شکست جام جهانی کشتی فرنگی تیم ملی ایران و مقام دومی مقابل آمریکا/ سرانجام باروز شکست خورد; قاسم پور حریف اسنایدر نبود


ساعت: 06:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917281

جام جهانی کشتی آزاد با شکست ایران در فینال و کسب عنوان نایب قهرمانی به پایان رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز (30 آذرماه) از ساعت 3:30 فینال رقابت های جام جهانی کشتی آزاد بین دو تیم ایران و آمریکا آغاز شد. تیم کشورمان پیش از این با پیروزی مقابل ژاپن و تیم جهانی فینالیست شده بود و آمریکایی ها با پیروزی مقابل مغولستان و گرجستان به فینال راه یافتند.

پیش از این جدال تیم منتخب جهان با نتیجه 8 بر 2 تیم گرجستان را شکست داد و عنوان سومی جام جهانی را از آن خود کرد.

پس از شکست قابل پیش بینی نمایندگان دو وزن اول ایران مقابل حریفان آمریکایی، رحمان عموزاد بار دیگر دیاکومی هالیس را شکست داد و در حالی که وضعیت نمایندگان ایران در اوزان بالا بهتر به نظر می رسید اما امیرمحمد یزدانی، علیرضا کریمی و امیرحسین فیروزپور. با شکست‌های غیرمنتظره مقابل حریفان باید شرایط را برای قهرمانی آمریکا در خانه آماده می‌کردند. این در حالی بود که در نهایت طلسم شکست ناپذیر جردن باروز توسط علی سوادکوهی در این دیدار شکسته شد.

در پایان تیم آمریکا با نتیجه 6 بر 4 از سد تیم کشورمان گذشت و در خانه به مقام قهرمانی دست یافت.

57 کیلوگرم: در شرایطی که ایران و آمریکا از هیچ یک از بازیکنان اصلی خود استفاده نکردند، رضا مومنی با نتیجه 6 بر 2 مغلوب زین ریچاردز آمریکایی شد. نفر اول سبک وزن آمریکا توماس گیلمن است.

وزن 61 کیلوگرم: ابراهیم الهی با وجود اینکه تلاش زیادی برای گرفتن امتیاز از حریف خود داشت، با نتیجه 10 بر صفر مغلوب ست گروس بازیکن تیم ملی آمریکا شد.

وزن 65 کیلوگرم: فینال مسابقات جهانی بلگراد 2022 در این وزن تکرار شد و رحمان عموزاد بار دیگر به مصاف یانی دیاکومیهالیس رفت. رحمان اگرچه در صربستان امتیازات زیادی را مقابل این حریف آمریکایی از دست داد اما این بار در حالی که طلای جهان را در اختیار داشت در دوره اول با برنامه ریزی بسیار بهتری جنگید و با زمین زدن حریف 2 امتیازی شد اما در وقت دوم. ، میکالیس کسی بود که پیروز شد دو گرند اوت متوالی نتیجه مبارزه را 4-2 به سود او کرد. آموزد با کشیدن دو امتیاز دیگر به 4-4 رسید. پس از حمله قهرمان جهان، عموزاد با کنار گذاشتن پای میکالیس از روی تشک پنجمین امتیاز را گرفت و با نتیجه 5 بر 4 بازی را به پایان برد تا تیم کشورمان یکی از باخت های دو وزن قبلی را جبران کند.

وزن 70 کیلوگرم: اگرچه به نظر می رسید امیرمحمد یزدانی ممکن است در این مبارزه پیروز شود، اما الک پانتالئو در این مبارزه بهتر ظاهر شد و توانست یزدانی را با نتیجه 4 بر 3 شکست دهد. نایب قهرمان جهان در سال 2021 در دیدار قبلی مقابل کشتی گیر انتخابی جهان عملکرد بسیار خوبی داشت و انتظار می رفت بتواند در فینال پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد. او در حالی که با نتیجه 4 بر 1 از حریف عقب بود، در ثانیه های پایانی موفق به ترک زمین و برداشتن شد تا 5 بر 4 پیش بیفتد، اما ادعای چالشی آمریکایی ها نتیجه را 4-3 کرد و نقطه فرود به دلیل خروج امیرمحمد ریدینگ آف بود. تشک گرفته شد بنابراین آمریکایی ها در این دیدار 3-1 پیش افتادند.

74 کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور با نتیجه 2 بر یک جیسون نولف را شکست داد و فاصله را کم کرد.

وزن 79 کیلوگرم: با توجه به دو شکست قبلی محمد نقدی مقابل قهرمان آمریکا در فینال مسابقات جهانی در سال های 2021 و 2022، این فرصت در اختیار علی سوادکوهی قرار گرفت که با 10 مدال جهانی و المپیک به مصاف جردن باروز، رکورددار کشتی آمریکا رفت. و 7 طلا، مردی که تا کنون مقابل هیچ حریف ایرانی شکست نخورده است. در حالی که سوادکوه در دو دقیقه ابتدایی بسیار خوب مقابل باروز مبارزه کرد اما یک لحظه از پای خود غافل شد و جردن 4 امتیاز گرفت اما در وقت دوم سوادکوه با فرود حریف دو امتیاز را به دست آورد و سپس دوباره نتیجه را 6-4 کرد. با یک زمینگیر دیگر اگرچه جردن باروز موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند، اما سودکوهی برنده مسابقه شد.

وزن 86 کیلوگرم: علیرضا کریمی در شرایطی که از پیروزی محروم شد، در یک مبارزه نزدیک 5 بر 3 مغلوب زاهد والنسیا شد. تیم آمریکا با این شکست بار دیگر 4-3 پیش افتاد.

92 کیلوگرم: امیرحسین فیروزپور که در دیدار قبلی با تیم جهانی عملکرد حساسی داشت، با نتیجه 8 بر 4 مغلوب ناتان جکسون شد تا تا حد زیادی قهرمانی برای آمریکایی ها قطعی شود.

97 کیلوگرم: نبردی که اتحادیه جهانی منتظر آن بود سرانجام رخ داد. برخلاف اینکه کادر فنی تیم ملی ایران پیش از اعزام به وزن 92 کیلوگرم، نام کامران قاسم پور را اعلام کرد، اما UWW از دیدار قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان با کایل اسنایدر، قهرمان وزن 97 کیلوگرم جهان خبر داد.

میعاد نیک [12/12/2022 6:41 AM]

کامران کاسم پوری که در این دو سال قهرمان تا 92 کیلوگرم جهان شد، از نظر وزنی سبکتر از حریفان است و وزن طبیعی او 86 کیلوگرم است و مقابل اسنایدر که از نظر بدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد شکست خورد. استحکام – قدرت. بدین ترتیب تیم آمریکا با کسب ششمین پیروزی تیمی قهرمان جام جهانی شد.

وزن 125 کیلوگرم: امیررضا معصومی قهرمان نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان در دیداری تشریفاتی با هیدن زیلمر (در حالی که پیروزی آمریکایی ها از قبل قطعی شده بود) بار دیگر برتری خود را بر حریف نشان داد و با نتیجه 6 بر 1 او مسابقات را به نفع خود به پایان رساند، بنابراین تیم آمریکا فینال جام جهانی را با نتیجه 6-4 به پایان رساند.

دیدگاهتان را بنویسید