الهامی: مارکوپولو شدیم و باید راه ابریشم را طی کنیم/ کمالوند: در رختکن ما عزا است

ساعت: 18:44
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796256

ماسد سلیمان مربیان نساجی و نفت پس از پایان هفته دوازدهم لیگ برتر که با تساوی به پایان رسید صحبت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ساکت الهامی سرمربی تیم فوتبال نساجی در نشست خبری پس از تساوی تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان گفت: ابتدا از سپاهان تشکر می کنم. امیدوارم یک روز در خانه میزبان باشم، هرچند فکر می کنم مارکوپولو شده ایم و نمی دانیم بازی بعدی را کجا بازی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی چند موقعیت گل را از دست می دهیم، تیم حریف از فرصت استفاده می کند. هر چی بسته بودیم خوردیم. نمی توان به تیم مقابل اعتراض کرد. تیم ما برای رسیدن به نتایج خوب باید بیشتر تلاش کند. بازی امروز در زمین بی طرف بود. تماشاگر نبود فرقی نمی کرد، اما اگر حدادیان نبود باید به جاده ابرشیم می پیچیدیم و در جاده می خوابیدیم تا برای مسابقه بعدی آماده شویم. کیفیت زمین امروز به گونه ای بود که می توانستیم خوب بازی کنیم. فکر می‌کنم مانند نیم فصل اول شرایط را ایجاد کردیم.

سرمربی تیم فوتبال نساجی درباره صحنه پنالتی که به گفته او برای تیمش گرفته نشده است، گفت: ما تنها تیمی هستیم که در یک متری محوطه جریمه هر اتفاقی بیفتد باید منطقه را ترک کنیم و این سوال جالبی است. “از هیئت داوران می خواهم این موضوع را پیگیری کنند. من هم می خواهم دلیل دریافت کارت زردم را بدانم. از هیئت داوران می خواهم شرح وظایف داور چهارم را اعلام کنند. صحنه ای که پنالتی اعلام شد باید به داور چهارم کمک می کرد. اما او با مربیان صحبت کرد.

الهامی گفت: وقتی دوربین آمد روی صحنه آمدند که به قول منصوریان بگویند دیدید ما هم روی صحنه بودیم. یک ناظر در مسابقات قهرمانی اروپا به من نشان دهید تا دیده شوم. ناظران و داوران بازی دیشب لیورپول چه کسانی بودند؟ چه کسی آنها را دید؟ همه مشکلات ما با داور چهارم و ناظر است هر چند که زرگر امروز عالی کار کرد. آنها کاری کرده اند که اگر از داوری صحبت کنیم از آن محروم می شویم.

وی ادامه داد: ساکت الهامی 6 هفته محروم می شود و این تصمیم را به دلیل بی احترامی و اضطراب عنوان کردند. اگر قاضی اشتباه کند چه اتفاقی می افتد؟ آیا باید اعلام کرد که چرا داور دربی چند هفته ای حذف شد؟ همه باید دلیل آن را بدانند. آنها مصونیت دارند و ما نداریم؟ آنها خانواده دارند و ما نداریم؟ چرا مردم نیازی به دانستن دلیل محرومیت ندارند؟ ما از این وضعیت خسته شده ایم. آقایان می گویند داور رفته استراحت کند، چه استراحتی؟ چرا به ما نمی گویند که مثلا الهامی دو هفته رفت استراحت کرد؟

سرمربی تیم فوتبال نساجی افزود: زن و بچه داریم و خیلی زحمت می کشیم. وقتی پنالتی نمی گیریم معلوم است که سخت می شود. آقای افشاریان مسئول باشید. اگر مرا محروم کردی اشکالی ندارد ولی قاضی خود را محروم کن و دلیل را بگو. از کمیته داوران، فدراسیون و سازمان لیگ خواهش می کنم که تماشا کنند، چون زحمت می کشیم، اما بعضی ها خیلی راحت برنده می شوند.

