شور عزا با درایت حسینی باد


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886493

با توجه به آغاز ماه محرم و عزای عمومی باید شعور حسینی در کنار شور وجود داشته باشد و روحانیون در این عرصه نقش بسزایی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، جلسه استقبال از ماه محرم صبح امروز با حضور معاون سیاسی استاندار مازندران، مدیرکل سازمان تبلیغات، فرماندار، فرمانده ارتش و نیروی انتظامی، روحانیون، مبلغان و اعضای هیئت های مذهبی میاندورود در روستای جامخانه برگزار شد.


خجت الاسلام ابوذر کاظمیان رئیس سازمان تبلیغات میاندورود در این مراسم اظهار داشت: از جمله سیاست های سازمان تبلیغات اسلامی، اداره و اجرای شئون دینی در کشور و یکی از مقوله های مهم و تاثیرگذار در بحث سؤالات شرعی مسأله ماه محرم است و نوحه خوانی سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) جامعه 80 میلیونی کشور محسوب می شود.


کاظمیان تصریح کرد: با توجه به افتتاح اداره تبلیغات اسلامی از ابتدای خردادماه، توجه این اداره بر پیگیری قوی و موثر و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در شهرستان میاندورود است.شهرستان اسلامی اداره تبلیغات میاندورود تصمیم به برگزاری همایش استقبال از ماه محرم با همکاری شورای هیئات مذهبی گرفت.


وی گفت: میاندورود منبع غنی روحانی است اما برخی روستاها روحانی ندارند و باید روحانی به آن روستاها اعزام کنیم.


کاظمیان با اشاره به آغاز ماه محرم و عزاداری مردم، افزود: باید در کنار شور و نشاط، شعور حسینی نیز وجود داشته باشد و روحانیون در این عرصه نقش مهمی دارند و روحانیون باید به سخنان آن حضرت توجه کنند. رهبری منطقه برای ایجاد امید و تبیین جهاد در سخنان خود.


وی با بیان اینکه 140 هیئت در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 64 هیئت در سامانه توبی سازمان تبلیغات ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: مدیران هیئت ها باید به مداحی های انجام شده، نوع شعر و سبک شعر توجه جدی داشته باشند. باید مفاهیم عالی حسینی را در شعر بیان کنند. به مردم بگویید.


حجت الاسلام سید جواد هاشمی دادستان و انقلاب میاندورود نیز با اشاره به سخنان امام (ره) مبنی بر اینکه جامعه بدون روحانی بیمار است، تصریح کرد: ما با جامعه ای مواجه هستیم که از نظر اجتماعی بیمار و یک جامعه است. روحانی به عنوان یک پزشک در همه جا، جایی که می گوید ابتدا باید آسیب شناسی منطقه را داشته باشم و در قالب آموزه های اسلامی درمانی ارائه کنم.


هاشمی با بیان اینکه در حوزه کار با بیماران اجتماعی به موضوع خانواده، اخلاق، نماز و قرآن می پردازیم، تصریح کرد: در موضوع خانواده به روحانیونی برای معرف سبک زندگی اسلامی و حسینی، مردان زیادی نیاز داریم. و زنانی که نمی توانند از گردهمایی کوچک خانواده حمایت کنند باید از والدین و اعضای خانواده و همچنین فرزندی که در خانواده تربیت می شود کمک کنند که چگونه بر اساس سبک زندگی اسلامی با کودک رفتار کنند.


وی در ادامه گفت: محرم بهترین فرصت برای تبیین جایگاه نماز در خانواده، اخلاق و جامعه است.


حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار، مدیرعامل سازمان تبلیغات مازندران نیز گفت: محرم نعمتی است که ما را به هم نزدیک کرده است که در دنیا مانندی ندارد و خوشحالیم که در جمع شهدا حضور پیدا می کنیم. یک نعمت


روح الله سلاگی معاون سیاسی استاندار مازندران نیز با بیان اینکه فلسفه عاشورا و هدف خداوند از شکل دادن به این فاجعه صرفا رسوایی شبکه خبیث اموی نبوده بلکه عاشورا باید حاکم خداوند برای مرز حق و باطل باشد. خاطرنشان کرد: عاشورا عصاره ای از تاریخ است و در هشت سال دفاع مقدس همه کسانی که به شهادت رسیدند سخنان شهدا بود و امروز ایران محور جبهه حق است.


جواد کردان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندورود در این مراسم با تشریح حجاب اختیاری و اختیاری گفت: قطبی شدن حجاب با استفاده از دو کلمه اجباری و اختیاری تاکتیکی از تاکتیک های جنگ نرم دشمن است. و ما نباید با حرف وارد این بازی ها شویم. نه حجاب اجباری داریم و نه حجاب اختیاری، همه ما حجاب اسلامی می خواهیم، ​​نه انتخاب و نه اجبار، الفاظ پسوند مناسبی برای حجاب نیست و نباید اجازه دهیم جامعه در این دو قطب غیرمنطقی بیفتد و نیت شوم خود را پنهان کند. با استعاره الفاظ. آنچه خداوند به ما دستور داده حجاب اسلامی است و در مقابل آن بی شرمی و وقاحت است یعنی جنگ نرم دشمن در واقع بین اسلام (حجاب) و کفر (لجام گسیختگی) است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید