شوک بزرگ برای هواداران پرسپولیس

شوک بزرگ برای هواداران پرسپولیس

نمایش سرد و خسته کننده دیگری از پرسپولیس که منجر به از دست دادن دو امتیاز دیگر شد. این خلاصه ای از اتفاقات شنبه شب در ورزشگاه آزادی است. تماشاگران شبکه 3 مجبور شدند دقایقی پس از تماشای نبرد تاکتیکی و جذاب بین منچستریونایتد و منچسترسیتی، رویارویی را تماشا کنند که از نظر فنی کیلومترها دورتر بود.

پرسپولیس و گل گهر دو مدعی احتمالی قهرمانی لیگ بیست و یکم هستند اما فوتبال آنها به خصوص در نیمه اول تغییری نکرده است. در این میان انتظارات از پرسپولیس خیلی بیشتر بود چون اولاً این تیم در پنج فصل اخیر لیگ برتر قهرمان است و دوماً یک بازی در خانه. با این حال سرخپوشان نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. اکنون پس از چهار بازی، پرسپولیس با هفت امتیاز در رده ششم جدول رده بندی قرار دارد. جایی که معمولا عادت به دیدن مو قرمزها نداریم.

بعد از بازی با گل گهر، حمید مطهری، دستیار یحیی گل محمدی در میکس زون ورزشگاه آزادی به این انتقادات واکنش نشان داد و گفت: نمی فهمم چرا می گویند پرسپولیس در بحران است. ما فقط سه امتیاز با بالای جدول فاصله داریم. راست میگه صدر برای استقلال 10 امتیاز دارد اما اگر این فاصله کم باشد در 4 هفته چند امتیاز می گیرد؟ علاوه بر این، خیلی ها انتظار داشتند پرسپولیس در هفته پنالتی استقلال و سپاهان را ارزیابی کند و با پیروزی خانگی فاصله را با صدر کم کند اما این اتفاق رخ نداد. علاوه بر این، ریشه اصلی غرغر به عملکرد ضعیف پرسپولیس برمی گردد. بله این تیم فصل گذشته هم مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد اما موقعیت های گل زیادی را خراب کرد. قرمزها به جز گلی که به ثمر رساندند، امتیاز دیگری هم نسبت به گل گهر داشتند؟

پرسپولیس چند بازیکن خوب خود را از دست داده و به نظر نمی رسد جای خالی آنها را به خوبی در جذب نیرو پر کند. مشکلات دیگری نیز وجود دارد. منظورم این است که همیشه همینطور بوده است، اما این میزان سردرگمی در این تیم قابل مقایسه نیست. پرسپولیس در نیمه اول بازی مقابل گل گهر با سه مدافع بازی کرد و یک بر صفر شکست خورد. در بین دو نیمه کادر فنی تغییر سیستم داد و تیم را به چهار دفاع برگرداند اما در پایان بازی برای اولین بار شاهد تمجید مطهری و گل محمدی برای تاکتیک بودیم. پس اگه خوب بود چرا عوضش کردی؟ جلال حسینی و حامد لاک به یکباره روی نیمکت نشستند که نمی توان آنها را در شکست هفته گذشته سرخپوشان مقصر دانست. علاوه بر این مهدی شیری که متهم به ناکامی در حمله در دفاع راست است، این بار در دفاع راست یک خط جلوتر بازی کرد. از طرفی معلوم نیست مشکل کمال چیست که مورد توجه قرار نمی گیرد و همچنین هیچکس نمی داند جوانانی مثل علی شجاعی، مهدی مهدیانی، محمد شریفی، رضا دهگانی و… برای چه کسی و برای چه جایگاهی هستند. استخدام شده اند. حتی در این سال های قهرمانی هم برای پرسپولیس در مقطعی اتفاقات زیادی افتاده است که این بار ابهامات فنی و تاکتیکی جدی در این میانه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید