صبحانه ای که کاهش وزن را دو برابر می کند

صبحانه ای که کاهش وزن را دو برابر می کند

روز جدید مطالعات نشان می دهد که خوردن پروتئین با کیفیت بالا مانند تخم مرغ، ماست یونانی و گوشت بدون چربی برای صبحانه می تواند کاهش وزن را افزایش دهد.

به گزارش نامه نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف کالری بیشتر برای صبحانه با کاهش بیش از ۲ برابری وزن و کاهش دور کمر همراه است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که حتی خوردن یک دسر برای صبحانه، مانند یک کلوچه یا یک تکه کیک شکلاتی، با کاهش سطح انسولین در آینده و سطوح سالم تر تری گلیسیرید مرتبط است.

به طور کلی افرادی که کالری روزانه خود را در ساعات اولیه روز دریافت می کنند می توانند کاهش وزن خود را دو برابر کنند.

با این حال، به گفته محققان، بیش از نیمی از جوانان صبحانه را از دست می دهند.

دکتر هدر لیدی، یکی از محققان، گفت: «این مطالعه به بررسی این موضوع می‌پردازد که آیا نوع صبحانه‌ای که می‌خورید می‌تواند مدیریت وزن را در جوانانی که معمولاً صبحانه نمی‌خورند، بهبود بخشد».

عادت های غذایی معمولا در دوران نوجوانی ایجاد می شود. اگر نوجوانان قادر به ایجاد عادات غذایی خوب مانند صبحانه باشند، احتمالاً تا پایان عمر به این کار ادامه خواهند داد.

این مطالعه شامل 28 نوجوان دارای اضافه وزن بود که نیمی از آنها صبحانه پر پروتئین (35 گرم) و نیمی از آنها صبحانه پر پروتئین (13 گرم) مصرف کردند.

میان وعده های پروتئینی معمولی شامل شیر و غلات و میان وعده های پر پروتئین شامل تخم مرغ، لبنیات و گوشت بدون چربی است.

همه نوجوانان شرکت کننده در این مطالعه گزارش کردند که تقریباً هر روز هفته از صبحانه صرف نظر می کنند.

دکتر لیدی می گوید: گروهی از نوجوانان که صبحانه پر پروتئین می خوردند، روزانه 400 کالری از دست دادند و چربی بدن خود را از دست دادند. گروه هایی که صبحانه پروتئینی معمولی خوردند یا صبحانه را فراموش کردند چربی بدنشان بیشتر بود.

این نتایج نشان می دهد که وقتی افراد صبحانه پر پروتئین می خورند، در بقیه روز غذای کمتری می خورند. علاوه بر این، نوجوانانی که صبحانه پر پروتئین می خورند نسبت به سایر گروه ها سطح گلوکز پایدارتری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید