شوخی های تلویزیونی در سریال نوروز / رمضان پخش شد


ساعت: 14:47
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810799

گزارش دانا از سریال نوروز و رمضانی;

کمتر از یک ماه تا آغاز سال جدید باقی مانده است و سریال های سیما نوروز که همگی در قالب طنز و طنز تولید می شوند، فضایی شاد را برای این روزها فراهم می کند. تلویزیون بلافاصله بعد از عید نوروز به استقبال سریال های رمضانی خود می رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سریال های نوروزی سال هاست که هر ساله به صورت باکس ثابت از این رسانه پخش می شود. اما سال 1401 از نظر پخش سریال، سال خاصی برای رسانه ملی است. چرا که بلافاصله پس از پایان نوروز ماه مبارک رمضان آغاز می شود و تلویزیون همانند سال های گذشته مجموعه های جدیدی را برای این ماه آماده می کند.

از آن روز به بعد احتمالا گروه های سینمایی و تلویزیونی از شبکه های مختلف سیما طبق تقویم فعلی ماه هاست که به فکر تولید سریال های نوروزی و رمضانی خود بوده اند و تا به امروز برخی از شبکه ها موظف به ساخت سریالی از این دو هستند. برخی از شبکه ها هنوز سریال های عید و رمضان خود را در اختیار رسانه ها قرار نداده اند، هرچند کمتر از یک ماه تا عید نوروز باقی مانده است. اما حضور کرونا باعث کاهش سرعت تولید نسبت به گذشته شده است و برخی از شبکه‌ها گاهی از دو تیم سازنده برای ساخت سریال‌های نوروزی و رمضانی خود استفاده می‌کنند، به طوری که هر گروهی که مراحل ساخت سریال را به پایان رسانده است، زودتر از موعد شروع شده است. ، به عنوان آخرین راه حل ارائه شود.


اولین شبکه سیما


فصل سوم دنیای زیرین برای نوروز


d95bbc34 0187 4f94 b7f8 7cde00b21125 خبر خاکستری

سریال “زیرزمینی” برای اولین بار در ماه رمضان سال 1378 در فضایی طنز و کمدی روی آنتن رفت و با بازی های درخشان پیمان جمشیدی، ژاله صامتی و هادی حجازی فر توانست بینندگان زیادی را جذب این برنامه کند و در راس بهترین ها قرار گیرد. سریال تماشایی برای ماه رمضان امسال و همه اینها باعث شد کارگردان این سریال جلیل سامان فصل دوم خود را در خرداد امسال پخش کند. اگرچه پخش فصل دوم «زیرزمینی» مصادف با روزهای انتخابات ریاست جمهوری بود، اما جذابیت های این سریال باعث شد که همچنان به عنوان فصل اول مخاطبان زیادی داشته باشد. حالا بازیگران این سریال مصمم هستند که ادامه داستان فریبرز باغبیشه را در فصل سوم روایت کنند.

علاوه بر پیمان جمشیدی و ژاله صامتی، هادی حجازی فر، پیام احمدی نیا، ستاره پسیانی، هومن برگ نورد، نادر فلا و …. بازیگران این سریال هستند..

فصل سوم این سریال از اوایل آذرماه در تهران آغاز شد و عوامل سازنده این سریال پس از ضبط و تصویربرداری در برخی از محله های تهران، راهی شهر مقدس مقدس شدند تا قسمت های باقی مانده را در آنجا ضبط کنند. فصل دوم «زیرزمین» با اسارت فریبرز و ناصری توسط نیروهای بعثی در جبهه به پایان رسید و احتمالاً ماجرای اسارت فریبرز موضوع اصلی سریال نوروزی شبکه اول خواهد بود.


«هوشنام» یا «سوره خانم» برای ماه رمضان

علیرضا نجف زاده که دو مجموعه تلویزیونی «زوج یا انفرادی» و «بوتیمار» را برای تلویزیون کارگردانی کرده است، این روزها مشغول ساخت یک مجموعه تلویزیونی است. “اسم زیبا” تهیه کننده احمد زالی. این سریال که در فضایی طنز ساخته می شود یکی از گزینه های ماه مبارک رمضان شبکه اول است و به گفته تهیه کننده این سریال، عوامل سازنده خوشنام این روزها در چسمه مشغول تصویربرداری هستند و سکانس های پایانی به زودی ضبط می شود. . شروع خواهند کرد.


1c6066c3 a9a9 4ed4 9c2b 3e0aaa6e8562 خبر خاکستری

طرح داستان و فیلمنامه این سریال را محسن کیایی و بازیگرانی چون حمید لولایی، هومن حاجی عبدالهی، عباس جمشیدی فر، شهره لرستانی، فریده سپاه منصور، سحر ولدبیگی، امیر کربلایی زاده، امیر گمارفاینش، امیر گافارمش اکبرگی، امیر گافرامش اکبرگی، نوشته شده است. ساناز سماواتی، مریم سرمدی و محمدرضا داوودنژاد در آن به ایفای نقش می پردازند.

سریال سوره خانم به تهیه کنندگی محمد کامبیز دارابی، نویسندگی سعید نعمت اله و کارگردانی بهرنگ توفیقی نیز این روزها در حال تصویربرداری است و یکی از گزینه های احتمالی شبکه اول ماه مبارک رمضان است.


d86b3e2c aa06 444a aac8 585bbd8c4455 خبر خاکستری

کامبیز دارابی و بهرنگ توفیقی به عنوان تهیه کننده و کارگردان پیش از این سریال «افرا» را در شبکه یک داشتند که طبق آمار سازمان صدا و سیما پربیننده ترین سریال فصل تابستان اعلام شد..

طبق برنامه ریزی های انجام شده، فیلمبرداری «سوره حنوم» در مناطق تهران و بوشهر انجام می شود و تاکنون نامی از بازیگران این مجموعه رسانه ای اعلام نشده است.


شبکه دوم سیما


طنز «خداداد» عید نوروز


989aa0b8 05d6 41df 93ab 1d22c7778d60 خبر خاکستری

علی غفاری که پیش از این کارگردانی فصل اول تا سوم سریال بچه مهندس را بر عهده داشت، حالا قرار است در این سریال بازی کند. “بنابراین” برای پخش سریال نوروزی از شبکه دو.

این روزها سریال «خداداد» با فضایی طنز به تهیه کنندگی سعید سعدی در حال تصویربرداری است که حدود 80 درصد سریال در تهران و 20 درصد خارج از تهران کلید می خورد.

در این سریال رضا ناجی در نقش هداداد، علی صبوری در نقش منوچهر داماد بزرگ خانواده و سوسن پرور بازیگران اصلی این سریال 13 قسمتی هستند. بیات، افشین نخعی، آرش تاج، جواد زیتونی و سیامک اشعریون دیگر بازیگران این سریال هستند.

در خلاصه داستان این سریال نوروزی آمده است: می گویند گره ای که با دست باز می شود را نباید با دندان باز کرد اما خداداد چاره ای جز این ندارد و به شدت روی این موضوع تکیه می کند.!!


فصل دوم ملکوت ممکن است برای ماه رمضان باشد


654e615f 07d7 49a5 8fe7 f01e2c2340e3 خبر خاکستری

فصل اول سریال ملکوت به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی محسن شایانفر در ماه مبارک رمضان سال 89 از شبکه دوم سیما پخش شد.

«ملکوت» داستان زندگی مرد ثروتمندی به نام حاج فتح با بازی محمدرضا شریفی نیا است که در ابتدای ماه مبارک رمضان بر اثر تصادف به کما رفت. پس از این حادثه، نزدیکان حاج فتح در تلاش هستند تا او را به زندگی بازگردانند. در حالی که حاج فتح در کما به سر می برد، فرشته ای به نام مامور (با بازی کوروش تهامی) وارد تاریخ می شود و به کمک حاج فتح می آید تا بتواند گذشته خود را اصلاح کند..

