کاهش 7 درصد از وزن بدن خطر ابتلا به دیابت را به نصف کاهش می دهد


ساعت: 11:04
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910249

الناز دانش زاد گفت: اضافه وزن مهمترین عامل و خطر ابتلا به دیابت است و با تغییر سبک زندگی می توان انرژی بدن را تامین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الناز دانش زاد دکترای تغذیه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: متاسفانه آمار مبتلایان به دیابت در کشور رو به افزایش است.

دانش زاد افزود: رژیم غذایی دیابتی ها را نباید محدود کرد، بلکه با کمی تعادل و تغییر سبک زندگی می توان انرژی بدن را تامین کرد.

وی اضافه وزن را مهم ترین عامل و خطر ابتلا به دیابت می داند و اظهار می کند: با کاهش 7 درصدی وزن می توان خطر ابتلا به دیابت را به نصف کاهش داد.

دانش زاد با اشاره به اینکه رژیم غذایی باید دارای عناصر مغذی، کم چرب، بدون قند و کالری باشد، بیان کرد: کالری این مواد باید در حد متوسط ​​باشد.

وی بر مصرف کمتر نان سفید، ماکارونی، نوشابه های شیرین، آب نبات و غذاهای بسته بندی شده تاکید کرد و افزود: برنج زیاد مصرف نشود.

این متخصص تغذیه تصریح کرد: در رژیم غذایی باید به جای برنج سفید برنج قهوه ای و به جای نان آرد سفید نان سبوس دار باشد.

وی با اشاره به اینکه شکر را نباید به طور کامل از رژیم غذایی حذف کرد، تصریح کرد: جوانه های چشایی باید به کاهش تدریجی قند در رژیم غذایی عادت کنند.

دانش زاد گکات: مصرف شکر پنهان در غذاهای بسته بندی شده، فست فودها، سوپ ها و سبزیجات آماده باید به حداقل برسد یا کاهش یابد.

وی افزود: افراد دیابتی باید عاقلانه چربی های مصرفی خود را انتخاب کنند زیرا خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افراد دیابتی بیشتر است.

دانش زاد تاکید کرد: دیابتی ها نباید صبحانه را از وعده های غذایی خود حذف کنند، بلکه از مصرف غذاهای سرخ کردنی یا روغن هیدروژنه پرهیز کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید