صبری زهرایی; توشه یک همسر مهربون / بار زندگی بر دوش مادری که پدرانه کار می کند

ساعت: 12:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802696

برخی از مادران و همسران آنقدر سخت زندگی می کنند که فقط صبر مسموم می تواند نابرابری های زندگی را برطرف کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هوارستان، بیستمین روز جمادی الثانی میلاد خجسته یگانه فرزند رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

روز پاسداری از مقام والای مادر که لطیف ترین گل باغ و نعمت زندگی است.

به گفته بزرگان دین بهشت ​​زیر پایشان است و دل و جان برای تربیت فرزندان و کانون گرم خانواده می گذارند.

این روز را یومن زاد، روز بانوی نمونه اسلام حضرت زهرا (س)، روز مادر نامیده اند. ما هر سال به مادرانمان سر می زنیم و می بوسیم و از زحمات آنها قدردانی می کنیم، اما گاهی اوقات جنسیت برخی دلتنگی ها متفاوت است، دلتنگی که مادران همیشه چشم انتظار آن هستند.

مادر شهیدی که از سال 73 منتظر آمدنش است و هنوز باور نمی کند که فرزندش برای همیشه رفته است.

فاطمه فلاحی مادر شهید عباسی از دلتنگی هایش برای رفتن فرزندش می گوید و از آخرین مادرش سال ها می گذرد.

روز مادر یک ساعت سر مزار پسرم هستم

او که سالی یک ساعت را به روز مادر بر سر مزار پسر مرده خود می گذراند، می گوید هنوز هدایای روز مادر خود را به عنوان یادگاری نگه می دارد.

وی ادامه می دهد: برای بچه ها خیلی از لحظاتی که در کنار مادر و پدر بوده اند را می توان از خاطره آنها پاک کرد اما این خاطرات مانند تبلتی در قلب مادران هک می شود.

مادر شهید که اکنون کمرش خم شده است، می گوید: «گاهی وقتی کفش هایم را جلوی خانه در می آورم تا وارد شوم، ناخودآگاه کفش های نظامی پسرم را که لکه دار و آماده رزم است، تصور می کنم.

چشم از همه مادران انتظار ندارد

فلاحی ادامه می دهد: درست است که روزی در تقویم به نام مادر نامگذاری شده است، اما بیش از آن که فرزندان به مادر فکر کنند، مادر منتظر و نگران فرزند است و این چشم انتظاری کامل نیست.

وی افزود: شاید لازم باشد از بیماری عروق کرونر قلب فاصله بگیریم و این فاصله ها باعث شده بیشتر دلتنگ عزیزانمان باشیم اما من سال هاست که از عزیزم فاصله گرفته ام و می دانم غیبت خیلی سخت است. دلمان تنگ شده است.”

مادر شهید گفت: امیدوارم هیچ وقت بین هیچ خانواده ای به خصوص مادر و فرزند فاصله نباشد. عشق بین مادر و فرزند عشق جدایی ناپذیر است. شاید برای بچه ها این فاصله باشد اما برای مادر خیلی سخت است.

امروزه بسیاری از مادران علاوه بر نقش مادری، نقش های زیادی از جمله شیردهی دارند.

فاطمه چاجی رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) بیرجند با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) به همه مادران گفت: مادر بودن و مسئولیت شیردهی در این ایام کرج سختی کار را افزایش داده است. “

وی افزود: دختر دو ساله ای دارم که وقتی شیفت شب هستم فرزندش را نمی بیند و صبح که از سر کار برمی گردم انرژی ندارم اما فرزندم مجبور است. مادر باشد و مدام خود را بهانه می‌کند که تا جبران نشده است.»

این پرستار بیرجندی گفت: همیشه نگران این هستم که برای فرزندم ناقل ویروس کرونا نباشم و این مسئولیت مادرم را برای مراقبت بهتر از فرزندم دو چندان می کند.

مادر بودن به اندازه شیردهی مهم است

او در پاسخ به این سوال که آیا پرستار بودن مهمتر است یا مادر، گفت: این دو به یک اندازه مهم هستند. هر دو وظیفه باید به خوبی انجام شود. در خانه مادر خوبی باشید و در بیمارستان پرستار خوبی باشید.

مادر بیرجندی گفت: گاهی ممکن است تکلیف شیردهی به خانه منتقل شود که وقتی بچه ها مریض می شوند باید هر دو وظیفه را با هم به خوبی انجام دهید.

چاجی با تاکید بر اینکه وظایف مادری و شیردهی نباید تداخل داشته باشند، گفت: وقتی سر کار می روم خیلی سخت است که به دخترم فکر نکنم، اما سعی کردم روی بیماران تمرکز کنم.

وی ادامه داد: وقتی به خانه می رسم باید تمام غم و اندوه را به بیماران و پرستاران بیمارستان بسپارم و به فکر فرزندم باشم.

شیر دادن باعث افزایش صبر مادرم شد

چاجی می گوید: «شیردهی باعث شده من به عنوان یک مادر بسیار صبور باشم. من به عنوان مادر در خدمت آنها هستم.

پرستاری از بیمار تا پرستار تنها به بیمارستان ها محدود نمی شود، زنان زیادی هستند که با صبر و حوصله از همسران خود مراقبت می کنند، مانند همسران جانبازان عزیزمان.

زهرا عباسی همسر جانباز 25 درصدی است که سال ها بعد از جنگ به همسرش که شیمیدان نظامی است شیر ​​می دهد و او عاشق شیر دادن است.

او می گوید: زندگی با فردی که ناخودآگاه موج جنگی دارد و خاطرات آن دوران در ذهنش می گذرد بسیار است، اما باید زندگی را طوری کنترل کرد که بچه ها آسیب نبینند.

صبر حضرت زهرا علیهاالسلام را سرلوحه زندگی خود قرار دادم

وی که به صراحت حق شوهرش را ادا کرده است، افزود: این ممکن است شدیدترین ضربه عصبی و شیمیایی باشد، بنابراین به همسرم این حق بزرگ را می دهم که گاهی اوقات هیچ کنترلی بر خود نداشته باشد، اما می دانم که باید مانند حضرت صبور باشد. زهرا سلام الله علیها «با ایثار مسئولیت پذیرفت.

عباسی یادآور شد: گاهی که نگران این همه خستگی هستم، دلم می خواهد به جایی بروم که زندگی اهل بیت به ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها را به من می گویند و خیلی عجیب صبر می کنم. “

وی گفت: من هیچ وقت خسته نمی شوم و همیشه با انرژی از همسرم مراقبت می کنم که افتخار و جامعه من است و امیدوارم همه بانوان کشورم در همه زمینه ها قدردان همسرانشان باشند.

این روزها گاهی مادران مسئولیت زندگی خود را بر عهده می گیرند و از فرزندان خود مراقبت می کنند و سختی ها بر دوش ضعیف این مادران بسیار سنگین است.

خدیجه حمران از آن دسته مادرانی است که سال ها تلاش می کند تا فرزندانش در زندگی آرامش داشته باشند.

مادری که بار زندگی را به عنوان پدر به دوش می کشد

وی که دو پسر و یک دختر دارد، می گوید: من مستمری بگیر دانشگاه علوم پزشکی هستم و اکنون منشی دکتر هستم و 35 سال است که مشغول به کار هستم. .

وی ادامه داد: من هم پدر و مادر خانه بودم و تمام مصائب و سختی ها و نبودهای زندگی را مدیریت می کردم تا فرزندانم احساس نکنند که در خانه پدری نیست.

این مادر می گوید: شاید من روزی به عنوان یک زن معنای زیادی در زندگی پیدا نکردم. من همیشه نگران تغذیه خانواده ام هستم.

لبخند فرزندانم خستگی روزگارم را برطرف می کند

او می گوید: «همسرم چند سال پیش بر اثر سرطان فوت کرد و تمام خواسته من این است که فرزندانم ازدواج کنند و برای نجات مستاجر از تخلیه مسکن، مسکن تهیه کنند.

همروان گفت: من صبح در منزل از بیمار مراقبت می کنم و عصر منشی دکتر هستم; با این همه استرس زندگی و اقتصادی، خستگی شبانه با دیدن لبخند بچه هایم برطرف می شود.

پس گزارش دهید؛ روز مادر؛ این فرشته مهربان و زیبایمان را فراموش نکنیم. ما می دانیم که چون مادرانمان برای ما زحمت کشیده اند، نمی توانیم زحمات آنها را جبران کنیم، اما می توانیم محبت آنها را با قلب خود احساس کنیم و با زبان خود قدردان زحمات آنها باشیم، حتی از راه دور.

امیدواریم خداوند به حق حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها این بانوی بزرگوار همه مادران روی زمینمان را حفظ کند و سایه پر محبتش را بر سر همه فرزندانش مستدام داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید