توقف خط لوله گاز در خطوط عقب گاز سیستان / شهر از خراسان جنوبی با تانکر


ساعت: 09:30
تاریخ انتشار: 91/02/23
کد خبر: 1838415

روایتی از رنج ناتمام مردم شمال سیستان و بلوچستان؛

مردم شمال سیستان و بلوچستان با صف های طولانی فروش گاز طبیعی مایع دست و پنجه نرم می کنند و از تعطیلی خطوط لوله در این منطقه گلایه دارند و خواستار تسریع در عملیات گازرسانی هستند.

چند سال بعد خط لوله به سیستان و بلوچستان رسید و شعله امید در زندگی مردم شعله ور شد که پس از سال ها محرومیت در جنوب شرق کشور حوادث و اتفاقات مختلفی در زندگی مردم در حال رخ دادن است. این امید و روشنایی پس از یک سال کم رنگ شد، چرا که توسعه گازرسانی برای مردم با سرعتی آهسته انجام شد و تاکنون تنها شهر ایرانشهر و بخش‌هایی از شهر زاهدان از این نعمت بهره‌مند شده‌اند.

مردم سیستان که سال هاست با خشکسالی و غبارآلودگی دست و پنجه نرم می کنند و این روزها کارمندان جز سخنرانی و به دلیل اینکه رنگ شعله آبی گاز در خانه هایشان پس از گذشت چند سال هنوز مشخص نیست هیچ اقدام جدی نمی کنند. مردم گلایه دارند کمبود گاز مردم را برای تهیه کپسول با مشکلات زیادی مواجه می کند به خصوص در سیستان که یکی از مشکلات اصلی مردم نبود جاده و شهر و روستای مناسب است.

حمل و نقل قوطی گاز برای روستائیان سخت است، بسیاری از آنها حمل و نقل مناسبی ندارند و این مشکل برای مردم در جاده ها چالش برانگیز است، اما مشکل اینجاست که گازی برای کار در اماکن عمومی که خدمات رسانی می کنند وجود ندارد. سیلندرهای گاز دیر می رسد. ، باعث می شود مردم ساعت ها منتظر نان برای بردن به خانه باشند.

گلایه امروز اهالی زابل و سیستان توسط شرکت گاز از حفاری معابر شهری برای اجرای طرح گاز شهری که در ماه های اخیر باعث نارضایتی و ناراحتی و رنجش شهروندان شده است.حفاری هایی که اغلب با خاک و شن و ماسه پر نمی شود. و باعث خسارت به خودروهای شهروندان می شود و از سوخت ارزانی که قرار بود آرامش مردم را فراهم کند، تنها غم حفر چاله برای خطوط لوله انسانی باقی مانده است.

گاز شهری 2 منطقه خراسان جنوبی با تانکر به سیستان می رسد!

در کل حوضه سیستان فقط روستای سیاه مراد و خیابان باهنر زابل از نعمت گاز بهره مند شده است و دانشمند گاز به جایی رسیده که گاز همان دو محله نیز با تانکر از استان خراسان جنوبی می آید.

رضا میر یکی از شهروندان زابلی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از مشکلات اساسی مردم برای تامین آب در منازل این است که شرکت گاز به همه مشترکان برای گازرسانی خانگی وام می دهد اما فقط به مشترکانی که به خط آب رسیده اند وام می دهد. کوچه.” می خواهند با توجه به روند رو به رشد قیمت تجهیزات گازرسانی خانه، بتوانند قبل از ورود علم وام دریافت کنند.

میر افزود: حتی در صورت موافقت شرکت گاز با معرفی مشترکان بانک تنها در مناطقی که به زودی علمک نصب می شود، شتاب زیادی در روند اجرای خطوط لوله گاز برای منازل ایجاد می شود.

حسین جهانتک یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: وجود چاله های زیاد ناشی از لوله کشی گاز در خیابان ها و کوچه های شهر باعث آسیب رساندن به خودروها و تحمیل هزینه به صاحبان آنها می شود. این که خودروهایی که به میزان قابل توجهی گران شده اند، چنین خسارتی دارند، درست نیست.

جهانتیگی افزود: عدم هماهنگی دستگاه های خدمات رسان در زابل باعث شده است که در زمینه آسفالت خیابان ها علاوه بر تکرار مجدد، ریزش بیت المال عواقب و دغدغه همه ساکنان این شهرستان باشد. عدم هماهنگی مدیریت آب است. «گاز، مخابرات و برق در شهرداری گلایه دارند و در این مدت پیمانکاران شرکت گاز تقریباً تمام آسفالت منطقه سیستان را تخریب کرده اند. .

وی افزود: علیرغم وعده های شرکت گاز مبنی بر رسیدن گاز تا قبل از پایان سال گذشته به زابل، مردم منطقه سیستان هنوز از آن استفاده نکرده اند و گاز به خطوط لوله تزریق نشده و فقط به خط لوله انتقال داده شده است. ایستگاه.» یازینک رسید.

حسین پودینه یکی دیگر از شهروندان زابلی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این پروژه یکی از نیازهای اصلی استان است که به دلیل مشکلات حمل و نقل و کمبود اعتبار مورد نیاز بسیاری از مردم فقیر منطقه به ویژه مردم روستاهای دور افتاده است. . همچنین از فقری که در این مناطق وجود دارد، مشکلاتی که برای تامین گاز و نفت وجود دارد، خلاص شوید.

وی افزود: ضعف و تاخیر در اجرای این پروژه با تحمیل هزینه های بالای تامین سوخت باعث کندی توسعه این منطقه و فقیر شدن مردم می شود.

عملیات استخراج گاز در منطقه سیستان بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمدرضا میرشکاری رئیس شرکت گاز سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی در حوزه سیستان گفت: در شمال حوضه سیستان در شهرستان زابل 498 کیلومتر است. شبکه تامین 397 کیلومتر 80 درصد از 143 کیلومتر 132 کیلومتر معادل 92 درصد در شهرهای محمدآباد و زهک از 135 کیلومتر 115 کیلومتر معادل 85 درصد تحقق یافته است.

میرشکاری با اعلام خبر تزریق گاز در ماه جاری افزود: خط انتقال گاز زاهدان به زابل تا چند روز آینده پس از عید فطر تزریق می شود و به گفته وی درصدی از شبکه هایی که تاکنون در زابل مستقر شده اند تزریق می شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید