شوک بزرگ برای یحیی؛ آماری عجیب خطرناک برای پرسپولیس

شوک بزرگ برای یحیی؛  آماری عجیب خطرناک برای پرسپولیس

اگرچه در مجموع این نظریه در مورد پرسپولیس و استقلال وجود دارد که نیاز به جذب ستاره ها و بازیکنان باتجربه دارند و ریسک جوانان، تکرار موفقیت را برای این تیم بسیار سخت یا غیرممکن می کند، اما با شرایطی که پرسپولیس در خود دارد. یک سال دیگر فرسودگی شغلی در راه است و می تواند خطرناک باشد.
در بین بازیکنان اصلی پرسپولیس، علیرضا بیرانوند دو ماه دیگر 32 ساله می شود.

گلسیانی به تازگی 32 ساله شده است. مرتضی پورعلیگنجی که به تیم ملی بازگشته بود دو ماه پیش در سن 31 سالگی درگذشت. دانیال اسماعیلی فر در آخرین روزهای سال گذشته در اسفندماه 31 ساله شد. تنها ثابت خط دفاعی زیر 30 سال علی نعمتی نیشابور 27 سال و 5 ماه است اما در خط وسط سرلک 28 سال و 2 ماه اما سروش رفیعی تقریبا 33 سال و سه ماه است. سعید صادقی 29 ساله است و مهدی ترابی دیگر ملی پوش این ماه 29 ساله می شود.

وحید امیری یکی از مسن ترین بازیکنان پرسپولیس است که دو ماه مانده به تولد 35 سالگی اش و بالاخره عیسی آل کثیر هم بازیکن بالای 30 سال است. عیسی نیز در فوریه سال گذشته 31 ساله شد و اکنون در مسیر نزولی قرار دارد.

در واقع از بین بازیکنان دو ماه پایانی فصل گذشته پرسپولیس که با ده پیروزی متوالی موفق به کسب دو جام شدند، تنها چهار بازیکن (علی نعمتی، سرلک، صادقی و ترابی) زیر 30 سال هستند. البته و هر سه بالای 30 سال هستند. آنها 28 سال دارند. بازیکنان قدیمی زیادی روی نیمکت پرسپولیس هستند، از دیاباته 35 ساله که دیگر در پرسپولیس نمی ماند تا لئاندرو پریرا 32 ساله. که بعید به نظر می رسد از این تیم جدا شود.

کاپیتان های نیمکت نشین پرسپولیس هم از بازیکنان مسن پرسپولیس هستند. دومین بازیکن مسن این تیم یعنی کمال سهدنیا فصل آینده با 34 سال و 6 ماه سن 35 سال سن خواهد داشت. امید عالیشاه 5 ماه پیش 31 ساله شد و سیامک نعمتی که به عنوان کاپیتان چهارم این تیم شناخته می شود و شاید فصل آینده جایی در این تیم نداشته باشد، دو ماه پیش 29 ساله شد.

بقیه بازیکنان روی نیمکت هم جوان نیستند. فرشاد فرجی بالای 28 سال، احمد گوهری 27 سال و نیم و سینا اسدبیگی 26 سال سن دارند.

در میان بازیکنانی که گاهی برای پرسپولیس بازی می کنند، مهدی عبدی 5 ماه دیگر 25 ساله می شود و محمد عمری نیز 23 ساله شده است. وحدت حنان اف 23 ساله است. یعنی هیچ بازیکن جوانی روی نیمکت پرسپولیس نیست و فقط سه بازیکن زیر 27 سال هستند و یک بازیکن زیر 23 سال هم وجود ندارد!

حالا تصور کنید همین بازیکنان فصل بعد در پرسپولیس بمانند. به این ترتیب پرسپولیس یحیی و همین تیم یک سال دیگر پیر می شوند و این می تواند بدون خبری از بازیکن جوان در این تیم مشکلات جدی برای آنها ایجاد کند. فصل گذشته یحیی کلی یک بازیکن جوان را از آکادمی به خدمت گرفت اما به جز چند بازی، هیچ کدام از این بازیکنان در لیست 20 نفره قرار نگرفتند. در بین بازیکنان جوان پرسپولیس فقط علیرضا خدادادی چهار پنج دقیقه بازی کرد و عده ای مانند ابوالفضل سلیمانی، علی جودکی، امید فهمی، امیررضا رفیعی و …. آنها هرگز بازی نکردند

یحیی در 10 بازی اخیری که تیمش برد، حتی روی نیمکت هم از بازیکنان جوانش استفاده نکرد، بنابراین مشخص است وقتی هدف قهرمانی است، ریسک روی جوان ها کارساز نخواهد بود. با این حال علاوه بر دیابات، احتمال جدایی چند بازیکن قدیمی دیگر از این تیم وجود دارد و در این سمت نام بازیکنان جوانی مانند یاسین سلمانی به گوش می رسد که شاید میانگین سنی پرسپولیس را کمی بهتر کند اما منتفی نیست یحیی فقط نیمکتش را کمی جوانتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید