شفاف سازی جزئیات کمک هزینه سیل زدگان توسط معاون رئیس جمهور


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888451

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: پس از جبران خسارت سیل، منابع خوبی که بخشی از آن رایگان است در اختیار آسیب دیدگان قرار می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلطان مرتضوی امروز در گروه خبرنگاران هدف از سفر به استان چهارمحال و بختیاری را به دو دلیل تقسیم کرد و گفت: دلجویی از مردم آسیب دیده از سیل اخیر اولین هدف ما از این سفر است که به همین مناسبت از از مناطق سیل زده شهرستان های لردگان، اردل و علیکوه و همچنین بیشتر مناطق سیل زده شهرستان کوهرنگ بازدید شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: با توجه به اینکه سیل بخش زیادی از کشور را در بر گرفت، حضور مسئولان مدیریتی چشمگیر بود.

وی ادامه داد: مسئولان استانی به خوبی از بحران خارج شده اند و مراحل مختلف عملیات پیشگیری، امداد و نجات، اطلاع رسانی و مرحله اسکان موقت حادثه دیدگان به خوبی انجام شده است.

مرتضوی دومین هدف از این سفرها را ارزیابی خسارت در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری، ساختمان های مسکونی و زیرساخت های روستایی عنوان کرد و افزود: دولت برنامه ای برای جبران این خسارت دارد و پس از جمع بندی منابع خوبی در اختیار خواهد داشت. که برای قربانیان رایگان است. خواهد بود

معاون رئیس جمهور گفت: عده ای زمین های کشاورزی و دام خود را از دست دادند و زمین ها احیا می شود و دام ها در اختیار مردم قرار می گیرد و برخی از خانه هایی که نیاز به تخریب و نوسازی دارند جانمایی و بازسازی می شود.

وی ادامه داد: با دستور استاندار لایروبی قنوات و بازگشایی قنوات انجام شده است که از خسارات سیل در آینده جلوگیری می کند.

مرتضوی گفت: تاکنون جلسات زیادی در ستاد بحران برگزار شده و با کمک مسئولین استانی، نماینده ولی فقیه و مردم به آگاهی بخشی از درد سیل زدگان کمک می کنیم.

وی درباره مشکلاتی که در جریان سیل به وجود آمد، افزود: با کمبود تجهیزات و ماشین آلات مشکل داشتیم اما کارهای مهمی نیز انجام شده است، به عنوان مثال در سیلاب برای چند روز پیش بینی و اقدامات انجام شده است. باید مورد توجه قرار گیرد تا نعمت خدا به موسیقی تبدیل شود.» این کار را نکنید

مرتضوی گفت: دولت آمادگی دارد در حوزه آبخیزداری و تامین تجهیزات کار کند و به دنبال تامین اعتبار برای تجهیز سیل بندها هستیم.

منابع مالی به جاده شهرکرد – خوزستان تزریق می شود

وی با بیان اینکه هم اکنون در دور دوم سفرهای استانی هستیم و از سفر اول مسئولیت پیگیری مصوبات را بر عهده داریم، گفت: از پروژه هایی از جمله مسیر شهرکرد – بروجن – لردگان به ایذه و اهواز بازدید شد زیرا این مسیر مسیری راهبردی برای کشور است که در برخی موارد نیاز به مرمت و در مواردی نیاز به تزریق منابع دارد تا مسیر مطلوبی از روستا به بنادر کشور تضمین شود.

مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری فعال می شود

مرتضوی تصریح کرد: در بازدیدهای انجام شده به این نتیجه رسیدم که چه مزیت هایی در استان مغفول مانده است که حوزه گردشگری از آن حوزه هایی است که درصدد فعال شدن آن هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید