اربعین یعنی عشق به ولایت/ حضور میلیونی ملت، تجدید میثاق با سیدالشهدا و امام حسین علیه السلام.


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1896188

حجت الاسلام درویشی با بیان اینکه اربعین به معنای عشق به ولایت است، گفت: حضور میلیونی ملت تجدید میثاق با شهدای اسلام و امام حسین (ع) است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام علی درویشی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به ایام اربعین گفت: این ایام یادآور حرکت ماندگار دلاورمردان و اسرای کربلا و یادآور درایت و شجاعت بازماندگان است. مسیر روستای امام حسین (ع).

وی افزود: اربعین دارای چندین ویژگی است که باعث وحدت بین ملت های مسلمان می شود، بنابراین اولین پیام اربعین در واقع تجدید میثاق است و عهد و پیمان با سیره شهدای اسلام و امام حسین(ع) توسط همه مردم مطرح می شود. عبادت کنندگان امام حسین (ع) پس دیدن این اجتماع عظیم مسلمانان برای دشمنان سخت و ترسناک است و سعی می کنند با دروغ و نیرنگ این حرکت را ضعیف جلوه دهند و مردم را از این حرکت باز دارند.

نماینده فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند خون حسین جوششی در دل ملت ها ایجاد کرد که هرگز فروکش نمی کند، بنابراین امروز پس از گذشت 1400 سال از زمان واقعه عاشورا هنوز شاهد هستیم ما حضور میلیونی زائری هستیم که این مسیر را طی می کنیم.

حجت الاسلام درویشی گفت: پیام بعدی حرکت اربعین حرکت عملی مردم به سمت حرکت امام حسین(ع) است که نشان دهنده حرکت و اقدام مردم در راستای این حرکت است.

وی با بیان اینکه این حرکت باعث وحدت امت اسلامی می شود، گفت: در مراسم بزرگ پیاده روی در اربعین، ملت های جوامع اسلامی گرد هم می آیند و هر فردی از هر ملتی، هر کشوری از سراسر جهان می آید و این اجتماع ملت ها وحدت را نشان می دهد.بیشتر و اتحاد جوامع.

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: این ائتلاف در راستای تحقق ارزش های دینی و اسلامی انجام می شود که از سوی دیگر دشمنان از این حضور نگران هستند. مسلمانان عراقی این روزها با آغوش گرم از زائران پذیرایی می کنند و دشمن سعی دارد از طریق تفرقه ضربه بزند.

حجت الاسلام درویشی افزود: در واقع بزرگترین اجتماع جهان اسلام در مراسم اربعین برگزار می شود که نشان می دهد امامت و ولایت قلب مردم است. بیایید شکست دشمنان باشیم.

وی با بیان اینکه این اجتماع مقدمه ای برای ظهور است، گفت: این اجتماع نشان دهنده آمادگی همه برای ظهور و همچنین تحقق این شعار است که راه قدس از کربلا می گذرد، امروز قدس در اسارت است و با این اجتماع روزی فرا رسیده است که بتوانیم به سمت قدس حرکت کنیم.

نماینده فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (علیه السلام) لرستان بیان کرد: اربعین نماد و پرچم عزت و حرکتی در مسیر عزت است که حضرت زینب(س) آن را تعلیم داد و هرکس زیر این پرچم حرکت کند خود را خواهد یافت. وجود در این جنبش بزرگ.خواهد دید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید