راهپیمایی عشق/شور و وسواس خادمان تبریزی در راهپیمایی اربعین


ساعت: 08:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۱
کد خبر: 1896531

موکب های مردمی تبریز و آذربایجان شرقی در کنار موکب های عراقی که در مسیر پیاده روی اربعین و الحسین (ع) خدمت می کنند نیز حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تبریز بیدار ، نهضت عظیم اربعین حسینی همه توانایی ها و امکانات را برای خدمت به میلیون ها نمازگزار اباعبدالله الحسین (ع) به کار انداخته است.

این در حالی است که موکب های مردمی تبریز و آذربایجان شرقی نیز در کنار موکب های عراقی در موکب اربعین و طریق الحسین(ع) حضور دارند.

بر اساس اعلام ستاد اربعین استان، 43 موکب از آذربایجان شرقی در مرزها و بقاع متبرکه عراق مشغول خدمت رسانی هستند.

تبریز بیدار در گزارشی به سراغ مدیران عامل برخی از این موکب ها رفت تا از جزییات خدمات آنها بیشتر مطلع شود.

موکب بنیاد مصطفان استان یکی از موکب های تبریز است که امسال در مرز تمرچین به زائران خدمات رسانی می کند.

صادق حاتمی مدیرعامل شرکت زیمرام آذربایجان و مدیرعامل این موکب به تبریز بیدار می گوید: بنیاد مستضعفان در راستای رسالت اجتماعی خود به صورت داوطلبانه موکبی را در مرز تمرچین برای خدمت رسانی به زائران اربعین برگزار کرد.

وی می افزاید: موکب مستضعفان بنیاد خدماتی از قبیل اسکان، صبحانه، ناهار و شام، خدمات شارژ تلفن همراه و سرویس بهداشتی را برای زائرانی که این مرز را برای زیارت اباعبدالله الحسین(ع) انتخاب کرده اند، ارائه می کند؛ از این رو موکب مستضعفین این حوزه خدماتی را ارائه می دهد. ارائه شده است

موکب بنت الحسین(ع) یکی دیگر از موکب های تبریزی است که در مسیر نجف به کربلا در 722 عمودی قرار دارد. این موکب با کمک مشترک ترکمن های عراقی تشکیل شده و علاوه بر خدمات اسکان، برنامه های فرهنگی نیز اجرا می کند.

خادم قویدل، مدیر این موکب به تبریز بیدار می گوید: اسکان زائران، صبحانه، توزیع شربت و غذا از جمله خدمات پذیرایی موکب بنت الحسین(ع) است.

وی به برنامه های فرهنگی موکب بنت الحسین(ع) اشاره کرد و گفت: غرفه کودک، اجرای گروه سرود کودک و نقاشی از دیگر برنامه های موکب در مسیر الحسین است.

موکب شهید آقا مهدی باکری یکی دیگر از موکب های راهیان نور مردم تبریز در ایام پیاده روی اربعین است.

یونس فاتح مدیر این موکب به تبریز بیدار می گوید: این موکب پیش از این در شهر کربلا مستقر بود و امسال به زائران اباعبدالله الحسین (ع) خدمات مختلفی از جمله پذیرایی را در آمود ارائه می دهیم. 421.

از دیگر موکب های مرزی استان در ایام اربعین، موکب مجتمع مس سونگون است که پذیرای زائران در مرز مهران است.

حجت الاسلام فتحی مدیر این موکب می گوید: تا پایان ماه صفر به صورت شبانه روزی پذیرای زائران با خدماتی همچون صبحانه، شربت و خدمات پزشکی هستیم.

موکب جنت الحسین(ع) شهرداری تبریز یکی از قدیمی ترین موکب های استان در ایام اربعین است که در نزدیک کربلای معلی سال 1394 واقع شده است.

شریفی یکی از حاضران در این موکب می گوید: تا نهم شهریور ماه خدمات مختلفی از جمله نظافت، دارو و دارو را در کربلا ارائه خواهیم داد.

حسین فقیه خادم موکب شباب علی اکبر واقع در مرز شلمچه در سمت عراق نیز در گفتگو با تبریز بیدار گفت: این موکب از سال 1392 در حال خدمت رسانی به زائران اربعین بوده و این خدمت رسانی تا روز اربعین ادامه خواهد داشت.

شهر سامارا یکی از زیارتگاه هایی است که موکب هایی از تبریز را در خود جای داده است.

کریم حرمتی مدیر اجرایی موکب شهدای عاشورا می گوید: خدمات شبانه روزی به زائران اربعین در سامرا شامل اسکان، غذا، کفاشی، خیاطی، دارو و بازدید ارائه می شود.

موکب حضرت فاطمه زهرا (س) شادباد مشایخ از دیگر موکب هایی است که در تل زینبیه کربلا، مقابل خیمه گاه برگزار می شود.

جواد حسینی سرپرست این موکب می گوید: تا روز اربعین 50 هزار غذای گرم تهیه و بین زائران توزیع می شود.

شربت پذیرایی از زائران از دیگر برنامه های این موکب در تبریز است.

برخی موکب های تبریزی نیز در شهر نجف اشرف، زادگاه اجدادی شیعیان یافت می شود که از آن جمله می توان به موکب طرالله اشاره کرد.

کریم افاکی مدیر این موکب می گوید: همانند سال های گذشته با خدماتی مانند اسکان، تعمیر کفش، جایگاه صلواتی و خدمات خیاطی در محل بین سفارت جمهوری اسلامی ایران و حنانه در حال خدمت رسانی به زائران هستیم. مسجد.

موکب شهدای آذربایجان از دیگر موکب های تبریزی در اربعین امسال است.

مددی مدیر این موکب می گوید: در این موکب واقع در مدرسه عمار یاسر خدماتی مانند اسکان، صبحانه، شام و خدمات پزشکی ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید