تکرار فاجعه خطوط لوله گاز در جنوب شرق/ بار بی تدبیری دولت روحانی همچنان بر دوش مردم سنگینی می کند.

زمان: 08:59
منتشر شده در: 14/03/08
کد خبر: 1778708

در حالی که دولت روحانی به زاهدانیان وعده حل مشکل کمبود گاز تا پایان سال گذشته را داده است، این مشکل همچنان پابرجاست و نه تنها شبکه گاز این کلانشهر تکمیل نشده است، بلکه بسیاری از مردم در صف های طولانی آماده سازی هر سیلندر هستند. گاز سرگردان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زمان ما ؛ این روزها بسیاری از مردم سیستان و بلوچستان ، به ویژه کلانشهر زاهدان ، هنوز از دردهای قدیمی رنج می برند ، مشکلی که مسئولان دولت روحانی بارها وعده حل آن را داده اند ، اما هر سال در آستانه فصل سرما ، مردم دوباره رنج می برند و این زخم در روزهای سرد بیشتر باز می شود.


مشکلی که در روزهای اخیر در زاهدان تکرار شده و لوله های شلوغ گاز به این سرزمین بازگشته است و مردم آن همچنان در انتظار انتظار تحقق وعده های مسئولان دولت قبل در این صف های طولانی می سوزند و در حال ساخت هستند! داستانی که منحصر به زاهدان نیست و ما در شهرهای دیگر این استان شاهد آن بوده ایم و صدای مردم را بلند کرده است.

افرادی که پشت آنها از حمل کپسول خم شده است ، سیلندرهایی که می گویند فقط دو هفته قابل استفاده است و هنگامی که کارشان تمام شد ، هنوز باید در صف بایستند در حالیکه شعله گاز طبیعی روستاها و دیگر شهرها را گرم می کند. در سایر نقاط کشور.

ما نمی گوییم گاز به این استان نرسیده ، بله ، گاز به زاهدان رسیده است ، اما نه خانه همه مردم.

98 درصد شبکه گاز زاهدان و مردم هنوز آنلاین هستند

اکنون رضا پنجابی ، مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ، اعلام می کند که 98 درصد شبکه و امکانات مورد نیاز برای گازرسانی به مترو زاهدان به پایان رسیده است و می گوید 73000 مشترک از نعمت شهر بهره مند شده اند. گاز ، اما شکایات مردمی در مورد کمبود گاز و تشکیل صف برای گاز مایع.

به گفته بسیاری از مردم پس از نصب علم، منازل خود را گاز زدند، گاز مشترک گرفتند و کارت نفت از آنها گرفته شد، اما هنوز گاز وارد لوله ها نشده است، مهرشهر نیز از نبود شبکه گاز در این مکان ها خبر می دهد! برخی هزینه بالای گاز رسانی خانه های خود را مقصر می دانند.

مشکل دیگری که این روزها شاهد آن هستیم ، نوسانات قیمت کپسول های گاز است که به نگرانی جدی مردم تبدیل شده است و این سال مطرح می شود که آیا بر قیمت ها نظارت نمی شود ، چیزی که برخی می گویند دلیل اصلی وجود دلالان و قاچاق گاز …

1943c0e4 e372 4ab6 a512 48374e6f54e6 خبر خاکستری


دولت قصد دارد صف های گاز را پایان دهد

در همین راستا ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در مصاحبه با خبرنگار ما می گوید: «در حال حاضر هیچ کمبود کپسول در استان وجود ندارد. علاوه بر هماهنگی با پالایشگاه ها ، اقدامات لازم در بحث مرگبار و خرید واگن انجام شده است.

وی ادامه داد: مجوز خرید 150 دستگاه خودروی نیسان برای کمک به حمل و نقل سیلندر گاز اخذ شده است و برای خریداران متعهد به کار تسهیلات ویژه ای فراهم می کنیم تا مردم در اقصی نقاط استان از کپسول ها دسترسی راحت تری داشته باشند. قبل از “

فروش غیر حضوری؛ معضل همیشگی بازار گاز مایع

این مقام مسئول افزود: فروش خارج از شبکه یکی از مشکلات همیشگی بازار گاز مایع است و استفاده از گاز کپسول به عنوان سوخت خودروها نیز کنترل بازار خارج از شبکه را با مشکل مواجه می کند.

وی گفت: مردم برای کنترل فروش غیرحضوری نیاز دارند حداکثر همکاری را با طرح توزیع الکترونیکی داشته باشند و تا حد امکان خرید خود را از طریق کارت سوخت انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید