استقلال در ایده افزایش اختلافات؛ پرسپولیس در رویای برابری تاریخی / دربی 98 با ایده های متفاوت سرخابی ها!


ساعت: 09:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1815940

هشتاد و هشتمین شهر تاریخ فوتبال پایتخت با انگیزه های مختلفی برای تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس همراه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ هشتاد و هشتمین دربی تاریخ فوتبال کلان شهرها در حالی فردا شب برگزار می شود که شرایط دو تیم در آستانه این جدال حساس تفاوت زیادی با یکدیگر دارد و قدرت یکی از قطب های سنتی فوتبال ایران بهتر به نظر می رسد. حداقل روی کاغذ…

آبی ها از مجموع 97 شهر موفق شدند با 26 برد در 26 بازی از مستطیل سبز خارج شوند و سرخپوشان با برد کمتر 25 بار مقابل رقیب سنتی خود 25 بار بخوابند. این در حالی است که البته 46 دیدار با تساوی به پایان رسید.

با این حال در تاریخ مسابقات دربی لیگ برتر، سرخپوشان بهتر از آبی ها هستند. در مجموع 21 دور این مسابقات؛ پرسپولیس 11 بار و استقلال فقط 8 بار در دربی پیروز شدند. 22 بازی دربی لیگ برتر نیز با تساوی به پایان رسید و بیشترین امتیاز را کسب کرد. تساوی یک بر یک یا بدون گل بود.

استقلال از پرسپولیس در جام حذفی؛ آنها دربی های بازتری را به نمایش گذاشتند و پرسپولیس از 5 بازی فقط 2 بازی را برد و استقلالی ها هستند که در دیدارهای حذفی به ویژه در چند فصل اخیر به پیروزی های چشمگیر و خاطره انگیزی دست یافته اند.

دربی 98 فوتبال ایران برای هر دو تیم سرخابی حساس است. در صورت برد پرسپولیس به کورس قهرمانی بازمی گردند و آبی ها با کسب 3 امتیاز این دیدار با 6 امتیاز اختلاف امتیاز خود را با سفید به 9 امتیاز می دهند تا سرود قهرمانی خوانده شود.

جالب اینجاست که در آخرین دربی اسفند ماه، کارت آس در دست آبی ها بود و استقلال با گل وریا گفوری و هدایت وینفرد شفر موفق شد پرسپولیس را در اوج برانکو ایوانکوویچ در هم بکوبد و هدیه ویژه ای به او بدهد. طرفداران .

استقلالی ها در شرایط فعلی به دلیل فاصله امتیازی مناسب از وضعیت روحی بهتری نسبت به قرمزها برخوردار هستند و از طرفی در اردوی رقیب حساسیت و فشار روی بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس زیاد است. دربی 98; این یک نبرد نفس گیر برای عید خواهد بود، یک هدیه یا به عنوان قهرمانی یا برای گرم کردن لیگ.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید