شور اربعین مردم سمنان/ فقط به عشق امام حسین آمده ایم.


ساعت: 16:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۶
کد خبر: 1897878

راهپیمایی جاماندگان اربعین اجتماع مردمی نوعی راهپیمایی است که در بسیاری از شهرهای کشورمان برگزار می شود. در این مراسم افرادی که در روز اربعین نتوانستند پیاده به کربلا بروند مسیرهای مشخص و از پیش تعیین شده را در شهر خود طی می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات؛ هر ساله خیل عظیمی از زائران مکتب اهل بیت (علیهم السلام) در ایام اربعین از مرزهای زمینی و هوایی برای زیارت راهی کربلا می شوند.

در سال های اخیر با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و اعمال محدودیت های اجتماعی و بهداشتی، برگزاری این نشست بین المللی با محدودیت های زیادی مواجه شده است. اما امسال همزمان با کاهش تعداد مبتلایان، با توافقات انجام شده با کشور عراق، امکان برگزاری مجدد موکب بزرگ عاشقان حسین (ع) فراهم شد و با استقبال 20 میلیونی مواجه شد. مردم.


845ed94b 20ac 4a25 98b9 a9baaf74ad6d خبر خاکستری

همزمان با حضور گسترده مردم در کربلای معلی در روز اربعین، تجمع و راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود که شاید قابل مقایسه با حضور پرشمار مردم در راهپیمایی اربعین نباشد. از نظر ابعاد اما از نظر زنده نگه داشتن مکتب عاشورا و اثبات «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» حرکتی ارزشمند و در خور توجه است.

مردم سمنان که در هفته های اخیر میزبان زائران و مسافران کربلای معلی بوده اند با برپایی موکب های متعدد در سطح شهر؛ اکنون در صدد استقبال از شرکت کنندگان در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در سمنان کمر هستند و در قالب موکب های فرهنگی و خدماتی خود را وقف اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ عاشورایی کرده اند.


d1d7854e 2518 4174 ac2f 291ba7477a06 خبر خاکستری

زینب حبیبی از دیگر شرکت کنندگان در راهپیمایی سمنان که به همراه فرزند خردسالش آمده بود. وی گفت: تنها دلیل حضورم در جمع تظاهرکنندگان عشق به امام حسین (ع) است و قصد دارم فرزندم از ابتدا با این عشق و فرهنگ بزرگ شود.

اکرم راوشی یکی دیگر از شهروندان سمنانی که به تازگی از سفر کربلا بازگشته است، گفت: با وجود اینکه در مسیر کربلا پیاده روی می کردم، احساس می کنم حضور مردم در پیاده روی روز اربعین پیام مهمی از نظر سیاسی و مذهبی دارد. ، و نباید باشد او در خانه نشسته بود.

وی افزود: حضور موکب ها در طول مسیر یادآور پیاده روی اربعین در عراق است و بویژه موکب های فرهنگی حس معنوی خوبی ایجاد می کند.


53b4d921 55a6 4941 a9e3 e52ae56eadf2 خبر خاکستری

مرد جوانی که کفش های راهپیمایان را تمیز و واکس زد و خواست ناشناس بماند. فرمود: به عشق اباعبدالله علیه السلام و احترام عزیزانش در این راه حضور دارم و خدمت می کنم.

روح الله رضاییان مسئول موکب خانوادگی در مسیر راهپیمایان با اشاره به اینکه نزدیک به 8 سال است که به صورت خودجوش و خانوادگی در ایام محرم از عزاداران امام حسین (ع) پذیرایی کرده اند. ما راهپیمایی خود را سازماندهی کردیم.


576cedf8 0d82 4843 88be 51eda2e3b855 خبر خاکستری

آقای رکنی خواه خادم مسجد ابصی صالح شهر سمنان پذیرای عزاداران حسینی در موکب منتظران ابصی صالح (ع) بود. وی خاطرنشان کرد: دوست داشتم در این روز و در این ساعت بین الحرمین باشم اما اکنون که موفق به زیارت نشده ام اینجا مشغول خدمت به عاشقان امام حسین (ع) هستم.

سعیده همتی معاون امور زنان و خانواده استانداری سمنان و مسئول کمیته آموزش و فرهنگ خانواده و بانوان ستاد اربعین استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت گفت: با توجه به نقش و رسالت مهم بانوان از کمیته آموزشی و فرهنگی خانواده و بانوان ستاد اربعین استان با همکاری تعدادی از موکب هایی که در طول مسیر برگزار می شود، ستاد هماهنگی کمیته آموزشی و فرهنگی خانواده و بانوان استان سمنان با همکاری حوزه علمیه، حوزه علمیه سازمان تبلیغات سه شنبه های مهدوی موسسه شمیم ​​عطر ظاهر منجی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان موکب بانوان زینب زمانه و دختران حاج قاسم و موکب اهل بیت حسینی را برپا کرد.


0cd036fa 4173 4fb3 aace ab433c00cdac خبر خاکستری

معاون امور بانوان و خانواده استانداری سمنان نیز گفت: موکب دخترانه حاج قاسم که ویژه دختران خردسال است، موکب فرهنگی در زمینه های مختلف با موضوعات قصه گویی، حجاب و عفاف و… است. همچنین موکب خانواده حسینی با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی برای تحکیم بنیان خانواده و تشویق به زایمان با حضور کارشناسان مذهبی و زنان و زایمان فعالیت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید