زمینه سازی امام حسن اصغری علیه السلام برای برپایی بزرگترین همایش جهان با روایت داستان زیارت اربعین


ساعت: 16:49
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901438

زهرا جنجانی گفت: امام حسن اصغری (علیه السلام) زیارت اربعین را یکی از پنج نشانه مؤمن معرفی کردند تا مردم مکتب امام حسین (ع) و شعار هیهات من الذله او را بشناسند و برنامه ریزی کنند. بزرگترین گردهمایی جهان را پیشاپیش و زمین را بسازید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا جنجانی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز اظهار داشت: امام حسن اصغری(ع) یکی از امامان بزرگواری است که تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته اند و در واقع ائمه عطار(ع) تا دوران مقرب هستند. از امامت امام عصر (عج) هر چه خیس می‌شدند، کار روی آنها سخت‌تر می‌شد.

وی افزود: امامت امام حسن اصغر(ع) حدود شش سال به طول انجامید و در این مدت شش سال در ربع الاصغر به سر برد. آنها در یک پادگان نظامی بودند و ظاهراً بازدید از آنها ممنوع بود.

جنجانی تصریح کرد: دستگاه حاکم می دانست که امام زمان (عج) بعد از امام حسن اصغری (ع) ظهور می کند، بنابراین فکر می کردند با مشاهده امام زمان (عج) می توانند فرمان الهی را بر عهده بگیرند.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: امام حسن اصغری (ع) به عظمت و کرامت ممتاز و در ظاهر متمایز و متفاوت بود و هیبت ایشان به حدی بود که حتی دشمنان را مجبور به اطاعت از امام حسن اصغری (ع) می کردند.

جانجانی خاطرنشان کرد: امام حسن اصغری (علیه السلام) هر کاری کرد تا مردم را با برخی از رفتارها آشنا کند، از جمله روایتی را نقل کردند که نشانه های مؤمن پنج تا است، گویی افرادی را با این خصوصیات تربیت کردند.

وی با برشمردن نشانه های مؤمن از دیدگاه امام حسن اصغری (علیه السلام) افزود: ایشان یکی از پنج نشانه مؤمن را در زیارت اربعین معرفی کردند تا مردم با مکتب امام حسین (ع) آشنا شوند. و شعار او «هیهات من الذیله». و از قبل بزرگترین کنفرانس جهان را برنامه ریزی و آماده کنید.

جنجانی گفت: در روز اربعین که هم روز و هم مکان ثابت است، هر که نشانه ای از ایمان به آن داشته باشد در کربلای معلی حاضر می شود که در نتیجه مردم با حضرت سیدالشهدا(ع) آشنا می شوند. عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رفتار مناسب انسان منتظر را یاد می گیریم و مردم را برای ظهور امام زمان (عج) آماده می کنند.

یک کارشناس مسائل دینی گفت: مردم باید امام زمان (عج) را بشناسند، بر این اساس اگر در روز خاصی در کربلا حاضر شوند، این اقدام به معنای حرکت به سمت امام زمان (عج) است. به همین دلیل است که امام حسن اصغری (ع) به گونه ای عمل می کند که قبل از ظهور به نظر می رسد که همه در دنیا امام زمان را می شناسند تا جایی که هنگام ظهور، خود را به نام پسرش معرفی می کنند. امام حسین (ع) .

جانجانی خاطرنشان کرد: همه اهل بیت(ع) به مردم وعده آمدن امام زمان(عج) را دادند و مردم را به منجی آخرالزمان معرفی کردند، اما هر چه جلوتر می رویم رفتار عملیاتی که مردم باید انجام دهند. از زمان امامت امام هادی(ع) رو به فزونی است و وقتی به دوران امام حسن اصغری(ع) می رسیم، اکثر شیعیان از فرصت دیدار با ایشان محروم می شوند زیرا امام حسن اصغری(ع) اغلب در زندان است.

وی افزود: با وجود اینکه امام حسن اصغری(ع) به دلیل اطلاع پیروان ایشان از شبکه وکالت بازداشت شد، اما اگر کسی با امام حسن اصغری(ع) ارتباطی داشت حتما با شبکه نمایندگی تماس می گرفت. و این نیز مبنایی برای معرفی رفتارهای متناسب با انتظارات امام عصر (عج) است، در واقع اینطور نیست که انسان در حالت انتظار تنها بنشیند، بلکه بر اساس فرمایشات امام حسن اصغری (علیه السلام) است. حرکت به سوی کربلا که به معنای حرکت مؤمنانه و حمایتی به سوی امام عصر (عج) است.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) این روز را گرامی می داریم و با امام زمان(عج) تجدید میثاق می کنیم زیرا اکنون در روزگاری به سر می بریم که امام عصر(عج) عج… امامان ما هستند و ما نسبت به آنها تعهداتی داریم از جمله احترام به مراتب ولایت، شناخت آنها، اطاعت و محبت به آنها و تلاش جدی برای رسیدن به مقام ولایت. ما مردمی هستیم که طرفدار امام زمان (عج) هستیم.

جانجانی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بعد از امام زمان (عج) حرکت کنیم، باید به حد تشابه برسیم، یعنی رفتارمان به گونه ای باشد که در همه اعمال به امام زمان (عج) شبیه باشیم. اگر بخواهیم با امام عصر (علیه السلام) تجدید بیعت کنیم، باید این مراتب معرفت، محبت، اطاعت، تشابه، حمایت و حمایت را در نظر بگیریم.

وی افزود: امیدواریم همه ما در عصر آخرالزمان (علیه السلام) ضمن شناخت و آگاهی از مقام شامخ امام زمان (عج) خود را از وسوسه های آخرالزمان مصون بداریم. وقت (علیه السلام) عج…) خود و جامعه را آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید