شکایت پرسپولیس از تیپ داور دربی؛ ما مستندات ارائه می دهیم

دربی 102 تمام شد. تساوی برای ما نتیجه تلخ و برای حریف شیرین بود زیرا مستحق برد بودیم و این را فقط تفاوت روحی دو تیم اعم از بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران نشان می دهد.

دربی تمام شد اما درس خوبی برای فوتبال ایران بود. شاید روزی که گفتیم VAR مشکل شرایط حاکم بر فوتبال و لیگ را حل نمی کند، برای عده ای مشخص نبود یا نکته را نگرفتند. امشب دیدیم که وقتی قرار است اتفاقی بیفتد، قرار است اتفاق بیفتد و VAR جلوی آن را نخواهد گرفت. برای اینکه عده ای تعابیر خود را بر ما بگذارند، اعلام می کنیم که به سلامت جامعه داوری و داوران این مسابقات اعتقاد داریم، اما به درستی تصمیمات اعتقادی نداریم.

البته قبل از آن آقای موود فنادی فر داور دربی بود. در دربی شماره 91 به گفته کارشناسان اشتباه داوری بدی را به سود استقلال انجام داده بودند که به هر حال در ادامه بازی خوب کار کردند اما این بار بدشانس ما و او بود که اشتباه آنها نتیجه بازی را تغییر نداد. .

سوال و اعتراض ما مربوط به دقیقه 60 بازی است. در صحنه اعلام پنالتی در دقایق پایانی، کارشناسان در مورد پنالتی بودن صحنه اختلاف نظر داشتند، اما هم داور مسابقه و هم تیم VAR مداخله کردند. حالا جای تعجب است که در صحنه ای که همه کارشناسان داوری روی خطای خطرناک روی پای شهاب زاهدی و لزوم صدور کارت زرد دوم برای بازیکن استقلال و اخراج او تاکید کردند، داور تصمیمی نمی گیرد. و نه کمک داور به او کمک می کند و این VAR نیست که وارد بازی می شود! آیا تیم VAR در آن زمان خواب است؟ اگر داور کار خود را به درستی انجام می داد حداقل حریف ما باید حدود 40 دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی می کرد و بعد از گل خورده کار برایش سخت تر می شد.

سوال دیگر این است که وقتی صحنه دقیقه 60 بازی خطا تلقی نمی شود، پس چگونه می تواند صحنه ای که پنالتی در پی دارد خطا باشد اگر داور اصلا آن را پنالتی اعلام کند. در واقع قبل از هر کارشناسی تیم داوری حاضر در زمین و تیم داوری مستقر در اتاق VAR این حرکت را اشتباه ندانستند زیرا صحنه ای که در دقیقه 60 برای بازیکن پرسپولیس رخ داد را ندیدند تا اینکه درجه ناپاک، وظیفه ما با این پارادوکس چیست؟

نکته آخر اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته داوران فوتبال ایران و مردم و رسانه ها و کارشناسان محترم توجه داشته باشند امشب 23 آذر در بازی دربی داوران داخل زمین جنجال می کنند و اعمال فشار و اتهام به داوران خارج از زمین. ، تایید و اعطا شد. این بدان معناست که ما باید رویه خود را تجدید نظر کنیم. بنابراین دیگر نباید از ما توقع عجیبی داشته باشند چرا که باید به سمتی برویم که امشب تیپ داوری و در واقع فوتبال ایران تایید و پاداش دادند.

باشگاه پرسپولیس با ارائه مدارک شکایت خود را از تیپ داوران این دیدار به فدراسیون فوتبال تقدیم کرد.