خرابکاری خطوط لوله گاز روسیه به اروپا می تواند منجر به جنگ شود


ساعت: 20:59
تاریخ انتشار: 07/07/1401
کد خبر: 1900156

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت خرابکاری در خطوط لوله گاز روسیه به اروپا می تواند منجر به جنگ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده گفت که خرابکاری خطوط لوله گاز روسیه به اروپا می‌تواند منجر به جنگ شود.

به گزارش خبرگزاری تاس، ترامپ در شبکه اجتماعی خود نوشت در حالی که همه از طوفان اخیر در ایالت فلوریدا در آمریکا صحبت می کنند، وضعیت اطراف خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 می تواند عواقب جدی تری داشته باشد. .

رئیس جمهور سابق آمریکا نوشت: «زمانی که رئیس جمهور بودم، توجه جهان را به این موضوع جلب کردم که چگونه اتکا به این خطوط لوله می تواند آلمان و دیگر کشورهای اروپایی را فلج کند. آن موقع همه به من می خندیدند، اما حالا نه!»

وی با تأمل در مورد خسارت طوفان به ایالت فلوریدا تحت کنترل جمهوری خواهان، افزود: “احتمالاً یک رویداد بسیار مهم تر در دراز مدت، اعلام خرابکاری در خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و 2 روسیه بود. این امر می تواند منجر به جهش شود. تنش یا جنگ!”

مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای فرانسه دیروز (چهارشنبه) از سازمان های بین المللی خواست درباره «خرابکاری» در خط لوله گاز نورد استریم روسیه تحقیق کنند.

لوپن در مصاحبه ای گفت: «تحقیقات بین المللی لازم است. حالا اگر نظر من را می‌پرسید، خرابکاری است و افرادی هستند که واقعاً تلاش می‌کنند اوضاع را بدتر کنند و به جنگ فشار بیاورند.”

دیروز دو نشت گاز از خط لوله گاز روسیه به اروپا به نام نورد استریم 1 و یک نشت گاز از خط لوله نورد استریم 2 در نزدیکی آب های دانمارک و سوئد گزارش شد.

به گفته نخست وزیران سوئد و دانمارک، این حادثه تهدید یا حمله مستقیم نظامی علیه این دو کشور محسوب نمی شود.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز گذشته (سه شنبه) در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است خرابکاری پشت این حادثه باشد، گفت: مشخص است که خط لوله تخریب شده است، چه چیزی باعث آن شده است؟ ما نمی توانیم هیچ احتمالی را قبل از مشخص شدن نتایج تحقیقات رد کنیم.

در حالی که مقامات روسی احتمال خرابکاری در خط لوله گاز نورد استریم را اعلام کردند، یک سیاستمدار لهستانی از آمریکا به خاطر آسیب وارد شده به خط لوله گاز روسیه تشکر کرد.

وزارت خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که نشت گاز از خط لوله گاز نورد استریم در دریای بالتیک در منطقه تحت کنترل سرویس های اطلاعاتی آمریکا رخ داده است.

دیدگاهتان را بنویسید