هواپیمای باری آماده صادرات مرکبات از مازندران/ محدودیت تعرفه صادرات برنج برداشته شد


ساعت: 23:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۹
کد خبر: 1917029

محمود حسینی پور با بیان اینکه موانع و مشکلات تعرفه ای هواپیمای باری به عنوان یک فرآیند ترانزیت هوایی برطرف شده است، اظهار داشت: در حال حاضر موانع و مشکلات تعرفه ای هواپیمای باری برطرف شده است. وی گفت: هواپیمای باری در استان مازندران آماده صادرات مرکبات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; سیدمحمود حسینی پور در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته و به همین دلیل سعی شده با استفاده از تجربیات قبلی در این زمینه اقدامات جدیدی انجام دهیم.

وی افزود: در سال 1401 بازار جدید چین به عنوان کشور هدف صادرات مرکبات مازندران در دستور کار قرار گرفت که البته این موضوع کمی دیر مطرح شد و توافقات لازم انجام شد. اما امسال صادرات مرکبات مازندران انجام می شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: دولت تعرفه صادرات مرکبات را از مازندران حذف کرد که در راستای حمایت های دولت سیزدهم از بخش کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی از مازندران بود.

حسینی پور تاکید کرد: موانع و مشکلات تعرفه ای هواپیمای باری به عنوان فرآیند ترانزیت هوایی برطرف شده است و قیمت بنزین از طریق یارانه پرداختی از سوی وزارت حراست زمینه مساعدی برای این بخش است.

وی اذعان داشت: هواپیمای باری آماده صادرات مرکبات به استان مازندران است و صادرکنندگان می توانند محصولات خود را از طریق بار صادر کنند.

استاندار مازندران با اعلام لغو محدودیت تعرفه صادرات برنج گفت: دولت برای جبران ضرر و زیان تولیدکنندگان برنج، در مرحله اول تا 50 هزار تن برنج از کشاورزان مازندرانی خریداری می کند که در سال جاری اجرایی می شود. روزهای آینده.”

حسینی پور با بیان اینکه امسال کشاورزان استان به دلیل واردات برنج بر اساس سیاست تنظیم بازار کمی عصبانی بودند و از این مشکل گله مندیم، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تا زمانی که وجود داشته باشد. محصولات داخلی برای عرضه هستند، محصولات خارجی نباید وارد بازار شوند.

وی با بیان اینکه امسال علیرغم اینکه برنج کاران مازندرانی تولید خود را افزایش داده اند، این مشکل باعث شده تا در فروش محصولات برنج با مشکل مواجه شوند، افزود: دولت برای جبران این مشکل تا سقف 50 هزار تن برنج از کشاورزان خریداری می کند. در مازندران در روزهای آینده خواهد بود

استاندار مازندران تصریح کرد: در راستای حمایت از برنج مازندران که مشتریان ویژه ای در کشورهای همسایه دارد، محدودیت تعرفه ای صادرات برنج را برداشتیم تا شاهد ممنوعیت صادرات این محصول نباشیم تا صادرکنندگان مازندرانی. می تواند برنج مازندران را با روش های جدید بسته بندی و به کشورهای مختلف صادر کند

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید