ویتامینی که وزن بدن را تا دو برابر کاهش می دهد

ویتامینی که وزن بدن را تا دو برابر کاهش می دهد

روز جدید بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در کاهش وزن نقش دارند که یکی از آنها ویتامین D است و مطالعات مختلف نقش این ویتامین را در کاهش وزن و کاهش چربی شکم نشان داده است.

به نقل از PsyBlog – انواع رایج ویتامین ها و مواد معدنی در کاهش وزن نقش دارند. اما مطالعات متعدد سطوح بالای ویتامین D را با کاهش وزن و کاهش چربی شکم مرتبط دانسته اند. افرادی که سطوح بالاتری از ویتامین D در بدن خود دارند با رعایت رژیم غذایی وزن بیشتری از دست می دهند. مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می تواند کاهش وزن را دو برابر کند.

این مطالعه که روی 218 زن دارای اضافه وزن انجام شد، ورزش و رژیم غذایی آنها را به مدت یک سال مورد بررسی قرار داد که نیمی از آنها روزانه 2000 دوز ویتامین D مصرف کردند. دکتر دوگان گفت: «تعجب آور بود که دیدیم ویتامین D تنها در مشخص کردن التهاب در زنانی مؤثر است که حداقل 5 درصد وزن اولیه خود را از دست داده اند. این نشان می دهد که ویتامین D ممکن است اثر کاهش وزن را بر التهاب افزایش دهد.

با این حال، بیش از 50 درصد افراد ممکن است کمبود ویتامین D داشته باشند که با افزایش التهاب در بدن همراه است. دکتر کاترین دوگان یکی دیگر از محققان می گوید: «بر اساس تحقیقات قبلی ما، می دانیم که افراد می توانند سطح کلی التهاب خود را از طریق کاهش وزن کاهش دهند، و شواهدی وجود دارد که مکمل های ویتامین D می توانند در صورت نداشتن مواد مغذی کافی کمک کنند.» . – اثر مشابهی خواهد داشت.

ویتامین D علاوه بر جلوگیری از کاهش وزن، می تواند خطر ابتلا به سرطان را نیز کاهش دهد. محققان معتقدند که التهاب مزمن در بدن می تواند منجر به تومور در بدن شود. یعنی باعث رشد سلول های سرطانی می شود. کاهش وزن التهاب را کاهش می دهد و بنابراین مکانیسم دیگری برای کاهش خطر ابتلا به سرطان است. اگر از کافی یا بهینه بودن سطح ویتامین D اطمینان حاصل شود، شرایطی که کاهش وزن می تواند در کاهش التهاب موثر باشد کاهش می یابد. این یافته می تواند افزودنی مهم به ابزارهایی باشد که افراد می توانند برای کاهش خطر ابتلا به سرطان از آنها استفاده کنند.

به همین دلیل است که دانشمندان بر خوردن غذاهای غنی از ویتامین D، از جمله تخم مرغ، ماهی های روغنی مانند سالمون، قارچ، محصولات لبنی و غذاهای غنی شده با آن، از جمله غلات کامل و آبمیوه تاکید زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید