نیروهای روسیه به 24 کیلومتری کاخ ریاست جمهوری در کیف رسیدند / روس ها کنترل نیروگاه زاپروژیه را به دست گرفتند


ساعت: 14:12
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812820

المیادین گفت نیروهای روسیه به 24 کیلومتری کاخ ریاست جمهوری اوکراین در کیف رسیده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ درگیری ها در اوکراین امروز (جمعه 4 مارس) وارد نهمین روز خود شد و پس از اعلام آتش سوزی در نیروگاه اتمی زاپروژیه توسط وزیر امور خارجه اوکراین، رویدادها همچنان ادامه دارد. سرویس اضطراری دولتی اوکراین سپس اعلام کرد که آتش سوزی در نیروگاه هسته ای Zaporozhye مهار شده است. این آژانس در بیانیه ای اعلام کرد ساعت 06:20 آتش سوزی در ساختمان مدرسه نیروگاه هسته ای Zaporozhye در انرودار رخ داد. کسی کشته یا زخمی نشد.

پیش از این، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) اعلام کرده بود که اوکراین به آژانس گفته است که هیچ تغییری در سطوح تشعشعات گزارش نشده است و آتش‌سوزی بر تجهیزات «قابل توجه» تأثیری نداشته است. کاخ سفید همچنین اعلام کرد که اوضاع را زیر نظر دارد.


آخرین رویدادهای اوکراین را در زیر دنبال کنید:


گروسی: 2 زخمی در زاپروژنیا / عدم نشت مواد رادیواکتیو

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت که دو نفر در زاپوروژیه زخمی شدند که اپراتور یا تکنسین نبودند، بلکه برخی از مقامات امنیتی بودند. وی افزود: هدف در منطقه نیروگاه زاپوروژیه نزدیک به راکتور نبوده و باید تاکید کرد که هیچ گونه نشتی رادیواکتیو در این نیروگاه وجود نداشته است.

گروسی همچنین گفت که سیستم های ایمنی شش راکتور در نیروگاه زاپوروژیه تحت تأثیر قرار نگرفته و هیچ منبع تشعشع شناسایی نشده است. گلوله به ساختمانی در محل نیروگاه اتمی Zaporozhye اصابت کرد، اما بخشی از راکتور نبود.

او گفت: «اوکراین از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخواست کمک فوری کرده و به روسیه و اوکراین درباره آمادگی آنها برای همکاری در کار فنی آژانس اطمینان داده است.» وی افزود که وضعیت در تأسیسات زاپوروژیه به دلیل تنش‌های منطقه‌ای همچنان چالش برانگیز است. من دادم. ” گروسی سپس گفت که هرگونه سفر به اوکراین پس از بازگشت از ایران، شنبه شب خواهد بود.


ناتو: ما طرف درگیری در اوکراین نیستیم

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که این سازمان طرف درگیری در اوکراین نیست و قصد مقابله با روسیه را ندارد.


وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛ 1812 تخریب تأسیسات نظامی اوکراین

وزارت دفاع روسیه می گوید نیروهای مسلح این کشور 1812 تاسیسات نظامی اوکراین و همچنین 62 هواپیما، 635 تانک و سایر خودروهای زرهی را منهدم کرده اند. این وزارتخانه ویدئویی از تانک های منهدم شده اوکراینی و موشک های جاولین رها شده در نزدیکی شهر ماریوپل اوکراین منتشر کرد.

راشاتودی همچنین گفت: عکس های وزارت دفاع روسیه روستاهای دونباس را نشان می دهد که نیروهای مسلح اوکراین از آنجا عقب نشینی کرده اند. این تصاویر تانک های آسیب دیده، نارنجک های ضد تانک ساخت آمریکا در بزرگراه و تعدادی ایست بازرسی را نشان می دهد که توسط نیروهای اوکراینی در حال عقب نشینی استفاده می شود. بر اساس این گزارش، در برخی مناطق ارتش روسیه موفق شده است آب و غذای ساکنان را تامین کند.

سفیر روسیه در پاریس: سه کشتی و یک قایق روسی بدون توضیح در فرانسه توقیف شدند


زلنسکی در مورد احتمال ایجاد کریدورهای بشردوستانه اظهار نظر کرد

ولادیمیر زلنسکی گفت: 24 ساعت آینده نشان خواهد داد که آیا ایجاد و بهره برداری از کریدورهای بشردوستانه می تواند بر اساس توافقی که روز پنجشنبه بین هیئت های روسیه و اوکراین به دست آمد انجام شود یا خیر.


روسیه کنترل نیروگاه اتمی زاپروژیه را تایید کرده است

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تاسیسات هسته ای در زاپوروژیه تحت کنترل ما است و به طور عادی کار می کند.


چین: آمریکا از مسئولیت خود در بحران اوکراین دوری می‌کند

وزارت خارجه چین می گوید واشنگتن پکن را به فرار از مسئولیت بحران اوکراین متهم می کند. (اطلاعات بیشتر)


نخست وزیر سابق اوکراین: پوتین جان هزاران نفر را نجات داد

به گزارش اسپوتنیک، میکولا آزاروف، نخست وزیر سابق اوکراین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه جان هزاران نفر را در جمهوری های دونتسک و لوهانسک (جدایی طلبان در شرق اوکراین) نجات داده است.

آزاروف در صفحه فیس بوک خود نوشت: «تنها اکنون ما این فرصت را داریم که اطلاعات عمومی درباره آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز و سپس یک حمله موذیانه با هدف از بین بردن جمعیت در قلمروهای دونتسک و لوهانسک منتشر کنیم. پوتین از اوکراین و ناتو پیشی گرفت و در واقع صدها هزار نفر را نجات داد.

به گفته وی، طرح حمله به اوکراین علیه دو جمهوری در منطقه دونباس توسط کیف همراه با آمریکا تهیه شده است. آزاروف افزود که یک هفته قبل از تهاجم روسیه، نیروهای دونتسک از رهگیری یک طرح نظامی اوکراینی خبر دادند که یک حمله تمام عیار به جمهوری‌های دونباس را توصیف می‌کرد.


آژیر هشدار و درگیری در شهر لویو

منابع محلی از آژیر خطر در لویو در غرب اوکراین و تیراندازی و درگیری در این شهر خبر می دهند.


بلاروس دفاع هوایی خود را در امتداد مرزهای خود تقویت می کند

نخست وزیر لیتوانی: درخواست کیف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین غیرمسئولانه است


تایمز ادعا می کند: زلنسکی از 3 سوء قصد نجات یافت

به گزارش تایمز بریتانیا، ولادیمیر زلینسکی رئیس جمهور اوکراین در این هفته از سه سوءقصد جان سالم به در برد.


ادعای اوکراین در مورد تلفات روسیه

وزیر دفاع اوکراین گفت ارتش روسیه در هشت روز جنگ اخیر 10 هزار کشته و زخمی داشته است.


انتشار اخبار نادرست در مورد ارتش روسیه جرم است

دومای دولتی روسیه امروز لایحه ای را تصویب کرد که انتشار اطلاعات نادرست درباره ارتش و ارتش این کشور را جرم انگاری می کند که تا 15 سال حبس دارد.


مسکو به درخواست یک سناتور آمریکایی برای ترور پوتین واکنش تندی نشان داده است

سفارت مسکو به اظهارات سناتور آمریکایی لیندسی گراهام درباره ترور رئیس جمهور روسیه واکنش تندی نشان داد. (اطلاعات بیشتر)


بریتانیای کبیر: ماریوپل اوکراین را کنترل می کند

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که شهر ماریوپل همچنان تحت کنترل اوکراین است، اما احتمالاً توسط نیروهای روسیه محاصره شده است. این وزارتخانه همچنین مدعی است که زیرساخت های غیرنظامی شهر به شدت مورد حمله روسیه قرار گرفته است.


نیروگاه هسته ای Zaporozhye تحت کنترل روسیه

یک مقام محلی اوکراین گفت که نیروهای روسی نیروگاه اتمی Zaporozhye در جنوب شرقی اوکراین را تصرف کرده اند.

شبکه راشا نیز امروز اعلام کرد که نیروگاه اتمی Zaporozhye تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه است. خبرگزاری فرانسه به نقل از کیف گزارش داد که نیروهای روسیه وارد این منطقه شده اند.


روسیه سایت های بی بی سی و دویچه وله را محدود می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه می گوید بی بی سی، دویچه وله، مدوسا و سوبودا را محدود می کند.


انفجار مهیب در پایتخت اوکراین

الجزیره به نقل از خبرنگار خود در کیف گزارش داد که لحظاتی پس از به صدا درآمدن آژیر خطر، صدای انفجار مهیبی در پایتخت اوکراین شنیده شد. الجزیره همچنین گفت که چندین انفجار متوالی در کیف رخ داده است.


شولتز: عضویت اوکراین در دستور کار ناتو نبوده و نیست

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، ناتو را به دلیل عدم پذیرش اوکراین و گرجستان در سال گذشته ستایش کرد. وی با اشاره به نشست سران ناتو در ژوئن 2021 به شبکه تلویزیونی ZDF آلمان گفت: پس از مذاکرات بسیار طولانی در ناتو در مورد این موضوع، این تصمیم درستی بود.

به گزارش اسپوتنیک، در آن زمان، ناتو به طور کلی حق عضویت اوکراین و گرجستان را به رسمیت شناخت، اما از دادن مهلت خودداری کرد و اصرار داشت که هر دو جمهوری شوروی سابق قبل از پیوستن باید “اصلاح” شوند. صدراعظم آلمان همچنین گفت که در مورد عضویت اوکراین در ناتو این موضوع در دستور کار ائتلاف نبوده و نیست.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین به رویترز گفته است که اگر ناتو آماده نیست به عضویت اوکراین چراغ سبز نشان دهد، باید تضمین های امنیتی مشترکی را برای اوکراین ارائه کند. او می گوید که شرکای کیف تمایلی به پیوستن کشورش به ناتو ندارند زیرا روسیه نمی خواهد اوکراین به این ائتلاف بپیوندد.

انهدام هواپیمای Antonov An-225 در اوکراین فرودگاه هاستومل در حومه کیف


زنگ خطر در کیف، پایتخت اوکراین به صدا درآمد


زلنسکی: روسیه را قبل از حادثه هسته ای متوقف کنید

به گزارش سیانان، ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین صبح امروز (جمعه) در یک پست فیس بوک، روسیه را به گلوله باران عمدی نیروگاه اتمی Zaporozhye پس از وقوع آتش سوزی در این تاسیسات متهم کرد.

وی در این نشریه مدعی است: تانک های روسی واحدهای هسته ای مجهز به تصویربرداری حرارتی را شلیک می کنند. آنها می دانند به چه چیزی شلیک می کنند. آنها برای این (حمله) آماده می شوند.

زلنسکی همچنین به فاجعه چرنوبیل و قربانیان آن اشاره کرد. فاجعه چرنوبیل در سال 1986 در اوکراین شوروی، بدترین حادثه هسته ای تاریخ در نظر گرفته می شود. زلنسکی گفت این یک فاجعه جهانی است که زندگی صدها هزار نفر را تحت تأثیر قرار داده و تأثیری پایدار بر اوکراین داشته است.

او گفت: “ما نمی دانیم که آتش سوزی در ایستگاه نیروگاه Zaporozhka چه خواهد شد، خدای نکرده انفجاری رخ دهد.” مردم ما نیروگاه هسته ای را ایمن نگه می دارند.

زلنسکی افزود: اما این واقعیت که روسیه در حال حمله به این نیروگاه است به خودی خود اقدام بسیار خطرناکی است و می تواند فاجعه ای بالقوه ایجاد کند. 15 رآکتور هسته ای در اوکراین وجود دارد. اگر یکی از آنها منفجر شود، برای همه پایان است. پایان اروپا.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه گفت: «هیچ کشوری به جز روسیه هرگز راکتورهایی را به سمت یک نیروگاه هسته‌ای شلیک نکرده است و این اولین بار در تاریخ است» که وی از رهبران اروپایی خواست «هم‌اکنون بیدار شوند و نیروهای روسیه را فراخوانی کنند». قبل از “این یک فاجعه هسته ای خواهد بود.”


آژانس بین المللی انرژی اتمی مرکز اورژانس خود را در حالت آماده باش قرار داده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در توییتی اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته به دلیل وضعیت جدی نیروگاه هسته‌ای Zaporozhye در اوکراین مسئولیت کامل دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید