شورشیان حامی جنبش صدر به کاخ ریاست جمهوری عراق حمله کردند


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893668

پس از حمله به مراکز دولتی در منطقه سبز، شورشیان طرفدار صدر به کاخ ریاست جمهوری عراق نیز حمله کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر عراق ظهر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از تمامی فعالیت های سیاسی کناره گیری می کند. پس از بیانیه وی، شورشیان طرفدار صدر در منطقه سبز به برخی از ساختمان های دولتی حمله کردند.

کانال تلگرامی سابرین نیوز با انتشار فایل های ویدئویی گزارش داد که عناصر سرایا السلام (مرتبط با جنبش صدر) اندکی پس از یورش به کاخ ریاست جمهوری وارد آن شدند.

در همین حال، کمیته نظارت بر تظاهرات و تحصن‌ها در جریان صدر اعلام کرده است که کار خود را متوقف کرده و تمامی فعالیت‌های خود را متوقف کرده است.

همزمان برخی منابع خبری مانند شبکه العربیه سعودی که تلاش می کنند به بحران عراق دامن بزنند، ویدئوهای قدیمی را منتشر می کنند. این شبکه ویدئویی متعلق به مصر را منتشر کرد و مدعی شد که متعلق به شهر الصدر است تا اوضاع را بحرانی کند:

در واکنش به این شورش، نیروهای امنیتی عراق با صدور بیانیه ای از ممنوعیت تردد در شهر بغداد خبر دادند و تاکید کردند که این ممنوعیت شامل خودروها و همه شهروندان می شود.

حامیان صدر در کاخ ریاست جمهوری

در این بیانیه آمده است که ممنوعیت تردد از ساعت 15:30 امروز به وقت محلی است و جزئیات بیشتر متعاقبا اعلام خواهد شد.

حامیان جنبش صدر نیز در گروه‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف آن منطقه در منطقه سبز حضور دارند و عده‌ای در حمایت از مقتدی صدر شعار سر می‌دهند و برخی دیگر تلاش می‌کنند وارد ساختمان‌های دولتی شوند. نیروهای ویژه نیز در پل المعلاق مستقر شده اند تا دیگر حامیان صدر از ورود به منطقه سبز جلوگیری کنند، در حالی که تمامی دروازه های منطقه سبز بسته شده و تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در مقابل آنها مستقر شده اند.

رسانه های عراقی گزارش می دهند که پل الجموری نیز به طور کامل مسدود است و نیروهای امنیتی اجازه عبور خودروها و مردم را نمی دهند. تعداد زیادی از نیروهای امنیتی نیز از مناطق مختلف بغداد به منطقه سبز اعزام شده اند.

جنبش صدر در عراق بیش از یک ماه است که حامیان آن را به اعتراض به اختلافات سیاسی سوق داده و با اشغال ساختمان پارلمان، روند سیاسی کشور را متوقف کرده و تشکیل دولت جدید را به تاخیر می اندازند. به گفته کارشناسان، امید است با کناره گیری مقتدی صدر از فعالیت های سیاسی، این گونه تجمعات و آشوب ها در نهایت لغو شود.

دیدگاهتان را بنویسید