شوک نقل و انتقالات به پرسپولیس; مکاشفه یحیی گل محمدی

شوک نقل و انتقالات به پرسپولیس;  مکاشفه یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل کپر رفسنجان در هفته بیستم لیگ برتر گفت: بازی بسیار مهم و حساسی در پیش داریم. باید شرایط جدول و امتیازهایی که از تیم بالای جدول عقب هستیم را جبران کنیم. می دانیم شرایط به گونه ای است که برای پیروزی باید درصد زیادی از مسابقات آینده را ببریم.
وی افزود: آماده بازی با عسل هستیم. هفته گذشته بازی سختی داشتیم و در چند روزی که تمرین کردیم سعی کردیم بیشتر ریکاوری کنیم و از نظر روحی و جسمی برای این دیدار آماده شویم. تیم مس نیز یکی از تیم های خوب لیگ برتر است و نتایجی که این تیم کسب کرده و بازی هایش نشان می دهد که تیم خوب و باکیفیتی است و قطعا بازی را برای ما سخت می کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما فقط به یک چیز فکر می کنیم و آن هم هدف ماست، می خواهیم سه امتیاز را بگیریم. تمرکز بیش از حد می تواند به ما کمک کند سه امتیاز در خانه کسب کنیم. ما به اهمیت این سه امتیاز واقفیم و برای رسیدن به آنها باید سخت تلاش کنیم، بجنگیم و بدویم و امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم و حداکثر امتیاز را بگیریم.

گل محمدی با اشاره به تغییر تقویم کنفدراسیون فوتبال آسیا و اینکه آیا ممکن است تیمی در این فصل سهمیه نگیرد و آیا چنین مشکلی روی انگیزه تاثیر می گذارد، گفت: وقتی ما مربیان و بازیکنان سخت کار می کنیم، رفتن به آسیاست. بازیکنان و کادر فنی و در آنجا تلاش کنیم تا سطح بالاتری از فوتبال را تجربه کنیم. با توجه به کیفیت بالای مسابقات، همه دوست دارند در این مسابقات شرکت کنند و این روند می تواند به ارتقای کیفیت بازیکنان و مربیان و همچنین پیشرفت کمک کند. اینکه سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا سهمیه نداریم خبر خوبی نیست و فکر می کنم فقط باید برای مقام و قهرمانی تلاش کنیم.

او درباره بازیکن خارجی مورد نظر پرسپولیس و اینکه آیا آمار او امیدوارکننده است و می تواند به سرخپوشان کمک کند، گفت: آمار او بد نیست اما بازیکن جوانی است که به تیم ملی دعوت شده و می تواند به ما کمک کند. گزینه هایی که ما از ابتدای فصل داشتیم افرادی بودند که یا به سختی پیدا می شدند یا مشکلات مالی آنها به گونه ای بود که هزینه زیادی برای باشگاه داشت. البته می توانستیم تعدادی از آنها را جذب کنیم که نادیده گرفتیم و البته شاید دلیل اصلی آن مشکلات مالی باشگاه بود. اینکه نتوانستیم در نقل و انتقالات زیاد فعال باشیم به دلیل مشکلات مالی، بسته بودن پنجره ها، بدهی ها و گلایه ها بود و باعث شد باشگاه بیشتر کار کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از فصل گذشته اما من 20 بازیکن در لیست خود داشتم و هیچ کدام تعیین نشدند. اگر کمی تلاش می کردیم می توانستیم بازیکنان بهتری بگیریم اما در شرایط فعلی باید تقویت شویم. بازیکنانی که بیرون هستند، مصدوم هستند یا کیفیت خوبی ندارند و بدون تیم هستند. شاید آخرین بازی آنها 6 ماه پیش باشد و این بازیکنان کمک چندانی به باشگاه نمی کنند. خوبی این بازیکن این است که جوان است، بازی می کند، به تیم ملی دعوت شده و شاید تجربه بازی در تیم های بزرگ را نداشته باشد اما باید بیاییم و شرایط او را ببینیم. با توجه به مصدومیت بازیکنانمان و شرایطی که وجود داشت باید بازیکن جذب می کردیم و باید به وضعیت مالی باشگاه نگاه می کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید با این بازیکن ازبکستانی قرارداد ببندیم.

گل محمدی در پاسخ به این سوال که پس از گلایه باشگاه فولاد از بازیکنان سرباز استقلال، این موضوع به بحث اصلی فوتبال ایران تبدیل شد و سپس مسئولان و بازیکنان استقلال نیز سوالاتی را درباره کارت آزادسازی وحید امیری و رامین مطرح کردند. سرویس رضاییان گفت: چرا دو تیم ما با هم اختلاف دارند و به تیم های دیگر توجهی نمی کنیم. از طرف باشگاه، بازیکنان و کادر فنی ما هیچ نظر یا موضوعی وجود ندارد که در مورد آن موضع گیری کرده باشیم. هیچ نظری از ما نمی شود و آنقدر مشکلات داریم که باید روی کارمان تمرکز کنیم. اتفاقی که برای تیم های دیگر افتاد، ما اهمیتی نمی دهیم و توجه نمی کنیم. برایمان مهم نیست که در هواداری و فضای مجازی چه اتفاقی می افتد و تمرکزمان روی کارمان است. به نظر من این کار درستی است.

وی در خصوص جلسه خصوصی سازی و اینکه چقدر امیدوار است این اتفاق بیفتد، گفت: باید خیلی زودتر اتفاق می افتاد و این کافی نبود که استقلال و پرسپولیس را از آسیا حذف کنیم و ننگ بزرگی را در فوتبال ایران ببینیم. اگر چند سال پیش این اتفاق می افتاد مشکلی برای عدم حضور در آسیا وجود نداشت. به نظر من این به طور کلی به نفع باشگاه ها است و فکر می کنم می تواند بسیاری از مشکلات مالی باشگاه ها را حل کند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد حامد لاک و اینکه به نظر می رسد هواداران چندان از عملکرد او راضی نیستند، گفت: برای هر بازیکنی لحظات خوب و بد وجود دارد. این ممکن است برای هر بازیکنی اتفاق بیفتد. کاری که بازیکنان و مربیان باید انجام دهند این است که بیشتر تلاش کنند و روی کارشان تمرکز کنند. اینها مشکلاتی است که به بازیکنان و مربیان کمک می کند تا از این وضعیت خارج شوند. به هر حال وقتی برای پرسپولیس بازی می کنی توقعات بالا و درست است. من همیشه از این انتظارات استقبال می کنم. همه ما باید تمام تلاش خود را برای برآوردن انتظارات و شرایط موجود انجام دهیم. این کاری است که مربی و بازیکن باید انجام دهند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که: اجازه بدهید این را با دقت بخوانم، گفت: علی پروین امروز به انتقاد شما واکنش نشان داد و در بخشی از صحبت هایش گفت که گل محمدی خیلی ناله می کند. من همین الان از شما شنیدم و از صحبت های علی آقا اطلاع زیادی ندارم اما می دانم که او همیشه دلسوز باشگاه بوده است. پروین یکی از اسطوره های باشگاه پرسپولیس است و همه ما به حرف های او توجه ویژه ای داریم. نمیدونم دقیقا چی گفت ولی باید بخونم ببینم چی گفته.

گل محمدی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکن ازبکستانی باید مورد تایید کادر فنی قرار بگیرد، گفت: او از نظر فنی تایید شد اما در صدور ITC و رضایت نامه مشکلاتی وجود داشت. من هم به باشگاه گفتم در مورد مدارک خیلی مراقب و صادق باشند. باید با فدراسیون و باشگاهش مشورت کنند و اگر مدارک کامل باشد حتما کمک می کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر عدم حساسیت به آبی با لحنی طنز ادامه داد: همه رنگ ها رنگ خداست!

سرمربی تیم پرسپولیس در پاسخ به این سوال که در دیدارهای گذشته پنالتی های زیادی برای کپر رفسنجان اجرا شد و آیا در این مورد به بازیکنان تیمش تذکر داد یا خیر، توضیح داد: به هر حال بازیکنان فنی یکی از عواملی هستند که باعث می شود تا کپر رفسنجان را درگیر کند. “دیل این بازیکنان تکنیکی را دارد و ما باید خیلی مراقب باشیم. من می‌خواستم درباره داوری هم صحبت کنم. از داوران می‌خواهم در این هفته‌های آخر جسورتر بازی کنند و تمرکز بیشتری داشته باشند. امیدوارم همچنان موفق باشند. شرایط داوران خیلی سخت هستند.بدون VAR و کمک داوران در درب واقعا سخت است.من به هیئت داوران پیشنهادی هم دارم که از کمک داور در درب دروازه استفاده کنند.متاسفانه خیلی مهم است به دلیل کمبود تماشاگر، تیم ها یاد گرفته اند که با تعداد زیادی نفر روی نیمکت و زمین کار کنند و از داوران امتیاز بگیرند. که برخی از داوران تحت تاثیر قرار گرفته اند. فقط از داوران می خواهم با شجاعت و دوندگی بیشتر کیفیت داوری ایرانی را نشان دهند.

گل محمدی در پایان درباره شانس قهرمانی تیمش با وجود اینکه با استقلال پنج امتیازی شده است، یادآور شد: قبلا هم گفته بودم. لیگ مثل یک ماراتن است. باید تا آخرین لحظه بدوید و تسلیم نشوید. فکر می کنم آخرین دیدارهای لیگ قهرمان را مشخص کند. هفته های زیادی فرصت داریم و اکنون تمرکزمان روی بازی فردا است.

دیدگاهتان را بنویسید