حال محسن شایانفر به عنوان تهیه کننده در مصاحبه ای اعلام کرد که فصل دوم این سریال در ماه رمضان سال آینده ساخته می شود. وی با اشاره به مقدمات ساخت Kingdom 2 می گوید: زمانی که می خواستیم فصل دوم Kingdom 2 را شروع کنیم، رفتار گیج کننده اداری در سازمان ما را دلسرد کرد. علیرغم اینکه پروتکل های فصل دوم این سریال ساخته شد، اما با تغییراتی که در سازمان صدا و سیما و شرایط اقتصادی ایجاد شد، دیدیم که استفاده یکطرفه ای صورت نگرفت و وسایل تولید فراهم شد. اما به تازگی برای ساخت این سریال آماده می شوم تا انشاءالله ملکوت ۲ برای ماه رمضان سال آینده آماده شود..

شایانفر با تاکید بر حضور بازیگران Kingdom 1 در فصل دوم خاطرنشان کرد: این فصل داستانی جذاب و مجزا دارد و باز هم افرادی را نشان می دهد که از دنیا محروم هستند اما گناهانی انجام داده اند که باید جبران شود. من همیشه در به تصویر کشیدن افراد بوده ام تا فراموش نکنند قانونی و غیرقانونی و فراتر از آن وجود دارد. مخاطب ما نیاز به درس های اخلاقی دارد چرا که برنامه ای به نام زندگی پس از زندگی به شدت تاثیر می گذارد. ما از بازیگران فصل قبل استفاده خواهیم کرد، اما قطعا با فرمت ها و رویدادهای دیگر. جالب است بدانید با آقای شریفی نیا صحبت کردم و ایشان برای حضور در فصل دوم این سریال اعلام آمادگی کردند..


شبکه سوم سیما


شاید «عالیجناب» به نوروز برسد


3dd297a7 2203 4718 8e3e c53ce8025b9a خبر خاکستری

فیلمبرداری «عالیجناب» که از اوایل آبان ماه در تهران آغاز شده بود، در روزهای ابتدایی بهمن ماه به پایان رسید، بنابراین عوامل هم اکنون مشغول مراحل پس از تولید هستند. این سریال توسط آرش هزائی تدوین شده است. موسیقی «عالیجناب» با آهنگسازی پیام آزادی و صداگذاری توسط اسحاق هنزادی و عرفان یزدی ساخته شده است..

«عالیجناب» به نویسندگی مشترک عادل تبریزی و رویا خورنجدی به تهیه کنندگی مصطفی رضوانی و کارگردانی عادل تبریزی ساخته شده است..

ادل تبریزی پیش از این اولین فیلم خود با نام گیجوگاه را کارگردانی کرده بود و اکنون اولین تجربه ساخت سریال را دارد..

امیرحسین رستمی، بیتا سحرخیز، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه‌خا، مهوش واگری، گیتی معینی، رضا بنفشه‌ها، سروش طاهری، بلور کسائیان، ایمان اسماعیل‌پور، محمد الهی، کیوان صباجه، ساجیها ساجیها و آی‌جاوا از این گروه بازیگران را تشکیل می‌دهند. سلسله.

از «عالیجناب» به عنوان گزینه اصلی سریال نوروزی شبکه سه نام برده می شود.«عالیجناب» یک سریال کمدی اجتماعی است که محصول مشترک سازمان سینمایی سوره حوزه هنری و شرکت نوآوری و شتاب فلق است..


حضرت اجل به احتمال زیاد به ماه رمضان می رسد


cfd8b25a b6c3 4593 9c35 0cbfc169021c خبر خاکستری

اواسط شهریورماه امسال بود که ایرج محمدی به عنوان تهیه کننده از ساخت سریال حضرت اجل برای ماه رمضان سال آینده خبر داد. علی طلوعی مجری این سریال تاریخی است.

سریال 26 قسمتی «حضرت اجل خان» به نویسندگی سعید مطلبی و کارگردانی محمدمهدی عسگرپور ساخته شده است..

محمدمهدی عسگرپور سریال های پرمخاطب «شیدایی»، «جراحت»، «رهایم نکن» و … را در ضبط خود ضبط کرده است.. هنوز اطلاعات بیشتری از این سریال رسانه ای منتشر نشده است.


فصل دوم نجلا یکی دیگر از گزینه های ماه مبارک رمضان است


3b087b93 5079 40b4 b3dd b21ad5e61232 خبر خاکستری

سریال «نجلا» که در دهه 40 از شبکه سوم سیما پخش می شد، با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و خیرلا تقیانی پور کارگردان این سریال هم اکنون در حال ساخت فصل دوم این سریال و احتمالاً در ماه مبارک رمضان، این برد عاشقانه است. آنتن .

حسین امیرجهانی طراح و فیلمنامه نویس این سریال می گوید: داستان فصل دو در حدود سنین 58 و 59 سال است و دوره یکساله ادامه داستانی است که در فصل اول اتفاق افتاد. این فصل از مسیر بازگشت از کربلا به نجف روایت می کند و بیشتر به حصر آبادان می پردازد..

حسام منظور در فصل اول سریال در نقش عبد دشتی، سارا رسول زاده در نقش نایلا، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی نیا، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی، مصطفی ساسانی، جواد پورژند به ایفای نقش پرداختند. . اما در فصل دوم محیا دهقانی در نقش نایلا جایگزین سارا رسول زاده بریا می شود و بازیگرانی چون ایوب آقاکانی و دو بازیگر لبنانی به جمع بازیگران اضافه می شوند.

فصل دوم سریال «نایلا» به تهیه کنندگی سعید سعدی در 30 قسمت تولید می شود که از شبکه سوم سیما پخش می شود.


شبکه پنگه سیما


«دردهای شیرین» نوروزی


64cb5619 fce5 436d aed1 27cb472f21a6 خبر خاکستری

سریال «دردسرهای شیرین» به تهیه کنندگی سید علی اکبر محمودی مهریزی و کارگردانی سهیل موفق برای نوروز 1401 در شبکه پنج سیما تولید می شود.. سهیل موفق کارگردان «شکلاتی» و «پاستاریونی» است..

این سریال تاریخچه ای اجتماعی با عناصر کمدی دارد و پوریا پورسره و مریم مومن در آن نقش زوجی را بازی می کنند که در زندگی با چالش های جدی روبرو هستند..

رضا توکلی، رسول توکلی، پوراندوت مهیمان، مرتضی کاظمی، سهیل قاصدی، فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی، افسانه بایگان، یوسف مرادیان، پاشا جمالی و سمیرا حسینی دیگر بازیگران این سریال نوروزی هستند.


«ساعت 11» برای ماه رمضان

سریال «11 ساعت» به کارگردانی سیروس حسن پور و تهیه کنندگی پرویز امیری این روزها برای پخش در ماه مبارک رمضان کلید می خورد..

سریالی با نام موقت «11 ساعت» مضامین مذهبی، انقلابی و حتی دفاع مقدس دارد.. داستان‌های «ساعت 11» که به صورت گذشته‌نگر روایت می‌شود، با مضامین ماه رمضان است و وقایع بین ماه رمضان تا عید فطر می‌گذرد. به همین منظور قرار است این سریال برای ماه مبارک رمضان پخش شود.

نیلوفر شهیدی یکی از بازیگرانی است که به تازگی در این سریال بازی کرده است که در این سریال نقش متخصص پیوند اعضا را بازی می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید