لزوم رواج گفتمان انقلابی در جامعه/ اجتماع عاشقان امام حسین (علیه السلام) در اربعین نشان از وحدت جهان اسلام دارد.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894525

ائمه جمعه لرستان با توجه به ضرورت ترویج گفتمان انقلابی در جامعه گفتند: اجتماع بستگان امام حسین (علیه السلام) در اربعین نشان دهنده وحدت جهان اسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر افلاک، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار کرد: میلیون ها زائر امام حسین (ع) هستند که از ایران و سایر کشورها سفر می کنند و ممکن است از شهرهای استان بیایند. زائران باید عبور کنند و ما باید سلف این زائران را گرامی بداریم چرا که اجتماع عظیم شیفتگان امام حسین (علیه السلام) در اربعین نشان دهنده وحدت جهان اسلام است، نمایش صلابت محور مقاومت است. و نمایشی باشکوه از اسلام سیاسی.

وی افزود: در این راستا موکب هایی در روستاها و شهرهای کشور عراق تشکیل شده است که نیازمند کالا هستند و کمک به موکب ها هم موجب تعظیم شعائر الهی و هم رضایت رسول الله (ص) است. . ) و پرستش اسلام.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: سال هاست که جمهوری اسلامی ایران با استکبار و استکبار مخالفت کرده و تسلیم ناپذیری از ویژگی های جوانان این سرزمین است، 12 شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس است. وقتی ما با این گونه دولت های متجاوز مخالفیم باید هوشمندانه عمل کنیم چرا که گاهی شاهد ناهنجاری هایی از سوی برخی افراد هستیم که نمونه آن مقاله ای بود که یاغی سال 88 بیان کرد و محکوم شد.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی یا واقعی استان گاه شاهد گفتار و رفتار ناهنجار هستیم که موجب آزردگی جامعه مذهبی و مذهبی و برانگیختن حسادت جوانان انقلابی می شود و نگرانی بیشتر این است که چنین افرادی در مقام ته باید فردی باشد که لیاقت چنین مقامی را نداشته باشد در حالی که جوانان متدین و انقلابی از بیکاری رنج می برند، اما در این دو دهه افرادی با توصیه های فراقانونی در جایگاهی قرار دارند که دین را به سخره می گیرند.

شاهرخی بیان کرد: در این راستا برخی از جوانان از دستگاه های اجرایی خواستار ریشه یابی عواملی که جای افراد شایسته را گرفته است، از قوه قضائیه خواستند با اجرای قانون، درس عبرت باشد تا از وقوع چنین اتفاقات تلخی جلوگیری شود.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اخیراً آنچه مشاهده شده خریدار موهای طبیعی زنانه شده اند و برای این پیام شماره تلفن داده اند. من این کار را نمی کنم و حاضرم جانم را در راه ترویج فرهنگ و دین خدا و مخالفان اراذل و اوباش و کسانی که به دنبال بازگرداندن ما به جهل هستند، فدا کنم.

وی خاطرنشان کرد: باید گفتمان انقلابی را تشویق کنیم، متأسفانه شاهد هستیم برخی کانال های فضای مجازی و باید گفتمان انقلابی را تشویق کرد و باید گفتمان انقلابی را تشویق کرد تا معلوم در جای خود و منکر در جای قبیح قرار گیرد. و بعد اقدام شود، قانون باید در دست دستگاه قضایی باشد، باید در دستور کار باشد.

شاهروحی با اشاره به هفده شهریور گفت: دستگاه های تبلیغاتی مرتبط تلاش می کنند چهره خوبی به رژیم پهلوی نشان دهند و کشتار هفدهم شهریور را تکذیب کردند در حالی که قطعه ای در بهش زهرای تهران وجود دارد که شهدای آن روز در آن دفن شده اند. به آنها سپرده شده و جمعه سیاه نامیده می شود، که ناچاریم شجاعانه از این جاده عبور کنیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه مطالبه گری باید بر اساس منطق و استدلال باشد، گفت: مطالبه گری همراه با تجاوز و بداخلاقی خلاف شرع است چرا که نقد باید همراه با عقل باشد و اگر فردی مدعی باشد فساد در آن وجود داشته است. یک سازمان، از سیستم قضایی پیروی کند.


پیام اربعین اتحاد و همبستگی ملت های مسلمان جهان است

حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهار داشت: خداوند متعال در سوره احزاب آیه 70 تاکید کرده است که باید گفتار خود را اصلاح کرد و نیکو رفتار کرد و خودپسند نبود، پس خصلت حسد از بین می رود. .

وی افزود: کنترل و رهایی از حسادت، نیکی کردن به کسی است که به شما آسیب رسانده است.

امام جمعه کوهدشت با گرامیداشت ایام اربعین حسینی (ع) گفت: اربعین کلمه ای مقدس است و پیام های زیادی را در مورد فرهنگ اسلامی، شیعی و قرآنی و ارتباط و وحدت بین مسلمان و غیر مسلمان به جهانیان منتقل می کند. می رود و بزرگترین گردهمایی جامعه بشری است.

وی تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) مسلمانان را گرد هم آورد، خبرگزاری های غربی این حرکت عظیم را تحریم می کنند. برخی می گویند دین از سیاست جداست، این تفکر غلط است.

طهماسبی با اشاره به مذاکرات برجام گفت: ما هسته ای هستیم و در حال مذاکره برای رفع تحریم ها هستیم و باید مطمئن باشیم که بازرسی ها تماما برای ایران انجام می شود. ایران به بسته پیشنهادی مذاکره پاسخ های قابل قبول و سازنده ای داده است.

امام جمعه کوهدشت گفت: مذاکرات در مرحله حساسی است، اگر آمریکایی ها از لجاجت دست بردارند، می توان این برجام را امضا کرد.

وی با اشاره به اتفاقات عراق گفت: مواضع آیت الله خیری، قدرت تقلید شیعیان در عراق بسیار مناسب بود، اوضاع عراق آرام شده است و امیدواریم دولت مردمی در عراق تشکیل شود.

طهماسبی تصریح کرد: باید در حوزه اشتغال و راه نیز تلاش بیشتری شود. کوهدشت ظرفیت این حجم خودرو را ندارد، کارشناسان راهنمایی و رانندگی در زمینه ایجاد پارکینگ عمومی و تبدیل برخی خیابان ها به خیابان های یکطرفه برنامه ریزی قانونی انجام دهند. باید در زمینه مسائل آب و غذا تمهیداتی اندیشیده شود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه این شهرستان میزبان زائران اربعین حسینی است، گفت: مکان هایی برای اسکان زائران عبوری از کوهدشت ایجاد شده است. خیرین بیایند و به کارکنان این برنامه در شهر کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید