شهروندان ایرانی از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893667

رئیس ستاد مرکزی اربعین پس از حوادث امروز بغداد گفت: شهروندان ایرانی مقیم عراق از سفر به بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در گفتگوی زنده تلویزیونی پس از حوادث امروز بغداد گفت: شهروندان ایرانی مقیم عراق از سفر به بغداد، قاضیمین و سامرا خودداری کنند.

وی افزود: زائران ایرانی فعلا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.

رئیس ستاد اربعین با تاکید بر اینکه نگرانی از بابت امنیت زائران حاضر در عراق وجود ندارد.

همچنین سفارت ایران در بغداد از هموطنانی که به عراق سفر کرده اند خواسته است تا اطلاع ثانوی از تردد بین شهرهای بغداد، کاظمین و سامرا خودداری کنند.

به گزارش فارس، ظهر امروز مقتدی صدر با صدور اطلاعیه ای از کناره گیری برای همیشه از عرصه سیاست خبر داد.

پس از این اظهارات، برخی از هواداران مقتدی صدر به ساختمان ریاست جمهوری عراق در بغداد هجوم بردند، اعتراض کردند و شعار دادند و بلاتکلیفی ایجاد کردند.

در ادامه سید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان اربعین حسینی سلامت زائران را در اولویت اول قرار داد و گفت: در این راستا وزارت بهداشت و درمان و خدمات بهداشتی درمانی سرو . جمعیت هلال با تمام ظرفیت و آمادگی در صحنه عملیات حضور دارند.»

وی افزود: در مراسم معنوی اربعین امسال سلامت زائران دغدغه و اولویت اصلی است.

رئیس اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال چهار دستور کار سلامت، امنیت، سهولت و ارزانی در نظر گرفته شده است و به دلیل گرمای هوا و جمعیت، موضوع سلامت از اهمیت دوچندان برخوردار است.

وی ادامه داد: اعضای کمیته سلامت اربعین حسینی در جلسه امروز بر پرهیز از حضور سالمندان، افراد دارای بیماری های همراه، افراد دارای مشکلات تنفسی و کودکان در مراسم اربعین حسینی به دلیل گرما و ازدحام جمعیت تاکید کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور همواره بر ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامت شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تاکید دارد، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر متولی اصلی سلامت مردم هستند. فدائیان پایانه های مرزی و در سراسر عراق با تمام ظرفیت وارد این منطقه شده اند.

وی افزود: قبل از آغاز این مراسم معنوی باید تمامی امکانات و ملزومات پزشکی در محدوده و مسیر زائران فراهم و مستقر شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی تصریح کرد: خوشبختانه با تجارب موجود، آمادگی خوبی در نهادهای متولی برای تامین سلامت زائران وجود دارد و امیدواریم بتوانیم مانند گذشته رضایت زائران را در این زمینه جلب کنیم و خدمات را به بهترین نحو ارائه کنیم. راه ممکن

وی همچنین با اشاره به شلوغی خروجی های مرزی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هدف هدایت جمعیت با توجه به ظرفیت نقاط مرزی است.

میراحمدی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بر اساس آخرین برآوردها، درخواست های تمدید و صدور گذرنامه در سال جاری نسبت به سال 2018 50 درصد افزایش نشان می دهد که نشان از استقبال عاشقان حسینی برای حضور در مراسم های پرمخاطب دارد.

در ادامه این جلسه نماینده جمعیت هلال احمر از افزایش سه برابری مراکز درمانی، نیروی انسانی و تدارکات در اربعین امسال خبر داد.

همچنین نماینده وزارت بهداشت از آمادگی کامل این وزارتخانه برای تجهیز کامل مراکز بهداشتی از جمله سرم که مهمترین وسیله درمان گرمازدگی است خبر داد و از انجام هماهنگی های لازم با این مرکز خبر داد. وزارت بهداشت عراق برای ارائه خدمات به زائران.

دیدگاهتان را بنویسید