می توانند از روز سه شنبه مورخ 23 فروردین 1401 لغایت پایان وقت کاری روز دوشنبه 30 فروردین ماه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. 1401. از طریق سامانه آنلاین مجمع عمومی فدراسیون فوتبال (سامه) به آدرس اینترنتی http://same.ffiri.ir و با پرکردن فرم های (فرم ثبت نام، فرم تعهد و فرم اطلاعات فردی) موجود در سامانه. و بارگذاری اسناد عمومی به صورت خوانا، ثبت نام و ارسال، ضمناً کلیه داوطلبان تصدی پست های هیئت مدیره اعم از رئیس، معاون اول، دوم، دوم و نمایندگان باشگاه ها در هیئت مدیره باید شخصاً مراحل ثبت نام را انجام دهند و ارسال اصل اسناد عمومی و امضای فرم ها در روزهای کاری فوق الذکر و در ساعات (از ساعت 8 الی 16) با دبیرخانه جلسه تماس گرفته و رسید دریافت نمایید. لازم به توضیح است که دفترچه راهنمای استفاده از سیستم شنود هنگام ورود در صفحه اصلی بارگذاری می شود.

با توجه به مفاد اساسنامه فدراسیون و مصوبه مجمع عمومی فدراسیون در تاریخ 1401/3/10، در این انتخابات برای سمت های ریاست فدراسیون، نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه ها. در هیأت مدیره رأی گیری خواهد شد.

شرایط و توضیحات مربوط به کاندیداتوری برای تصدی پست های هیئت مدیره فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

1- انتخابات فوق برای چهار نفر از اعضای شورای فدراسیون و به شرح زیر برگزار خواهد شد:

الف) رئیس فدراسیون.

ب) 2 نایب رئیس شامل نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم (که رئیس کمیته مسابقات نیز می باشد).

ج) عضویت در مدیران اجرایی باشگاه های لیگ برتر یا دسته اول.

2. رئیس فدراسیون، نایب رئیس و عضو هیئت مدیره توسط مجمع عمومی بر اساس سمتی که برای آن نامزد شده اند انتخاب می شوند. هر نامزد ریاست جمهوری باید توسط پنج عضو مجمع عمومی تایید شود. هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری باید 2 نفر را به عنوان کاندیدای پست معاون اول و دوم ریاست جمهوری در فرم درخواست خود معرفی کنند. نایب رئیس معرفی شده و نامزد هیأت مدیره باید به تأیید دو نفر از اعضای مجمع عمومی برسد.

3- تاریخ پایان دوره ریاست فدراسیون، نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاهها در هیئت مدیره منتخب در جلسه 06/08/1301. به همراه سایر اعضاء هیئت مدیره در تاریخ 1399/12/1399 مورخ 12.09.1403 می باشد و زمان شروع به فعالیت اعضای جدید هیئت مدیره پس از پایان مجمع عمومی که آنان را انتخاب نمودند (08) /08/1601) در تاریخ 09/12/1403 آغاز خواهد شد به پایان می رسد. هیچ فردی نمی تواند بیش از سه دوره متوالی یا متناوب در هیئت مدیره فدراسیون (اعم از رئیس، نایب رئیس یا سایر اعضای هیئت مدیره) خدمت کند.

4. رئیس، نایب رئیس اول و نایب رئیس دوم و نماینده باشگاه ها در هیئت مدیره باید طبق شرایط مندرج در بند 9 ماده 20 اساسنامه انتخاب یا منصوب شوند. اعضای فدراسیون نباید برخلاف مسئولیت خود دارای سابقه کیفری باشند) در زمان ثبت نام تابعیت ایرانی داشته و در جمهوری اسلامی ایران اقامت دارند. رییس، نایب رییس اول و نایب رییس دوم و نماینده باشگاه ها در هیات مدیره فدراسیون علاوه بر سابقه فوتبال باید حداقل 4 سال سابقه مدیریت ورزشی به شرح پیوست داشته باشند. به اساسنامه

5. بر اساس قوانین انتخابات، اعضای کمیسیون های انتخاباتی (استیناف بدوی) باید روند انتخابات را رهبری و کنترل کنند و سایر اعضای فدراسیون نیز باید تا پایان روند انتخابات به تعهدات قانونی خود عمل کنند (06/08). /1401).

6. هیچ یک از اعضای هیأت رئیسه نمی توانند به طور همزمان رئیس، نایب رئیس یا عضو یکی از ارگان های مستقل فدراسیون، نماینده یکی از اعضای فدراسیون در مجمع فدراسیون، دبیر کل فدراسیون باشند. فدراسیون فدراسیون، داور فعال در فوتبال، فوتسال یا فوتبال ساحلی دلال مسابقات، رئیس، نایب رئیس یا عضو کمیته وضعیت فدراسیون باشید.

مدارک لازم جهت بارگذاری در سامانه استماع و ارسال اصل آنها در دبیرخانه مجمع عمومی:

الف) مدارک عمومی:

1- ارائه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی.

2- ارائه دو عکس 4*6 با پس زمینه روشن.

3- ارائه اصل و تصویر مدارک مثبته از سوابق جهت مدیریت ورزشی.

4- ارائه اصل گواهی پرونده غیر قضایی.

* اصل مدارک فوق پس از مقایسه با تصویر توسط کمیسیون های انتخاباتی در تاریخ 18/05/1301 به داوطلبان مسترد خواهد شد.

ب) اسناد خاص:

1- ارائه فرم شماره 1 توسط نامزد ریاست جمهوری.

2- ارائه نمونه شماره 2 از کاندیداهای پیشنهادی برای سمت معاونت رئیس جمهور.

3- ارائه فرم شماره 3 توسط داوطلب برای سایر سمت های هیأت مدیره.

* تکمیل کلیه عناصر فرم ها در زمان ثبت نام الزامی است.

سوابق مدیریت ورزشی:

1- در مواردی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران به آرشیو مدیریت ورزش مراجعه شود منظور از سوابق مدیریتی فرد مذکور به شرح زیر است:

الف) عضو هیأت مدیره یک فدراسیون ورزشی، باشگاه، شورای ورزش استان یا کمیته ملی المپیک. یا

ب) عضو کمیسیون (دائمی یا مستقل) یک فدراسیون ورزشی. یا

ج) مدیریت ارشد در بخش اداری یک فدراسیون ورزشی، باشگاه یا هیئت ورزشی استان، کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش.

2- عناصر زیر معادل چهار (4) سال سابقه مدیریت ورزشی می باشد:

بازیکنان:

الف) حداقل 4 فصل بازی در لیگ حرفه ای آقایان یا لیگ بانوان یا لیگ فوتسال. یا

ب) بازی در تیم های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی بانوان و آقایان.

معلمان:

الف) حداقل 4 دوره مربیگری در لیگ حرفه ای آقایان یا لیگ بانوان یا فوتسال. یا

ب) مربیگری در تیم های ملی آقایان و بانوان در رشته های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی.

قضات:

الف) حداقل 4 دوره در لیگ حرفه ای آقایان یا لیگ بانوان یا لیگ فوتسال قضاوت کرده باشد. یا

ب) حداقل 4 سال حضور در فهرست داوران بین المللی.

3- ورودی های فوق به روش های زیر تایید می شوند:

الف) در مورد مناصب دولتی به موجب اخطاریه (تعیین) انتصاب و حکم کار.

ب) در مورد پست های ورزشی (فدراسیون ها، شوراهای استانی، باشگاه ها، کمیته ملی المپیک، فیفا و کنفدراسیون) نسبت به حکم انتصاب.

ج) هیچ یک از افراد موضوع این ضمیمه تا زمانی که دارای سمت های عمومی، دولتی و نظامی در سطح مدیرکل و معادل یا بالاتر باشد، نمی توانند در انتخاب هر یک از سمت های هیأت مدیره شرکت کنند. چنین افرادی باید هنگام ثبت نام در انتخابات رسماً استعفا داده باشند.

مراحل بررسی مدارک داوطلبان، تجدیدنظرخواهی و اعلام لیست داوطلبان:

1- کمیسیون بدوی انتخابات باید ظرف مدت 7 روز پس از پایان مهلت ثبت نام (تا پایان روز 28/04/1401) به کاندیداهایی که مدارک لازم را ارائه نکرده اند به صورت کتبی و 3 روز کاری دیگر نسبت به تکمیل مدارک معیوب اطلاع دهد. تا پایان ساعت کاری 01/05/1401) به آنها فرصت دهید. در صورت تکمیل نشدن مدارک در این مدت، درخواست وی ناقص تلقی می شود.

2- کمیسیون بدوی انتخابات موظف است ظرف 21 روز پس از پایان مهلت ثبت نام (از تاریخ 21/04/1401 لغایت 10/05/1401) صلاحیت داوطلبانی را که برای عضویت در هیأت رئیسه ثبت نام کرده اند، بررسی و به رأی هیأت رئیسه رسیدگی کند. کمیسیون در همان مدت نامزدها را به اطلاع داوطلبان می‌رساند.

3- شکایت کاندیداها باید ظرف 2 روز اداری پس از اخذ رای کمیسیون بدوی انتخابات در پاسخ به وصول فیش به دبیرخانه مجمع تسلیم شود.

4. هیأت تجدیدنظر انتخابات ظرف مدت 5 روز اداری پس از وصول درخواست به دبیرخانه مجمع به اعتراضات رسیدگی می کند که تصمیمات هیأت تجدید نظر قطعی و لازم الاجرا است.

5. فهرست رسمی کاندیداهای واجد شرایط و واجد شرایط حداقل 21 روز قبل از تاریخ مجمع عمومی برای اعضای مجمع ارسال و در سایت رسمی فدراسیون نیز منتشر خواهد شد.

اختیارات اعضای جلسه در خصوص فرم های پیشنهادی نامزدها:

هر یک از اعضای مجمع حق دارد فقط نامزدهای زیر را معرفی کند:

الف- معرفی یک نفر برای سمت ریاست (فرم شماره 4).

ب- معرفی یک نفر به عنوان کاندیدای معاونت اول رئیس جمهور (نمونه شماره 5).

ج- معرفی یک نفر به عنوان کاندیدای معاونت دوم رئیس جمهور (فرم شماره 6).

د- معرفی دو نفر به عنوان کاندیدای پست هیئت مدیره از بین مدیران عامل باشگاه ها از لیگ برتر یا دسته اول (فرم شماره 9).

اعضای محترم جلسه جهت معرفی کاندیداهای برگزیده خود می بایست از روز سه شنبه مورخ 23 فروردین 1301 تا پایان وقت کاری روز دوشنبه (16:00) مورخ 20/04 فرم های فوق را از طریق سامانه مجمع عمومی ارسال نمایند. 1401. در آدرس اینترنتی http://same.ffiri.ir فدراسیون (سامه) را پر کرده و از طریق سامانه مذکور ارسال نمایید. لازم به ذکر است پس از ثبت نام و ارسال اطلاعات، امکان تغییر در فرم های پیشنهادی در سامانه ممیزی وجود ندارد. دستورالعمل استفاده از سیستم هنگام ورود در صفحه اصلی بارگذاری می شود.

از کلیه داوطلبان دعوت می شود به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم وجود مشکل در مراحل ثبت نام از تعویق ثبت نام در سامانه جهت استماع و مراجعه به دبیرخانه مجمع عمومی طی روزهای اخیر خودداری کنند.

آدرس دبیرخانه مجمع عمومی (انتخابی): تهران، کوچه 12 متری 3 (فوتبال 3)، شیخ بهایی شمالی، پ. 4 طبقه 3 واحد 309 شرقی – شماره تماس 88213303 .

موفق باشید

حسن کامرانی فر

دبیرکل فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

دیدگاهتان را بنویسید