الهامی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود موقعیت های خوبی که تیمش داشت نتوانست برنده شود، گفت: چالش نه هجومی بود و نه استرس زا. همه سعی می کنند توپ را به دروازه نزدیک کنند، اما گاهی اوقات زدن ضربه آخر دشوار است. گاهی این اتفاقات می افتد و توپ ها گل نمی شوند و گاهی مثل جام جعفری ضربه می خورند و تبدیل به گل می شوند. من از شاگردانم بسیار راضی هستم و هیچ شکایتی از آنها وجود ندارد. بازی با پدیده و این مسابقه، داور ضربه پنالتی ما را از منطقه خارج کرد.
وی در خصوص قضاوت این دیدار گفت: برای تیم احترام خاصی قائل هستم. فوتبال مهم است و الان حق دارم از داور شکایت کنم. امروز داور چهارم واقعا ما را اذیت کرد. او چند بار اعتراض کرد که پای من روی خط است، اگر داور چهارم زمین را می دید می توانست اعلام کند که اشتباه در محوطه جریمه به نفع ما بوده است. او هرگز صحنه را ندید. قاضی چهارم برای چیست؟ اگر داور صحنه را نبیند او آنجاست تا کمک کند.

سرمربی تیم فوتبال نساجی گفت: من حتی حق ندارم دستم را از جیبم در بیاورم؟ باور کنید من با قاضی صحبت نکرده ام. آقا ما سخت کار می کنیم و الان باید جوابگوی همه مازندرانی ها باشم. ما زمین نداریم و باید این شرایط را تحمل کنیم. این تیم در سال های گذشته شرایط سختی داشت اما الان هشتم هستیم. همه به تیم ما کمک می کنند تا به شخصیتی که می خواهیم برسد، اما خدا دوست ندارد زحمات گروهی از این دست به هدر برود. من از روز اول در مورد داوران صحبتی نکردم و الان با او کاری ندارم و فقط می خواهم بگویم نقش داور چهارم چیست؟ آیا قضات و ناظران را می توان اخراج کرد؟ فقط بقیه مدیران ورزشگاه این قدرت را خواهند داشت.

* کمالوند: در رختکن ما عزاداری است
فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان در نشست خبری پس از تساوی تیمش مقابل نساج گفت: سعی کردیم با کمال ادب و احترام این دیدار را پشت سر بگذاریم. در پایان بازی به داور خسته نباشید گفتم، اما حقیقت این است که نمی دانم چطور یکی پس از دیگری در مورد نفت مسجد سلیمان صحبت کنم. از 12 بازی هیچ اشتباه چشمگیری به نفع تیم ما نبود. در سه بازی اخیر همه کارشناسان اذعان داشتند که تیم ما آبروریزی کرده است.

وی ادامه داد: توپی که در دقیقه 46 در پشت محوطه جریمه خطا شده بود به داخل محوطه وارد شد و یک پنالتی اعلام شد. در دیدار مقابل مس بازیکن حریف توپ را با دست حمل کرد و پنالتی واضح بود اما داور آن را اجرا نکرد. در دیدار مقابل ذوب آهن پنالتی دریافت نکردیم. من تا حدودی می توانم این کار را انجام دهم، اما خارج از کنترل ماست.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: اگر صحبت کنیم 24 ساعت بعد کمیسیون انضباطی حکم می کند و کامرانی فر به عنوان داور نامه می نویسد و می خواهد پاسخگو باشیم. حالا خودت جواب بده به 8-9 امتیازی که به ما داده شده پاسخ دهید. باید چکار کنم؟ تیمی که هیچ چیز ندارد. نه پول دارد، نه امکانات و در بدترین شرایط ممکن است، باید این مشکلات را هم تحمل کند. من نمی دانم چی کار کنم. چیزی که به جایی نمی رسد فریاد است. اگر یکی با تیم ما یا من مشکلی دارد بگو تا کارمان را ادامه ندهیم وگرنه در هر بازی عصبی نمی شویم.

