اجرای طرح کدگذاری؛ برداشته شدن خطوط لوله طولانی گاز در جنوب کرمان


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892880

اجرای طرح کدگذاری کارت سوخت در جنوب کرمان باعث وفور بنزین، بسته شدن دست قاچاقچیان سوخت و رفع صف های طولانی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; پس از ماه ها کار تحقیقاتی و مطالعات میدانی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و ساماندهی صف های طولانی، گروه های ضربت هفته گذشته طرح کدگذاری را در جنوب استان کرمان اجرا کردند.

به گفته برخی از مردم و مسئولان، پس از اجرای طرح کدگذاری، دیگر شاهد کمبود سوخت و صف های طولانی در شهرهای جنوبی کرمان نیستیم.

ناگفته نماند که تعداد زیادی از قاچاقچیان و سودجویان سازمان دهندگان و عوامل اصلی صف های طولانی جلوی پمپ بنزین ها بودند، زیرا با پرداخت پول و استفاده از کارت های مهاجر، مقادیر زیادی بنزین را از پمپ بنزین ها تهیه و به آنها می فروختند. دیگران در این میان، مردم عادی، به ویژه کارگران، مجبورند ساعاتی از وقت خود را در این صف‌ها تلف کنند.

حضور انبوه خریداران رایگان بنزین در کنار جایگاه های بنزین خود عاملی است که همه را وسوسه می کند تا سهمیه بنزین خود را بفروشند.

قاچاقچیان سوخت هم اکنون با برداشتن صندلی عقب خودروهای سواری و قرار دادن تفنگ های پلاستیکی بزرگ روی صندلی عقب خودرو، سوخت را حمل می کنند و مانند بمب تیک تیک با جوانانی که در مسیر قاچاق سوخت سوخته و خاکستر شده بودند به جاده ها برخورد می کنند.

می توان به آخرین مورد هفته گذشته در شهرستان رودبار جنوبی اشاره کرد که یک خانم باردار بر اثر آتش سوزی کامیون سمند دچار سوختگی شدید شد و چند روز بعد جان باخت.

شایان ذکر است در ابتدای هر ماه در برخی از پمپ بنزین های جنوب کرمان با مشکل صف های طولانی مواجه می شد و بنزین به دلیل قاچاق به سرعت تمام می شد. اما اکنون دست قاچاقچیان با اجرای طرح رمزگذاری بسته شده است.

طی چند روز گذشته عده ای مواضعی علیه این طرح اتخاذ کرده اند که البته دو دلیل دارد یا موجه نیست یا منافعشان در خطر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید