صدای پای تغییر شنیده می شود. همه گزینه های تعویض یحیی در پرسپولیس!

دربی 26 اسفند برای پرسپولیس به پایان رسید. سه امتیاز ارزشمند با یک تساوی به ظاهر ناچیز جایگزین شد و این تغییر و اتفاقات پس از گل رودی زاستد پیامد دیگری داشت. خشم یحیی گل محمدی.

ماجرا از این قرار بود که لحظاتی قبل از گل استقلال، سعید آقایی، مدافع چپ پرسپولیس به دلیل مصدومیت روی زمین افتاده بود. در حالی که پزشکان پرسپولیس برای مراقبت از او آماده می شدند، یحیی دو بازیکن را به خط آورد تا یکی از آنها را با یک مدافع مصدوم جایگزین کند. در حالی که کادر فنی پرسپولیس انتظار داشت داور اجازه ورود سیدجلال حسینی را بدهد که بعد از جدایی سعید حقایی کنار ایستاده بود، داور دستور ادامه بازی را داد و پرسپولیس در شرایطی که یک نفر کمتر از استقلال بود گل تساوی را به ثمر رساند. . او می خورد. همین صحنه کافی بود تا یحیی گل محمدی عجیب ترین واکنش زندگی اش را به تصمیم داور نشان دهد و به سید مهدی سیدعلی داور مسابقه حمله کرد. هجمه ای که حالا با واکنش فدراسیون روبه رو شده و احتمالاً محرومیت قابل توجهی را به دنبال دارد.

یحیی بعد از مسابقه شرکت نمی کند. سرمربی پرسپولیس ابتدا در پاسخ به درخواست مصاحبه با خبرنگاران حاضر در ورزشگاه گفت که بهتر است برای مصاحبه با سیدعلی داور بروند. وی ادامه داد امروز سیاه ترین روز برای داوری فوتبال است. گل محمدی عصر همان روز با انتشار مطلبی از پرسپولیس خداحافظی کرد. تلاش های رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس و نزدیکان یحیی برای منصرف کردن او در روزهای گذشته بی نتیجه مانده است. این در حالی است که تعطیلات نوروزی و تعطیلی لیگ و تمرین پرسپولیس فرصت خوبی برای مذاکره با سرمربی قهرمان ایجاد کرده و فرصت بازگشت یحیی به ابتدای لیگ وجود دارد.

البته استعفای یحیی گل محمدی اتفاق جدیدی نیست، او در این مدت چندین بار استعفا داد و البته بازگشت. در صورت وقوع این اتفاق و تقسیم رسمی یحیی، پرسپولیسی ها برای انتخاب جانشین او مشکل پیدا خواهند کرد.

مطهری; گزینه اول

واگذاری امور حمید مطهری، دستیار اول یحیی گل محمدی در حال حاضر در دستور کار رهبری پرسپولیس قرار دارد. امیدوارند با مطهری ادامه دهند و یحیی برگردد. در صورت عدم بازگشت یحیی، مطهری احتمالا تا پایان فصل سرمربی سرخ پوشان خواهد بود. انتخاب سرمربی جدید در شرایط فعلی با ریسک همراه خواهد بود و تصمیم مدیرعامل پرسپولیس ادامه کار با همین کادرفنی حتی بدون یحیی است.

عمو و دراویش

داستان فصل آینده کاملا متفاوت خواهد بود و در صورت جدایی قطعی گل محمدی، پرسپولیس به سرمربی جدید نیاز دارد. حمید مطهری به سختی گزینه ای برای فصل آینده خواهد بود مگر اینکه در طول فصل کار استثنایی انجام دهد. علی دایی احتمالا بهترین شانس را برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس خواهد داشت. عمویم در زمان درویش در سایپا با او رابطه خوبی داشت. همکاری آنها برای سایپا هم موفقیت آمیز بود اما پس از رفتن درویش، دایی و سایپا به مشکل خوردند. این روابط خوب می تواند زمینه را برای همکاری مجدد آنها در پرسپولیس فراهم کند. در بین گزینه های بومی، دایی بهترین شهرت را برای هدایت باشگاه دارد و انتخاب آن کمترین حاشیه را ایجاد می کند. مانع اصلی این انتقال ممنوعیت کار غیررسمی دایی است. دایی تصمیمی برای محرومیتش از تمرینات ندارد اما بعد از اختلافی که بین او و مدیریت وقت سایپا به وجود آمد، در مربیگری هیچ تیمی ناکام ماند.

نسخه خارجی

در بین تیم های ایرانی، پرسپولیس بهترین خاطره را از مربیان خارجی دارد. برانکو پرسپولیس را به نیروی اول فوتبال ایران تبدیل کرد، گابریل کالدرون به راه خود ادامه داد و مصطفی دنیزلی نیز روز فراموش نشدنی را در این باشگاه سپری کرد. برانکو و کالدرون دو مربی خارجی آخر این تیم با مشکلات مالی شدید از این تیم جدا شدند و پرداخت بدهی های آنها باعث ایجاد بحران بزرگی در باشگاه شد. مشکل اصلی انتخاب مدیر جدید و حتی شروع پروژه ای مانند بازگشت برانکو، بحران مالی است. بدیهی است پرسپولیس الان شرایط جذب مربی درجه یک را ندارد مگر اینکه تا دو سه ماه آینده گشایش مالی ایجاد شود و گزینه خارجی دوباره روی میز قرمز قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید