محبوبیت صدراعظم آلمان در سقوط آزاد است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی جدیدی که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که حدود دو سوم آلمانی ها از عملکرد اولاف شولز به عنوان نخست وزیر کشورشان و دولت ائتلافی شکننده ای که او تشکیل داده ناراضی هستند.

اولاف شولز از زمان جانشینی آنگلا مرکل به عنوان صدراعظم آلمان در دسامبر 2021، شاهد بحران های زیادی بوده است.

نظرسنجی جدیدی که توسط Insa برای نشریه آلمانی Bild am Sonntag انجام شد، نشان داد که تنها 25 درصد از آلمانی ها فکر می کنند که اولاف شولز، سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان، به عنوان نخست وزیر خوب عمل می کند. این رقم نشان دهنده افت شدیدی از رقم ۴۶ درصدی ثبت شده در ماه مارس برای محبوبیت اولاف شولز در این سری از نظرسنجی ها است.

در این نظرسنجی، 62 درصد از آلمانی‌ها فکر می‌کنند اولاف شولز، معاون صدراعظم آنگلا مرکل، عملکرد ضعیفی دارد که در مقایسه با 39 درصد در نظرسنجی مارس، رکورد جدیدی است.

جنگ در اوکراین، بحران انرژی، تورم شدید و در ماه‌های اخیر خشکسالی از جمله بحران‌هایی که شولتز از زمان تصدی پست صدراعظم آلمان با آن مواجه بوده است. این بحران‌ها آلمان را که عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا را به خود اختصاص داده است، در آستانه سقوط در رکود اقتصادی قرار داده است. منتقدان شولتز او را به بی کفایتی در رهبری آلمان متهم می کنند.

بر اساس این نظرسنجی، حمایت آلمان از حزب سوسیال دموکرات تنها 19 درصد است در حالی که در انتخابات فدرال سال گذشته 25.7 درصد بود.

حدود 65 درصد از آلمانی ها از عملکرد ائتلاف سه گانه فعلی حاکم بر کشور ناراضی هستند، در حالی که 43 درصد در نظرسنجی ماه مارس ناراضی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید