صدراعظم آلمان خواستار افزایش فشار بر ایران شد


ساعت: 16:50
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910381

در پی اقدامات ضد ایرانی و مداخله جویانه کشورهای غربی، صدراعظم آلمان خواستار افزایش فشار بر ایران شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با ادامه اقدامات ضد ایرانی و مداخله جویانه کشورهای غربی، صدراعظم آلمان خواستار افزایش فشار بر ایران شد.

دو روز پس از تماس تلفنی اولاف شولز، صدراعظم آلمان با بنیامین نتانیاهو برای تبریک پیروزی وی در انتخابات اسرائیل، این مقام ارشد آلمانی روز شنبه (امروز) موضع شدیدی علیه ایران اتخاذ کرد.

به گزارش رویترز، در حالی که هفته گذشته وزارت خارجه آلمان اعلام کرد که اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران به بهانه ناآرامی است، صدراعظم آلمان اعلام کرد که از اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت می کند.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود بار دیگر مواضع ضد ایرانی و مداخله جویانه مقامات این کشور و دیگر کشورهای غربی را تکرار کرد.

وی در بخشی از سخنان خود در آن ویدئو، بار دیگر از شورشیان حمایت کرد و گفت: ما می خواهیم به افزایش فشار بر سپاه (اسلامی) و رهبری سیاسی (ایران) ادامه دهیم.

صدراعظم آلمان ناآرامی ها را «مبارزه ای شجاعانه برای آزادی و عدالت بیشتر» توصیف کرد و مدعی «خشونت وحشیانه» در ایران شد و افزود: تحریم ها یکی از راه های افزایش فشار بر رژیم است.

اولاف شولز این اظهارات را در حالی بیان کرد که مقامات آلمانی از آغاز ناآرامی ها اظهارات مداخله جویانه و ضدایرانی داشتند.

سخنگوی دولت آلمان در 16 آبان اعلام کرد که این کشور در حال کار بر روی اجرای بسته جدید تحریم ها علیه ایران است و «اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرد که سپاه پاسداران را تحریم کند یا خیر».

دیدگاهتان را بنویسید