کمالوند افزود: به این ترتیب نتیجه تلاش 11 بازیکن و مجموع بازیکنان ذخیره و کادر فنی در هر بازی از دست می رود. اگر فقط یک تصادف باشد، مشکلی نیست. بعد می گویند اشتباهات داوری برای همه تیم هاست. آقای هداد افشاریان چرا اشتباهات داوری به نفع تیم ما نیست؟ سوال من این است که چرا در 12 بازی یک پنالتی اشتباه به نفع تیم ما اعلام نشد؟ چرا یک اشتباه ساده در پشت صحنه برای ما مرتکب نمی شوید؟ فقط ما نمی توانیم آسیب ببینیم. آدم باید مسئول باشد.

وی با بیان اینکه تیم ما و هواداران ما مقصر هستند، گفت: بارها گفته ام این مردم و این شهر جز این تیم چیزی ندارند. از دست تیم ما خلاص شوید، خدا این را دوست ندارد. نگرش نسبت به تیم ما چیست؟ این چهارمین مسابقه ای است که در آن با ما این گونه برخورد می شود. در سه مسابقه قبلی داور حذف شد، اما چه فایده ای برای ما دارد؟ حالا تیم ما باید هفتم یا هشتم باشد، اما چگونه به آنچه که لیاقتش را داریم برسیم؟ الان در رختکن ما عزاداری است. بازیکنانم به من می گویند که گفتی به داوری اعتراض نکنیم اما با این شرایط چه باید کرد؟ حق با آن هاست. نه من و نه بازیکنانم نمی توانیم کاری انجام دهیم. در دقیقه 90 یک پنالتی برای حریف اجرا کردند.

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: اگر اشتباهات داوران شامل همه تیم ها شود، یک نفر به جای ما پنالتی می زند یا برای گلزنی ما را آفساید نمی خوانند. در مورد مسائل فنی چه زمانی که همه چیز در بازی با پنالتی دقیقه 90 زده شد. اجازه بدهید صحبت کنم، افشاریان می گوید ما صحنه را دیده ایم و عاملان را محروم می کنیم. اگر امتیازات ما را محروم کنید چه می شود؟ از طرفی دیگر چه محرومیتی است که سه هفت نفر دیگر دوباره سوت بزنند؟ در بازی ما با آلومینیوم وحید کاظمی با سوت اشتباه نتیجه بازی را تغییر داد اما یک بازی سپاهان و پرسپولیس هم به او تعلق گرفت. این چنین نیست. حرف و احترام نگذاریم و کسی حق ما را نگیرد. آقای قضات و کمیته انضباطی شما، حق ما را بگیرید. خسته ام و بریده ام. اگر به زمین بخورم اشکالی ندارد؟

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در نیمه اول اگر توپ توسط بازیکن نفت زده می شد داخل محوطه بود، گفت: اشکالات را نباید اشتباه گرفت. شما باید به عنوان یک روزنامه نگار روزنامه نگار باشید. درست است که شما بچه قائمشهری هستید و می خواهید تیمتان قهرمان شود. شما دادستان هستید یا دادستان؟ بهتر است سوال خود را مطرح کنید.

کمالوند در پاسخ به این سوال که آیا عقب نشینی نفت در نیمه دوم به دلیل فشار روی نساجی بود یا دلیل دیگری داشت، گفت: نساجی تیم خوبی است و خیلی خوب بازی می کند. شما طرفدار نیستید و باید یک سوال فنی بپرسید. در هر دو نیمه دو فکر متفاوت داشتیم، اما فکر می‌کنم هر دو تیم فوتبال خوبی ارائه کردند و موقعیت‌های متعددی برای گلزنی در این مسابقه وجود داشت، اما همه این‌ها تحت تأثیر آخرین علامت داور بود. شک ندارم که پنالتی نبود و باز هم مثل بازی های قبل 3 امتیاز را از ما گرفتند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید