شهید داغیگی ستاره ای درخشان در کهکشان شهدای اسلام است

ساعت: 18:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923223

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برشمردن ویژگی های بارز سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی فرمانده لشکر 9 بدر گفت: وی ستاره ای درخشان در کهکشان شهدای جهان اسلام است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید اسماعیل دقیقی توضیح داد: خدای بزرگ را شاکرم که در مجلس مؤمنان حضور دارم که فضا را پر کرده است. با عطر شهادت شهدای والامقام شرکت کردند.

مراسم بزرگداشت و یاد و خاطره سرلشکر شهید اسماعیل دقیقی «فرمانده ارتش نهم بدر» با حضور فرمانده ارتش و مسئولان کشوری در محلاتی تهران برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقایقی “فرمانده لشکر 9 بدر” با حضور سردار سرتیپ حسین سلامی، سردار سرتیپ اشتری، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طیب، ابوعلی بصری از فرماندهان بدر برگزار شد. ارتش در دوران دفاع مقدس، روز چهارشنبه در تالار مسجدالنبی اکرم (ص) محلات شهرک برگزار شد.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: نام سردار سرافراز ما اسماعیل دقایقی نامی آشناست و به عنوان ستاره ای درخشان در کهکشان پر ستاره شهدای جهان اسلام درخششی بی نظیر و تکرار نشدنی دارد.

سردار سلامی افزود: آنچه درباره شهید دقیقی می گویم به دلیل دیدار و آشنایی بسیار مفصل با این شهید والامقام از سال 62 است که با چند برادر در فضایی شبانه روزی در سپاهی زندگی می کردیم.

وی گفت: شهید داغیگی در آن زمان ظاهر و طراوت و جوانی خاصی داشت، مانند تصاویر پیش روی شما.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار همیشه جلوی چشم ماست و همیشه در قلب ما جای دارد.

آخرین روزهای دی ماه مصادف است با سالروز شهادت سردار سرلشکر شهید اسماعیل دقیقی که فرمانده لشکر 9 بدر سپاه پاسداران، همرزم و دوست شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان بود. از نیروهای حشد الشعبی عراق که در عملیات پنجم کربلا در سال 65 در منطقه عمومی شلمچه به شهادت رسید.

اسماعیل دکایقی پاسداری است که از میان سربازان عراقی که توسط بعثی ها مجبور به جنگ شده بودند گردانی تشکیل داد و به ایران آمدند و یا پس از اسارت به حقانیت ایران و بطلان حزب بعث پی بردند و خود فرمانده آنها شد. . اسرای عراقی سال ها با ارتشی که در آن حضور داشتند با شور و شوق جنگیدند و بسیاری از آنها کشته شدند. آنها به خاطر ایمان و اخلاق حسنه اسماعیل را دوست داشتند.

شهید دقیقی در مورد مجاهدین عراقی گفت: آدمی که گذشته بسیار بدی دارد اگر توبه کند از انسان های پاک و بی گناه بهتر می شود. چون توانست از منجلابی که در آن بود خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید