شیر مادر تاج را غیرفعال می کند

شیر مادر تاج را غیرفعال می کند

روهر نهمحققان آمریکایی در تحقیقات خود دریافته اند که شیر مادر می تواند ویروس Crown را غیرفعال کند.

دو سال از تاج گذاری اپیدمی در جهان می گذرد. با توجه به گسترش این بیماری همه گیر سوالات زیادی در مورد تاثیرات این بیماری بر گروه های مختلف مطرح می شود که بسیاری از آنها بی پاسخ مانده است. یکی از این مشکلات تاثیر این همه گیری بر مادران شیرده است.

در ابتدا تصور می شد که ویروس کرونا از طریق شیردهی از مادر به نوزاد منتقل می شود. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان حاوی حقایق دیگری نیز می باشد.

مطالعه ای که از مارس تا سپتامبر 2020 انجام شد نشان داد که ویروس کرونا از مادر به نوزاد منتقل نمی شود. در این مطالعه زنان از مناطق مختلف ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفتند که برخی از آنها علائم کرونر و برخی دیگر بدون علامت بودند.

دانشمندان در این مطالعه به یافته هایی دست یافته اند. مطالعات روی شیر مادران مبتلا به بیماری عروق کرونر نشان داده است که شیر آنها حاوی قطعات RNA کووید 19 است، اما هیچ یک از نمونه ها حاوی ویروس کرونا فعال نبود. در واقع، دانشمندان هنوز نمی دانند که چگونه ویروس در شیر مادر غیرفعال می شود.

دکتر پل کروگستاد، مدیر تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، می گوید: «دلیل اینکه چرا شیر این مادران حاوی RNA تاج است، اما فاقد ویروس فعال و پاتوژن است، هنوز مشکوک است. ما قبلاً می دانیم که شیر مادر حاوی عوامل محافظتی مانند آنتی بادی های تولید شده توسط واکسن یا بیماری در بدن مادر است، اما نمی توانیم توضیح دهیم که چگونه ویروس غیرفعال می شود.

اگرچه شیر مادر حاوی ویروس تاج گل نمی باشد، اما باز هم دستان مادر و تنفس او می توانند بیماری را به نوزاد منتقل کنند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای به زنان شیرده مبتلا به بیماری عروق کرونر توصیه می‌کند قبل از شیردهی دست‌های خود را بشویند یا با مواد ضدعفونی‌کننده الکلی 60 درصد تمیز کنند. همچنین استفاده از ماسک در این زنان در دوران شیردهی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید