شهر زنجان را ساختمان های بلند احاطه کرده اند


ساعت: 14:32
تاریخ ارسال: 1401/10/08
کد خبر: 1920644

استاندار زنجان گفت: شهر زنجان را ساختمان های بلند احاطه کرده اند، در صورتی که در اراضی که اخیراً به محدوده شهر اضافه شده است، باید سراغ سازه های افقی رفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری گفت: اقدامات خوبی در حوزه شهری انجام شده و مردم این تغییرات را احساس می کنند، اما من تصویری بزرگ از شهر زنجان می خواهم که نشان دهد شهر چگونه رشد کرده و در چه مسیری بوده است. در حال رشد است.”

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید نگاه گسترده تری به این معضل داشته باشند، افزود: زنجان مدت هاست که به صورت عمودی پیشرفت می کند اما به صورت افقی پیشرفت نکرده است.

استاندار زنجان گفت: در برخی مناطق با وجود زیرساخت های چند سال پیش، ساختمان ها رشد کرده و چندین آپارتمان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: گلشهر اگرچه وسعت زیادی دارد اما به سمت ساخت افقی نرفته و ساختمان ها در چند طبقه ساخته شده است.

افشارچی با تاکید بر اینکه توسعه افقی بر توسعه عمودی ارجحیت دارد، گفت: اگر این کار انجام شود، اشتغالزایی نیز از نظر ایجاد زیرساخت ها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در بافت مرکز شهر زنجان؛ تراکم جمعیت در هکتار بسیار زیاد است، اذعان داشت: این مشکل ترافیک و مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت. مشکل دیگر این است که مرکز شهر در همان مکان قبلی است. این ادامه یافته است.

استاندار زنجان بر لزوم توجه به تغییر مرکز زنجان تاکید کرد و ادامه داد: این مرکزیت نه تنها تغییر نکرده است بلکه بر حفظ همین مرکزیت تاکید شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اقتصاد را در مرکز شهر متمرکز کرده ایم، گفت: تمام پزشکان در مرکز شهر متمرکز هستند و تراکم در این مناطق افزایش یافته است.

وی گفت: در سال های اخیر به دلیل شرایط اضطراری کوی زنگان مسکن مهر در ضلع غربی کوی زیتون زنجان ساخته شد و زنجان در محاصره یک سری ساختمان های بلندمرتبه قرار گرفته است.

افشارچی با بیان اینکه باید جور دیگری فکر کنیم، ادامه داد: مدیریت کل استان یک جمعیت بومی است و مدیر آمده تا زندگی بهتری در همه شهرستان ها ایجاد کند.

وی بیان کرد: طراحی ساختمان باید در مناطقی که به تازگی به شهر اضافه شده است جذاب باشد و باعث تغییراتی در شهر شود.

وی با انتقاد از اینکه به مرور زمان به جای بازآفرینی شهری به سمت بازآفرینی شهری می رویم، افزود: مسکن در لیل آباد و گردن داغ باید به گونه ای ساخته شود که مردم علاقه مند به سکونت در این مکان ها باشند. بنابراین نباید مانند گذشته حرکت کند و تا زمانی که من آنجا هستم، اجازه نمی‌دهم مانند گذشته در شهر انجام شود.

فرماندار زنجان در ادامه از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی انتقاد کرد و گفت: نباید وارد هر متر کار انجام شده و تضادی که بین دستگاه ها ایجاد می شود وارد شوم.

وی با بیان اینکه این اتفاقات و جنجال ها دلیل ارزیابی منفی دستگاه های اجرایی است، گفت: یکی از تشکل های ناکارآمد در ارتباط با این مسائل است که گاهی موجب نارضایتی مردم می شود.

افشارچی تاکید کرد: اگر فردی در بین مردم شهر نارضایتی ایجاد کند از این دستگاه عبور نمی کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید