از خرید 50 هزار تنی برنج پرمحصول تا صادرات هوایی مرکبات مازندران


ساعت: 23:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۱
کد خبر: 1917537

در این جلسه به رفع مشکلات پرداخت تسهیلات مرکبات و کیوی اشاره شد.

حسن عنایتی گفت: 50 هزار تن برنج پرمحصول از کشاورزان توسط اتکا با همکاری تعاونی روستا خریداری می شود تا از رکود بازار برنج خارج شده و امید به کشت برنج در بین کشاورزان به ناامیدی تبدیل نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، حسن عنایتی کلیجی در نشست هماهنگی واریز وجوه سرمایه در گردش کیوی و مرکبات اظهار داشت: شرایط بازار کیوی نسبت به گذشته مساعدتر شده و در محصول نارنگی به شرایط پایداری دست یافته ایم. ، اما همچنان در رکود و سرما در محصول نارنجی هستیم قیمت ها به حالت عادی نرسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط صادرات مرکبات و اختصاص 40 غرفه در میادین میوه و تره بار تهران و همچنین پرداخت 100 میلیارد تسهیلات به فعالان مرکبات، شاهد خروج از رکود خواهیم بود. بازار مرکبات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: با حمایت وزیر جهاد کشاورزی غرفه های ویژه برای عرضه مستقیم مرکبات در بازار تهران به ویژه در شب یلدا و خرید انواع مرکبات برپا می شود. میوه ها در تعطیلات شب عید نیز در آینده نزدیک آغاز می شود تا به بهبود بازار مرکبات در استان کمک کند.

عنایتی با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت استفاده شود، گفت: از ظرفیت بخش خصوصی و اتحادیه های مرتبط برای کمک به بهبود وضعیت مرکبات و با کمک بانک کشاورزی استفاده خواهیم کرد. در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: 50 هزار تن برنج پرمحصول از کشاورزان توسط اتکا با همکاری تعاونی های روستایی خریداری می شود تا از رکود بازار برنج خارج شده و امید به کشت برنج در بین کشاورزان به ناامیدی تبدیل نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: علیرغم اینکه نسبت به سال های گذشته میوه های بسیار مرغوبی داریم، در زمینه صادرات موفقیت خوبی نداشته ایم و لازم است در بسته بندی و بسته بندی همگام با دنیا باشیم. حمل و نقل محصولات صادراتی

این مسئول افزود: از ظرفیت حمل و نقل هوایی و دریایی برای افزایش و توسعه صادرات برای بهبود شرایط باغداران استفاده خواهیم کرد.

حسین نگار معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این نشست گفت: 50 میلیارد تومان برای خرید کیوی و 100 میلیارد تومان برای خرید مرکبات به فعالان مرکبات و کیوی استان اختصاص یافت و تاکنون 71 نفر در سامانه سیتا 161 میلیارد تومان وام دریافت کرده و 42 نفر واجد شرایط برای دریافت 127 میلیارد تومان سرمایه در گردش به بانک کشاورزی معرفی شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید