نبود زیرساخت های مناسب بنزین را به 15 هزار تن در لیتر رساند/ استقبال مردم از خطوط لوله گاز

ساعت: 12:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804718

وقتی نام جنوب استان کرمان را می شنویم ناخودآگاه به فکر محرومیت می افتیم که جای خالی زیرساخت های مناسب در این مناطق به خوبی پر نشده است. اکنون در روزهای پس از وقوع سیل در این مناطق، مردم شهرهای جنوبی استان کرمان از کمبود بنزین برای حمل و نقل و بعضاً نبود سیلندر گاز برای گرم کردن منازل و محل کار خود گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; با شنیدن نام جنوب استان کرمان ناخودآگاه به فکر محرومیت می افتیم. جای خالی زیرساخت های مناسب در این مناطق به خوبی پر نشده است، بنابراین با شروع پدیده های طبیعی مانند سیل، شاهد تخریب مناطق مختلف این مناطق هستیم.

سردرگمی مردم با کمبود بنزین / وقتی گرانی سیلندر گاز مردم را مجبور به استفاده از چوب و آتش می کند

اکنون در روزهای سرد زمستان، مردم شهرستان های جنوبی استان کرمان از کمبود بنزین برای حمل و نقل و گاها کمبود سیلندر گاز برای گرم کردن خانه و محل کار خود گلایه دارند.

علی صابگی از اهالی جازموریان در گفت و گو با خبرنگار ما; وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات اصلی منطقه تامین بنزین و موضوع دیگر تامین گاز است، گفت: وقتی بنزین کم است مردم سردرگم می شوند و برخی هر لیتر بنزین را 15 هزار تن می فروشند.

وی درباره مشکلات و مشکلات گازرسانی گفت: مردم مجبورند سیلندر گاز را گران بخرند و گاهی اوقات نمی توانند برای تهیه غذا آن را با چوب روشن کنند.

با سرد شدن هوا، مصرف گاز مایع افزایش می یابد

این را یکی از اهالی شهرستان منویان به خبرنگار ما گفت: سیلندر گاز هفته گذشته به دلیل برودت هوا و مصرف زیاد مردم کم شده است. اما الان وضعیت خوب است.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان کهنوج به خبرنگار ما گفت: دو روز گذشته در سطح شهر شاهد صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها بودیم اما اکنون این مشکل حل شده است.


سید باکر نورالدینی در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در زمینه توزیع بنزین نداریم، گفت: اگر موردی در این زمینه وجود دارد باید به آن اشاره شود تا بررسی شود.

نورالدینی: همه جای استان بنزین است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شهرستان کرمان ادامه داد: تمام جایگاه های استان دارای بنزین هستند و سهمیه منطقه روزانه ارسال می شود و تعداد جایگاه های استان زیاد است و در هر شهرستان دو تا سه جایگاه وجود دارد.

وی گفت: فقط در شهرستان فاریاب دو ایستگاه داریم که یک ایستگاه توسط اپراتور در حال جابجایی است و دیگری دائما فعال است و ظرفیت ذخیره سازی آن در حال افزایش است.

این مسئول گفت: سایر شهرستان ها از نظر تعداد جایگاه در وضعیت خوبی قرار دارند و سوخت آنها به صورت منظم و منظم ارسال می شود.

بعضی ها خانه هایشان را زیر پا نمی گذاشتند

نورالدینی گفت: مشکلی برای تامین بنزین وجود ندارد به جز روزهای اول پس از سیل که راه ها مسدود شده بود و کمبود بنزین وجود داشت و البته قبل از سیل ظرفیت سیل را پر کرده بودیم. همه پمپ بنزین ها.»

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمان اضافه کرد: بازگشایی برخی از محورهای مسدود زمان بر و مشکلاتی را به وجود آورد. اما اکنون سوخت به مناطق جنوبی و جنوب شرقی استان به صورت یکپارچه ارسال می شود.

وی گفت: توزیع گاز مایع از طریق بستر الکترونیکی و کارت بانکی انجام می شود و تمامی متقاضیان گاز مایع و کسانی که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند باید این کار را انجام دهند. شرکت گاز گاز رسانی می کرد و دانشمندان را به درب خانه ها می رساند. اما برخی به دلایلی گاز داخل خانه و جمع آوری خود را درست نکرده اند در حالی که باید این کار انجام شود.

متقاضیان گاز طبیعی مایع باید درخواست خود را در سامانه صدف ثبت کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه خانوارها و متقاضیان گاز طبیعی مایع باید درخواست خود را در سامانه صدف ثبت کنند و از این طریق گاز طبیعی مایع را بین آنها توزیع کنند، گفت: نظارت بر انتشار عوامل گاز مایع تحت نظارت شرکت بر عهده دفتر صمت برای رفع این مشکل است. کمبود و گرانی

نورالدینی گفت: اخیرا چند توزیع کننده که قیمت ها را رعایت نکرده اند به سازمان سکوت و تعزیرات حکومتی معرفی شدند و گفتنی است قیمت کپسول مایع تعیین شده توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای هر کپسول 11 کیلوگرمی 16 هزار تومان است. “و 700 تومان.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش کرمان خاطرنشان کرد: یکشنبه هر هفته جلسه ای برای توزیع گاز مایع در استان در محل شرکت ملی نفت با حضور اداره کل صمت، شرکت ها و سایر دستگاه ها برگزار می کنیم. داده شده و اگر موردی گزارش شود جلسه ای تشکیل می دهیم و رسیدگی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید