غذایی که خطر دیابت را تا 60 درصد افزایش می دهد

غذایی که خطر دیابت را تا 60 درصد افزایش می دهد

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی از جمله پروتئین، ویتامین B، سلنیوم، روی، لوتئین، زآگزانتین و کولین است. با این حال، خوردن هر روز تخم مرغ، چه به صورت آب پز، چه درهم یا آب پز، بحث برانگیز است.

به گزارش هلث، نتایج تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک یا چند تخم مرغ در روز خطر ابتلا به دیابت را تا 60 درصد افزایش می دهد. محققان ارتباط بین افزایش مصرف تخم مرغ و دیابت را در 8545 بزرگسال چینی با استفاده از داده های بررسی سلامت و تغذیه چین از سال 1991 تا 2009 بررسی کردند.

بروز دیابت نوع 2 در سراسر جهان به سرعت در حال افزایش است و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. شیوع جهانی دیابت به طور متوسط ​​8.5٪ و برای چین بیش از 11٪ است که یک مشکل بهداشت عمومی نگران کننده است. هزینه پرداخت این بیماری نیز سنگین و شامل 109 میلیارد دلار است.

دکتر مینگ لی، محقق این مطالعه، گفت: رژیم غذایی یک عامل شناخته شده و قابل تغییر است که در شروع دیابت نوع 2 نقش دارد، بنابراین درک طیف وسیعی از عوامل غذایی که ممکن است بر شیوع روزافزون تأثیر بگذارد، مهم است. از این بیماری

در طول چند دهه گذشته، چین دستخوش تغییر رژیم غذایی قابل توجهی شده است که باعث شده بسیاری از چینی‌ها از رژیم غذایی سنتی غلات و سبزیجات به رژیم غذایی فرآوری‌شده‌تری که شامل مقادیر بیشتری گوشت، تنقلات و غذاهای پرانرژی است، روی آورند. داده شد از آن زمان، مصرف تخم مرغ به طور پیوسته افزایش یافته است. از سال 1991 تا 2009، تعداد افرادی که تخم مرغ مصرف می کردند در چین تقریبا دو برابر شد.

در حالی که ارتباط بین مصرف تخم مرغ و دیابت اغلب مورد بحث است، این مطالعه با هدف ارزیابی مصرف طولانی مدت تخم مرغ در انسان و خطر ابتلا به دیابت که با قند خون ناشتا تعیین می شود، انجام شد.

آنچه ما دریافتیم این بود که مصرف طولانی مدت تخم مرغ (بیش از 38 گرم در روز) خطر ابتلا به دیابت را در میان بزرگسالان چینی تقریباً 25 درصد افزایش می دهد. علاوه بر این، بزرگسالانی که به طور منظم مقادیر زیادی تخم مرغ (بیش از 50 گرم یا معادل یک تخم مرغ در روز) مصرف می کنند، 60 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند.

این مطالعه روشن نکرد که این شرکت کنندگان از چه الگوهای غذایی و روش های آشپزی استفاده می کردند. به عنوان مثال، تخم مرغ در رژیم های غذایی مدرن اغلب در غذاهای پر کالری، سرخ شده، فرآوری شده، میان وعده ها، شیرینی ها و دسرها یا با غلات تصفیه شده مانند نان سفید و برنج سفید مصرف می شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که این نوع غذاها باعث افزایش قند خون و کاهش حساسیت به انسولین شده و منجر به دیابت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید