صادرات 500 هزار تنی مرکبات از مازندران


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 30.06.1401
کد خبر: 1898791

محمد شعبانی از پیش بینی صادرات 500 هزار تنی مرکبات در سال جاری از مازندران خبر داد و گفت: در راستای تقویت بازار، برداشت نارنگی رسیده از نیمه دوم مر و از آبان ماه سال جاری انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد شعبانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، امسال را سال خوبی برای تولید مرکبات در مازندران دانست و گفت: قیمت مرکبات در بازار به میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

وی به تفاهم باغداران، سورتینگ ها و ادارات فروش استان برای برداشت نارنگی زودرس از ابتدای مهرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: دلیل این توافق، تکمیل شکر، شیرینی و آبدار بودن میوه است.

شعبانی قیمت فعلی خرید و فروش نارنگی های پیش رسیده در بازارهای مازندران را مبنای اصلی قیمت ندانست و گفت: خرید نارنگی پیش رسیده با قیمت پایین از برخی باغداران استان و فروش آن به چند برابر بیشتر است. قیمت در بازار به دلیل کوچک بودن برخی باغات، بومی بودن باغات، کم بودن بار میوه و غیره می باشد و نمی توان آن را در مقیاس بزرگتر در نظر گرفت.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران از صادرات مرکبات به شرط رسیدن رنگ میوه به 60 درصد پر رنگ خبر داد و افزود: بنا داریم مرکبات را ابتدا به کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان و ترکمنستان صادر کنیم. روسیه و سپس به بازار چین و توافقاتی انجام شده است.» نیز در این زمینه انجام شده است.

شعبانی با پیش بینی صادرات 500 هزار تنی مرکبات امسال از مازندران گفت: در راستای تقویت بازار، برداشت نارنگی پیش رسیده از نیمه دوم مهرماه و از آبان ماه امسال انجام می شود.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: جهاد کشاورزی به عنوان مسئول صادرات مرکبات با همکاری اتاق بازرگانی و سازمان صمت در طرح «چکیده»، کنترل میادین میوه، بازارها و مغازه داران برای تنظیم بازار و خرید مرکبات از باغداران با قیمت مناسب تا گران فروشی نکند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید