صبحانه ایده آل برای کنترل وزن در خانم ها چیست؟

تاکنون مطالعات زیادی در مورد اهمیت صبحانه انجام شده است و در بیشتر موارد نقش آن را به عنوان یک تغذیه موثر برای سلامت بدن نشان می دهد. بنابراین برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است. فرهنگ غذایی افراد از جوامع مختلف بر انتخاب غذاهای صبحانه تأثیر می گذارد، اما چای، قهوه و آب پرتقال به طور کلی به عنوان نوشیدنی های محبوب برای این وعده غذایی شناخته می شوند.

صبحانه ای سرشار از پروتئین و کاهش دهنده احساس گرسنگی

محققان آمریکایی درباره تاثیر صبحانه بر سلامت بدن دریافتند که صبحانه غنی از پروتئین باعث کاهش احساس گرسنگی به خصوص در زنان تا زمان ناهار می شود. در این مطالعه از گروهی از زنان 18 تا 55 ساله خواسته شد تا پرسشنامه‌هایی را قبل و بعد از صبحانه پر کنند، به ویژه در مورد احساس گرسنگی در ساعات مختلف صبح و تا ظهر.

برای صبحانه همه این افراد حدود 300 کیلو کالری انرژی در نظر گرفته می شود، اما برای برخی صبحانه حاوی پروتئین بیشتری است. نتایج نشان می دهد که خوردن صبحانه غنی از پروتئین از احساس گرسنگی شدید در ساعات صبح جلوگیری می کند و در نتیجه میل به تنقلات چرب و شیرین کاهش می یابد. اگرچه این نتیجه برای زنان در سنین مختلف صدق می کند، اما به نظر می رسد برای زنان در دوران یائسگی بسیار مهم باشد، زیرا تغییرات هورمونی در این دوران بر کنترل وزن تأثیر می گذارد و این راه حل می تواند تا حدودی این شرایط را بهبود بخشد.

یک حساب ویژه برای تخم مرغ باز کنید

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین و یک غذای ایده آل برای صبحانه است که علاوه بر احساس سیری می تواند به شما کمک کند تا مقدار زیادی ریز مغذی ها را نیز دریافت کنید. البته هنگام مصرف تخم مرغ نباید از روغن یا کره زیاد استفاده کرد زیرا قطعا در افزایش وزن تاثیر می گذارد. برای افرادی که به شکل خود اهمیت می دهند، تخم مرغ آب پز بهترین انتخاب است. همچنین خوردن نان سبوس دار همراه با تخم مرغ توصیه می شود تا از نظر فیبر و سایر ریزمغذی ها به وعده غذایی کامل تری تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید